تدوین ونگارش:کبری پوررستمی،استاد راهنما:آقای دکتر اسدی،استاد ناظر :حجت الاسلام آقای نظری ،تاریخ دفاع: ۱۳۸۵

چکیده

بی شک بشردر هر راه احتیاجبه راهنمایی دارد ،تا به کمک عقل راهی را که پیش روی خود دارد انتخاب کند .روشن است که محیط اجتماعی بشر همیشه تاریک بوده ونیاز به شمع فروزانی دارد تا اورا از سرگردانی های زندگی نجات داده ،وراه درست را به او نشان دهد ،لذا خالق بزرگ پیامبران بسیاری را فرستاده تا راهنما ودلیل این راه خوفناک وپرپیچ وخم شوند وبشر را از ابتدا ومبدا کار خود آگاه کنند ،وبه بسوی کمال نهایی هدایت کنند ولازم است که برای ادامه این راه بعد از رحلت آخرین پیامبر (ص) جانشینی معصوم از طرف خداوند تعیین شود .

ادامه مطلب :

تا ادامه دهنده راه پیامبران (س) بوده وامر خطیر الهی را به عهده بگیرد .مولای متقیان حضرت علی (ع)نیز یکی از این هدایت گرانی بودند که برای نجات امت یپامبر (ص) از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
موضوع این رساله در مورد سیره سیاسی حضرت علی (ع) می باشد ، البته سیاستی که در این رساله مد نظر است همان اصول وشیوه هایی است که امام در برخورد با مخالفان خویش اعمال می نمودند هدف علی (ع) در سیاست فراتر از دستیابی به قدرت بود. آن حضرت فقط به اجرای صحیح تعلیمات ودستورات اسلام می اندیشند ودر برابر جریانات مختلف روش خاصی را در نظر می گرفت چنانچه در یک مورد سکوت را انتخاب کردند ودر مورد دیگر جنگ را .
این تحقیق شامل شش فصل است که هر فصل شامل عناوین خاصی می باشد که به ترتیب عبارتند از :
فصل اول :کلیات
فصل دوم :حضرت علی (ع)قبل از بعثت
فصل سوم : حضرت علی (ع)قبل از بعثت
فصل چهارم: حضرت علی (ع)بعد از رحلت پیامبر (ص)
فصل پنجم: حضرت علی (ع)در دوره پنج سال خلافت
فصل ششم: حضرت علی (ع)نتیجه گیری
موضوعات: تحقیقات پایانی طلاب مدرسه فاطمیه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...