من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 10
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 6
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 14
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

عید نوروز از دیدگاه ائمه(ع) ...

دعای هنگام تحویل سال یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا ال احسن الحال

ای دگرگون کننده قلبها و دیده ها! ای تدبیرگر شبها و روزها! ای متحول کننده سالها و حالتها! حالات ما را به نیکوترین حالات تبدیل نما!

آداب دینی عید نوروز در روایات، اعمال و آداب مختلفی برای این روز بیان شده که خود حاکی از ارزش و اهمیت این روز دارد:

۱-طهارت و پاکیزگی این دستورالعمل شبیه آدابی است که در سایر اعیاد اسلامی رعایت می شود.قال الصادق علیه السلام «اذا کان یوم النیروز فاغتسل والبس انظف ثیابک و تطیب باطیب طیبک و تکون ذلک الیوم صائما»هرگاه نوروز فرا رسد غسل کرده و پاکیزه ترین لباسهایت را پوشیده و از معطرترین عطرهایت استفاده کن و آن روز را روزه بگیر.

۲- هدیه دادن از امیرالمؤمنین علی علیه السلام چنین نقل شده که فرمودند «اتی علی علیه السلام بهدیة النیروز فقال علیه السلام ما هذا؟ فقالوا یا امیرالمؤمنین الیوم النیروز! فقال علیه السلام اصنعوان کل یوم نیروزا»در روز نوروز هدیه ای برای امیرالمؤمنین علی علیه السلام آورده شد. حضرت فرمودند این هدیه چیست؟ آنان پاسخ دادند امیرالمؤمنین امروز نوروز است امام فرمودند: هر روز را برای ما نوروز کنید. در هدیه آنچه مهم است، ارتباط روحی و ایجاد محبت است نه مقدار و کیفیت … و در این زمینه نباید به تکلف افتاد.امام صادق علیه السلام در مورد اهمیت هدیه می فرماید: «تهادوا تحابوا فان الهدیة تذهب بالضغائن.»به یکدیگر هدیه دهید تا بین شما محبت ایجاد شود زیرا هدیه کینه ها را از بین می برد.

۳- پیامبر اکرم در مورد یاد و ذکر خدا در اعیاد چنین می فرماید: «زینوا اعیادکم بالتکبیر»اعیاد خود را با یاد و ذکر عظمت خدا زینت دهید.

۴- صله رحم و دیدار با دوستان در این روز ارتباط با بستگان و فامیل ار اعمال نیکو و شایسته است، در روایات، نتایج و آثار فراوانی برای صله رحم بیان شده است

قال الباقر علیه السلام «صلة الارحام تزکی الاعمال و تنمی الاموال و تدفع البلوی و تنسی ء الاجل »ارتباط با خویشان، اعمال را پاکیزه می کند، دارائیها را افزایش می دهد و بلاهارا دور می کند و مرگ آدمی را به تاخیر می اندازد.اگر افرادی از بستگان قطع ارتباط کرده باشند، مناسب است انسان مؤمن در ایجاد ارتباط پیشقدم شده و به کینه توزیها و وسوسه های شیطان پشت پا بزند،

رسول گرامی اسلام می فرماید: «صل من قطعک و احسن الی من اساء الیک و قل الحق و لو علیک »با آنکه با تو قطع ارتباط کرده، ارتباط ایجاد کن و آنکس که به تو بدی کرده به او نیکویی بنما و حق را گرچه به ضررت باشد اظهار کن.علاوه بر دیدار از فامیل، دیدار و زیارت برادران دینی ارزش بسیاری دارد، چنانکه در روایت آمده که زیارت برادر دینی، زیارت خداوند محسوب می شود.

قال الصادق علیه السلام «من زار اخاه فی الله، قال الله عزوجل ایای زرت و ثوابک علی و لست ارضی لک ثوابا دون الجنة »هرگاه کسی برادرش را در راه خدادیدار کند، خداوند می فرماید: تو مرا زیارت کردی و پاداش تو بر من است و برای تو ثوابی کمتر از بهشت راضی نمی شوم.

امام صادق(ع) به مُعلی فرمود: «در روز نوروز، پاکیزه‌ترین لباس خود را بپوش و با بهترین عطر خود را معطر نما و این روز را روزه بگیر و بعد از نوافل ظهر و عصر، چهاررکعت با دوسلام نماز بخوان».

ادامه »

موضوعات: فرهنگی, مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-12-27] [ 11:32:00 ق.ظ ]

چاره بالا رفتن سن ازدواج ...

