من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





شهریور 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 8
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

شروع داستان عشق وایمان ...

خوشا «ذی‌الحجه» روز عید قربان
شروع داستان عشق و ایمان

خواهی که تو را کعبه کند استقبال
مایی و منی را به منا قربان کن

الحمدلله که این نعمت نصیبمان شد تا بار دیگر عید قربان را گرامی بداریم و انشاءالله  اگر سالهای قبل نتوانستیم،

امسال بتوانیم از خواسته دل در راه خواسته دین چشم بپوشیم و از داشته ها و خواسته هایمان بگذریم

عید قربان مبارک

موضوعات: نوروز  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-06-22] [ 01:39:00 ب.ظ ]

روزعرفه روز شناخت و اعتراف.. ...



با فرا رسیدن روز عرفه با زمزمه کردن مناجات حسین علیه السلامبا خدای خویش در این روز، نم نمک خود را آماده سفره ی پر برکت محرم می کنیم، محرمی که ماه جمع آوری توشه است برای آغازیست برای حسینی شدن…

محرم که می توان آن را اینطور معنی کرد: عشق ، ایمان ، ایثار ، مظلومیت ، معصومیت ، وفا ، غیرت ، شهادت و…

محرم یعنی داغ عزیزانی که بعداز گذشت صدها سال هنوز در دل عاشقانش تازه است وتا ابد نیز تازه خواهد ماند…

ولی چند سالی می شود که داغ دیگری علاوه بر داغ شهادت حسین علیه السلامو72 عزیزش بر دل ها نقش بسته است وآن داغ بی احترامی به عزای حسینی است…

پوشش ناهنجار برخی دختران و زنان از یک سو، انتخاب شعرها و سبک های زننده برخی مداحان از سوی دیگر…

محرمی که سالیان نچندان دور بسیار باصفا وبی ریاتر از این روزها بود…

این روزها عزای حسینی هم شده محل پز دادن برخی بی خردان که عشقشان به علم های چندین شاخه ، زنجیرهای چند کیلویی، صف های چندین متری زنجیرزنان ، باندهای چندمیلیونی هیئت، طبل هایی باقطرهای چندمتری و… شده است.

حال باید این سوال را پرسید که حسین علیه السلام و72تن از عزیزانش قیامشان برای چه بود؟

آیا غیر از زنده نگهداشتن اسلام بود؟ حال چند درصد مراسم های عزاداری ما مطابق با گفته های اسلام است؟

حسین علیه السلام درمقابل کفر و جهالت وظلم ایستاد که ما در روز عزای آن عزیز به بهانه ی دیدن هیئت عزاداری ناموس خود را در خیل نامحرمان به نمایش بگذاریم؟ یا حسین شهید شد که به ما درس وفا وغیرت و… دهد؟

حسین علیه السلام تمام هستی خود را در طلب اخلاص در راه خدا انفاق نکرد که ما در محرم و درعزای حسین با سینه زنی و زنجیر زنی خود را کبود کنیم، بلکه حسین علیه السلام با این انفاق خود خواست که ما را بیدار کند ولی صد افسوس که هنوز در خواب ناز هستیم…

با اجازه از سایت افلاکیان موضوع: دل نوشته های سیدحسن

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1395-06-16] [ 06:45:00 ب.ظ ]

چهار کلید طلایی ...

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
بدبخت، کسی است که در این ماه بزرگ،از آمرزش الهی محروم بماند.
بدبخت واقعی، کسی است که این ماه از او بگذرد؛ ولی گناهانش آمرزیده نشوند.پس آن گاه که نیکوکاران به جوایز پروردگار کریماشان دست می یابند، او زیانکار می گردد.
ماه رمضان، شما را فرا می رسید،ماهی مبارک….در آن شب قدر است که بهتر از هزار ماه است. محروم کسی است که از آن بی بهره بماند.
امام صادق علیه السلام
هرکس در ماه رمضان آمرزیده نشود، تا سال آینده آمرزیده نمی شود، مگر آن که روز عرفه را درک کند.
منبع :مراقبات ماه رمضان،ص 49

موضوعات: آموزنده  لینک ثابت
 [ 06:39:00 ب.ظ ]

پروردگارا!چگونه بی نیازی کنم ...

 

پروردگارا!چگونه بی نیازی کنم در حالیکه نیازمند بخشنده ای چون توهستم!

بارلها!چگونه عزت یابم، که در خواری مکانم داده ای!

بار خدایا! اگر به درد و رنج هایم پاداش نمی دهی، مرا از پاداش مصیبت دیدگان محروم نکن!

