من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





آبان 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 8
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

رحلت پیامبر اكرم؛ وفات یا شهادت ...

رحلت پیامبر اكرم؛ وفات یا شهادت؟!
آنچه كه در خصوص رحلت پیامبر اسلام(ص) قابل تامل است این است كه آن حضرت با توجه به روایات اسلامى و شواهد تاریخى به مرگ طبیعى از دنیا نرفتند، بلكه توسط منافقان و دشمنان دیرین آن حضرت شهید شدند. دلایل بسیارى وجود دارد كه رحلت پیامبر اكرم(ص) ناشى از خوراندن سم به آن حضرت بوده است. این دلایل و روایات، از تواتر معنوى برخوردارند و از مجموع آن‏ها مى ‏توان رحلت پیامبر اكرم از طریق شهادت را ثابت نمود. ازجمله امام صادق(ع) مى‏

ادامه »

موضوعات: تاریخ  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-08-15] [ 07:24:00 ب.ظ ]

آیئنه تمام نماى صفات نبوى‏ ...

امام حسن مجتبى(ع)؛
آیئنه تمام نماى صفات نبوى‏
•امام حسن مجتبى(ع) در شب نیمه رمضان سال سوم هجرى در مدینه چشم به جهان گشود و حدود هفت سال از دوران زندگى پیامبر اكرم(ص) را درك كرد و پس از آن حضرت حدود سى سال با پدر بزرگوارشان على بن ابى طالب(ع) ملازمت داشت. بعد از شهادت امیرمؤمنان(ع) به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند و بنابه نقلى در ۲۸ صفر سال پنجاه هجرى در سن ۴۷ سالگى به دستور معاویه بن ابى سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسیدند.
 فضائل و مكارم امام حسن مجتبى(ع)
وجود امام حسن مجتبى(ع) براى امت اسلام وجودى پر از خیر و بركت است؛ چنان‏كه حضرت رسول اكرم(ص) به مناسبت‏هاى مختلف در توصیف این وجود بابركت امام حسن مجتبى(ع) سخن گفته ‏اند؛ ازجمله فرموده‏ اند: «اگر قرار بود عقل به ‏صورت یك انسان تجسم پیدا كند به ‏صورت امام حسن(ع) ظاهر مى ‏شد.» حضرت امام حسن(ع) به گونه ‏اى در دامان وحى و خاندان عصمت و طهارت پرورش یافته بودند كه آینه تمام نماى جدبزرگوار خویش بودند. روزى رسول خدا(ص) خطاب به امام حسن فرمودند: «اَشْبَهْتَ خَلْقى و خُلْقى.»

صفحات: 1 · 2

موضوعات: تاریخ  لینک ثابت
 [ 07:16:00 ب.ظ ]

همه چیز در باره امام رضا ...

غروب اندوه بار
شمس الشموس آسمان امامت و ولایت‏
•هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت امام على بن موسى الرضا(ع) در یازده ذیقعده ۱۴۸. ق در شهر مدینه چشم به جهان گشود. پدر بزگوار آن حضرت، امام موسى كاظم(ع) نام مبارك او را هم نام جدبزرگوارش، «على» گذاشت. كنیه آن «ابوالحسن» و مشهورترین لقبشان «رضا» است. درباره علت نام گذارى آن حضرت به رضا چنین گفته‏ اند: «او را رضا ملقب گردانیده ‏اند براى آن كه پسندیده خدا بود در آسمان و پسندیده رسول خدا(ص) و ائمه(ع) بود در زمین براى امامت.» وجه دیگرى كه براى آن بیان داشته ‏اند این است كه «آن حضرت به رضاى پروردگار راضى بود و این خصلت ارزشمند را كه مقامى بالاتر از مقام صبر است، به‏ طور كامل داشت.»


 امامت در شرایط سخت سیاسى و اجتماعى‏

صفحات: 1 · 2

موضوعات: تاریخ  لینک ثابت
 [ 07:10:00 ب.ظ ]

عذاب برزخی قاتل امام رضا ...


شیخ محمد باقر مکی از بعضی موثقین نقل می‌کند:«وقتی به مسافرت می‌رفتم، و کشتی روی دریا شکست و من به جزیره‌ای افتادم. در آن جزیره میمونی را دیدم که از چاهی آب می‌کشید و در حوضی که آنجا بود می ریخت! در این حال مشاهده کردم، فیلی از دور پیدا شد و تا کنار چاه آمد و آن میمون را با زجر و عذاب کشت و زیر پاهای خود له کرد و تمام آب حوض را خورد و رفت.

ادامه »

موضوعات: آموزنده  لینک ثابت
 [ 05:41:00 ب.ظ ]

تبلیغ را از پیامبر بیاموزیم ...

پیامبران هم از هنر برای تبلیغ دین خدا استفاده می‌کردند. به طور نمونه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از هنرهای سمعی و بصری استفاده می‌کردند. نقل شده که روزی پیامبرصلی الله علیه و آله از خانه خارج شد در حالی که در یک دست طلا و در دست دیگر ابریشم داشت و می‌فرمودند:«این دو بر مردان امت حرام و برزنان آنان حلال است»أَنَّهُ خَرَجَ وَفِی إِحْدَى یدَیهِ ذَهَبٌ وَالْأُخْرَى حَرِیرٌوَقَال َإِنَّ هَذَینِ مُحَرَّمَانِ عَلَى ذُكُورِأُمَّتِی حِلٌّ لِإِنَاثِهَا یا برای آموزش نماز می‌فرمودند:«به نماز من بنگرید وهمان گونه که من نماز می‌خوانم نمازبخوانید ، صَلُّواكَمَا رَأَیتُمُونِی أُصَلِّی

گاهی برای تفهیم یک موضوع و القاء یک ایده، مؤثرترین راه، «نمایش» است و ایجاد صحنه ای که آن محتوا به عینیت بنشیند.در قرآن کریم نیز از این گونه تمثیلها و نمایشها و بیان قصه‌های عبرت آموز، فراوان یاد شده است.
خمیرمایۀ نمایش، در قالب بیان غیر مستقیم، یا باید تربیتی و آموزشی باشد یا به تفکر وادارد و یا بینش و بصیرتی بدهد

 منبع:کتاب نقش هنر

مجلسی محمد باقر، بحارالأنوار،ج 82،ص279.

محدث نوری، مستدرك‏الوسائل، ج 3، ص.219

موضوعات: فرهنگی, آموزنده  لینک ثابت
 [ 04:44:00 ب.ظ ]