زنان کارمند شوهران بیکار 

 برای سر کار رفتن خانم تازه عروس حرفشون شد عروس که دانشجوی رشته شیمی محض بود می گفت پس برای چه درس می خونم وقتی نباید سرکار برم.

همسر گفت : من نمی گویم شاغل نباش! شغلی انتخاب کن که باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان نشود!

خانم که چشم هایش گردشده گفت: سرکار رفتن من باعث بالا رفتن سن ازدواج دیگران می شود!؟

گفت: شما جای یک مرد را اشغال می کنی که نتیجه آن خانه نشینی یک مرد و بی شوهری یک دخترمی باشد.

خانم:پس به نظر شما هیچ خانمی شاغل نشود؟

منظورم هر شغلی را اشغال نکند، شغل های را انتخاب کند که در ارتباط مستقیم باخدمات دهی به خانم ها باشد .

اگر شما که تخصص شیمی داری در یک کارخانه استخدام شوی جای یک مرد را می گیری در نتیجه او بیکارمی شود.

و برای ازدواج باید صبر کند تا روزی که شاغل شود و دختری که می خواهد با او ازدواج کند او هم باید صبر کند! به همین سادگی سن ازدواج بالا می رود!

شغل شما خدمت دهی به بانوان هم نیست. مثل معلمی، پزشکی… اگر دنبال پول هستی، خداوند برمن واجب کرده که زحمت بکشم و عرق بریزم تا نان حلال  و امنیت زندگی را تامین کنم و از این کار لذت ببرم و آن را عبادت بدانم !

 

و برای نگهداری فرزند مان هم  باید یک نفر را استخدام کنیم و برای پخت غذا  و رسیدگی به نظم خانه هم باید یک نفر را استخدام کنیم،برای ایاب ذهاب شما به کارخانه باید یک نفر را استخدام کنیم.

باید حساب کنیم حقوق دریافتی شما کفاف استخدام سه نفر را می دهد و در نهایت برای خودت چی می ماند؟

با توجه آرامش یک مادر که نیاز همه اهل خانواده است که باید از این نعمت سیراب شوند؛ چقدر از این سهم برای ما می ماند؟!

برای تغذیه آرامش که نمی توانیم کسی را جایگزین کنیم!

روایت مهمی است که  در رابطه با جهاد زن صحبت می کند.

«جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل‏»1

جهاد زن، حسن شوهرداری است.

(روایت را ترجمه می کنند به، جهاد زن خوب شوهرداری کردن است، ترجمه اشتباه نیست، اما معنای حسن بسیار عمیق و وسیع است.

امام خامنه ای در توضیح این روایت فرموده اند: «هر تلاشی که یک مرد در میدان های مختلف انجام می دهد، به میزان زیادی مرهون همکاری، همراهی، صبر و سازگاری همسر اوست؛ همیشه همین طور بوده است. فرموده اند: «و جهاد المرأة حسن التبعل». حسن التبعل یعنی چه؟ عده ای خیال می کنند جهاد زن این است که فقط وسایل راحتی مرد را فراهم کند. حسن تبعل فقط این نیست؛ این جهاد نیست؛ جهاد این است که زنان مبارز، مؤمن و فداکار وقتی شوهرهایشان مسئولیت های سنگینی دارند، بار آن سنگینی به میزان زیادی روی دوش آن ها می افتد. شماها مأموریت دارید. خدمات شما همین طور است. وقتی مرد خسته می شود، اثر خستگی او در خانه ظاهر می شود. وقتی به خانه می آید، خسته، کوفته و گاهی بد اخلاق است و این بداخلاقی و خستگی و بی حوصلگی ناشی از محیط کار، به داخل خانه منعکس می شود. حالا این خانم اگر بخواهد جهاد بکند، جهاد او این است که با این زحمت ها بسازد و آن ها را برای خدا تحمل کند؛ این می شود حسن التبعل.»

 

خانم تسلیم منطق شرعی، عقلی آقا شد ، خیالش راحت شد و خدا را سپاس گفت که می تواند به مسئولیت

شیرین مادری و همسریش بپردازد.

1نهج البلاغه

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1397-05-11] [ 07:06:00 ب.ظ ]

کاخ شیشه ای آرزوها ...