اقتباس از فرازهای  دعای عرفه

 

 

موضوعات: دلنوشته  لینک ثابت
[یکشنبه 1395-06-14] [ 09:53:00 ب.ظ ]

خدایا پارگی های رفتاریم را با عفو ...

مهربانا! بدی هایم هرچند کبیر باشد نمی تواند بر دریای رحمتت موجی ایجاد کند،

پس با گرمای محبتت چروکهای شرورم را صاف کن!

خدایا پارگی های رفتاریم را با عفو و بخششت رفو کن!

خدایا معبودا!چگونه خوارگردم در حالیکه مرا که کوچکترینم، بنده خود نامیده ای!

اقتباس از فرازهای دعای عرفه

موضوعات: دلنوشته  لینک ثابت
 [ 09:42:00 ب.ظ ]

ای باشکوه ترین آرزویم ...

بار خدایا!

گناهانم هرچه بزرگ باشد ،خدشه ای به عظمت شکوه تو وارد نمی کند،

و بخشش آمرزش گناهانم از بزرگی تو نمی کاهد، پس مرا ببخش!

بار لها ! ای باشکوه ترین آرزویم، چگونه از نسیم روح افزای رحمتت نا امید گردم!

اقتباس از فرازهای دعای عرفه

موضوعات: دلنوشته  لینک ثابت
[شنبه 1395-06-13] [ 05:35:00 ب.ظ ]

الگوی پدارانه ...

 

ج) اوصاف پدر قرانی با مبنا قرار دادن ماجرای حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام

ادامه ی بحث پست قبل:

از دیگر اوصاف پدر قرانی که میتوان بر شمرد ، همراه کردن فرزند خود در کارهای نیک است « وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ: و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايه‏هاى خانه كعبه را بالا مى‏بردند مى‏گفتند اى پروردگار ما از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.بقره 127

همانطور که در این آیه مشاهده می شود ابراهیم علیه السلام  هنگامی که کعبه را به امر الهی بازسازی می کرد حضرت اسماعیل علیه السلام را هم با خود همراه نمود. بر اساس  برخی از متون تفسیری حضرت اسماعیل علیه السلام  در آن زمان در سن نوجوانی قرار داشت .

بر اساس اصل روان شناسی، بیشتر الگوپذیری نوجوانان از طریق مشاهده است چون نوجوان  از جهت فکری هنوز به مرحله ای نرسیده است که بتوان مطالب مستدل علمی  را به او انتقال داد لذا مشاهده رفتار های مثبت و یا منفی در شکل گیری شخصیت نوجوان  بسیار مهم است. وقتی که ابراهیمعلیه السلام اسماعیل علیه السلام را با خود همراه کرد ه، در واقع به نوعی مفاهیم ارزشی  مانند اخلاص،  ایثار، نیکوکاری و … را  به صورت غیر مستقیم به فرزندش منتقل می نماید.

قابل توجه پدران جامعه ی ما که فرزندان خودرا معمولا در مراسمات عزاداری سید الشهدا علیه السلام باخود همراه میکنند اما در سایر مراسمات مذهبی از چنین امری غفلت می کنند در نتیجه بسیاری ازمفاهیم ارزشی اسلامی برای فرزندان جامعه  قابل فهم نیست که این امر سبب می شود فرزندان جامعه ی ما در قبال آن مفاهیم مقدس بی تفاوت باشند.

صفت بعدی پدر قرانی آن است که به فرزندان خود یاد می دهد که ارزش کارها به بزرگی کارها مربوط نیست بلکه به قبولی آن در نزد الهی مربوط است.« رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا: اى پروردگار ما از ما بپذير» بقره 127

این صفت هرچند به ظاهر کوچک است اما  بسیاری از مشکلاتی که گریبان گیرخانواده ها ی ما شده ،  نشات گرفته از عدم وجود همین قاعده است. توضیح این که  اگر معیار انسان در زندگی بزرگی کار باشد،  هرچقدر کاربزرگ  باشد به همان اندازه جامعه را در قبال خود طلبکا رخواهد دید ولی اگر معیار،  قبولی نزد خداوند باشد این فرد هر چقدر هم که خدمت کند باز هم خود را  خادم ملت و جامعه خواهد دید.

و صفت دیگر پدر قرانی  مشورت خواهی از فرزند در مقابل مواردی است که به سرنوشت فرزند مربوط می شود.« فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ: و وقتى با او به جايگاه سعى رسيد گفت اى پسرك من من در خواب [چنين] مى‏بينم كه تو را سر مى‏برم پس ببين چه به نظرت مى‏آيد گفت اى پدر من آنچه را مامورى بكن ان شاء الله مرا از شكيبايان خواهى يافت»صافات 102

همانطور که در این ایه مشاهده میکنید حضرت ابراهیم علیه السلام از اسماعیل علیه السلام  در مورد قربانی شدن نظر خواهی میکند هرچند دستور به قربانی شدن امر الهی  بود اما چون یک طرف قضیه سرنوشت  فرزندش اسماعیل بود، نظر او را هم جویا شد. این خود درس بزرگی برای پدران جامعه ماست.

چه بسیار فرزندانی که به جهت عدم نظر خواهی والدین در اموری که به سرنوشت آن ها مربوط می شود  در زندگی دچار شکست های جبران ناپذیری شده اند مانند بسیاری ازدواج های تحمیلی  که سرنوشت تلخی را برای جوانان جامعه ما رقم زده است و علت اصلی آن عدم نظر خواهی و یا عدم توجه به خواسته فرزندان بوده است.

در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام نکات دیگری میتوان عنوان نمود اما ما جهت رعایت اختصار از ذکر آن ها خودداری میکنیم تا نوبت به سایر انبیا هم برسد!

رامیان -حیدری

موضوعات: آموزنده  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-06-03] [ 09:47:00 ب.ظ ]

زن در سینمای انقلاب اسلامی ...

سینما، زن و سیاست
اندیشۀ دوران پهلوی دوم حذف ایدئولوژی در مستعدترین گروه ها و طبقات جامعه و پیشگیری از هر تحول بنیادین بود؛ به جز موراد خاص و فیلم گاو، این سینما، سیاست گریز و سیاست ستیز بود. جو بستۀ سیاسی اقتضای این را داشت. مردم فقیر و کارگران را با شگرد لمپن سازی معنای دیگر و هر نوع دگرگونی و تغییر و بهبود شرایط زیستی – اجتماعی را به اقبال واگذاشت و عنصر تلاش برای دگرگونی را حذف کرد.
بنابراین از زن به عنوان ابزاری جهت اغوای مردم و جلوگیری از تحولات سیاسی استفاده می شده است.

زن در سینمای بعد از انقلاب
پس ازانقلاب اسلامي،بارهنمودهاي امام خميني (ره) سعی شد،حضور زن درسينما از اين تم خارج شده و سيماي حقيقي زن به نمايش درآيد. شأن ومقام انساني زن و قداست مقام مادري و نقش حقيقي زن به عنوان ستون خانواده مورد توجه قرار گيرد و كمتر براي بالابردن رقم فروش و يا ميزان رغبت تماشاگر از حضور زن استفاده ي ابزاري شود اما در سالهاي اخير در سينما و تلويزيون ما شاهد برگشت به رويه فيلم فارسي هستيم.
اگرچه انديشه ي مادري و نگاه سنت گرايانه به نقش زن و نمود آن در رسانه هاممكن است مورد انتقاد برخي نحله هاي فمينيستي خاص مثل فمينيسم ليبرال و رادیکال شودامادرانديشه ي سينمايي انقلاب اسلامي به هرحال بانوعي پيشرفت درنگاه به زن مواجهیم. دربحثي جدلي مي توان گفت تغییر نگاه از «زن به مثابه ابزار جنسی» به «مادر مربی» پیشرفتی در خور به شمار می رفته است. البته این که این اندیشه در ادامه چقدر تحقق یافته است، جای بحث دارد.
مثال. در فیلم هایی که سعی کرد به موضوعی اجتماعی بپردازد که در چند سال اخیر ، سینمای ایران رشد داشت.

دو خط اصلی در این سینما دنبال می شود. یکی در نحله آقای فرهادی و افراد نزدیک به او که شاهد رفتن به سمت سبک زندگی زنانه ایم؛ به معنای سبک زندگی زنانه مستقل از خانواده و مستقل فرزند و حتا مستقل از جامعه.
در یک وجهه و طرف دیگر، فیلم هایی مثل طلا و مس و نیز خیلی دور خیلی نزدیک، زن را در خانواده تصویرگری می کنند. باید این دو جریان را در سینمای اجتماعی ایران جدی گرفت. جریانی که به دنبال بیرون کشیدن زن از خانواده است و طرح و بحث حل مسائل جامعه زنان ایران در فرا متن خارج از خانواده را دنبال می کند و در نقطه مقابل، جریانی که در پی حل و بحث و پی جویی مسائل زن ایرانی در ساختار و فرامتن خانواده است. این یک دوسویه و دوگانه جدی و دو راهی بسیار اساسی مقابل خط مشی گذاری فرهنگی و هنری و سینمایی در ایران است. 

سید مجید امامی

موضوعات: آموزنده  لینک ثابت
[سه شنبه 1395-06-02] [ 10:36:00 ق.ظ ]