آرزوهای طولانی سمی مهلک برای نا امیدی

هر روز همه را در حیاط جمع می کرد، و با هیجان تعریف می کرد، از همسرش که چقدر خوش تیپ است و دو تا پسرش که چقدر باهوش هستند.
و ماشین مدل بالایی که دارند، ویلاهایی که در شمال دارند و هر سال چند سفر اروپایی می روند!
رئیس تیمارستان از کار تکراری زن جوان تعجب کرده بود!
علت این تکرا ها و سخن ها چیست؟

ادامه »

موضوعات: مباحث فرهنگی, باز آفرینی محتوای دینی  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-05-09] [ 10:11:00 ق.ظ ]

نامه ای به دخترانم ...

زهر،زینب،دخترای،باحجاب،نوه های گلم

دخترم نامه را با تذکرات پدرانه آقام ،رهبرم،تاج سرملتها ی آزاده جهان مزین می کنم و برایت می نویسم.

«رهبرانقلاب: دختران عزیزم! آگاهی‌هایتان را بیشترکنید. مطالعه،تحقیق،ورود به مسائل روز و اهتمام به کارهای دینی،جزو وظایف مسلمی است که زنان بایدخود را موظف به انجام آنها بدانند.

رهبر انقلاب: زن‌ها می‌توانند مانع پرت شدن شوهرهایشان به پرتگاه جهنم شوند! در محیط زندگی ممکن است مردها دچار لغزش هایی شوند که آنها را به لبه‌ی پرتگاه ببرد.»

دخترم،یادت باشد امروز که دختری، در آینده مادر دختر دیگری هستی، و روزی می‌آید که مادربزرگ میشوی؛ پس جدا از همه ناپاکی‌ها، تو پاک بمان!

دختر به شیوه بانوان معصوم زندگی کن، وقتی از حال هوای جوانی خارج شدی و به گذشته خود نگاهی کردی به خودت افتخار کنی!

الگوی تو دخت امام ،عمه امام و خواهر امام است،پس باید برخود ببالی که توفیق چنین رهبرانی از جنس خودت داری، و با وجود این دختر آسمانی که هنوز پدر بزرگوارش قدم به جهان نگذارده بود نوید آمدنش  به قم داده شد و زیارت اورا برای زوارش شفاعت بهشت به ارمغان می آورد.

دخترم این بانو هرگز ازدواج نکرد واگر می کرد حتما به شیوه مادر گرامیش حضرت زهرا  حرکت می کرد. مانند او در اقتصاد خانواده بدون تجمل بود، هرگز اسراف نکرد.

دخترم اگر حضرت معصومه ازدواج می کرد همانند مادر کریمه اش همگام با همسر در تمام لحظه ای زندگی می شد،چطور حضرت زهرا در غیبت مولا امیرالمومنین علیه السلام زندگی را می چرخاند.

دخترم در زندگی چشم هم چشمی نداشته باش و به داشته ای خودت راضی باش و برای نداشته هایت حسرت نخور.

دخترم داشته های خودت را بزرگ بدان و نداشته های دیگران بزرگ بدان!

 

موضوعات: فرهنگی, مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-05-03] [ 08:21:00 ق.ظ ]

داعش مولود انحراف از دین پاک احمدی است ...

جهل و تاریکی جزیره العرب فراگرفته بود، تعصب های قبیله ای بیداد می کرد. دخترکشی، فساد و تباهی کشت و کشتارآئین عرب بود. خانه ای که حضرت ابراهیم علیه السلام برای عبادت خدا ساخته بود، مرکز بت های کوچک و بزرگ شده بود.مردم مکه ازاوج خدا پرستی به دره بت پرستی سقوط کرده بودند.و اندکی یکتا پرستان نیز در غبار تاریکی گم گشته بودند. آئین های مسیحیت و یهودیت نیز دچارانحراف و انحطاط شده بودند.خلاصه جهان گرفتار کفر و گم گشتگی شده بود. تا اینکه اراده خداوند بر این شد
تا وجود نازنینی را که تمامی خلقت به خاطر او بنا شده است به عالم هستی هدیه کند و جهان تاریک را دوباره روشن سازد. بدین گونه پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله اسلام چشم به جهان گشود.
آری او آمد با مهری از نبوت وندایی از غیب که میگفت نام کودک محمد ااست.
او آمد با نوری که تمامی تاریکی ها با آن روشن شد و با نشانه هایی که در موقع تولد و شیرخوارگی و جوانی با خود به همراه داشت، حکایت از ملکوتی بودن ایشان میکرد.پاودینی آوردکه کاملترین دین الهی بود.آئیینی از جنس نور،همه اشبرطبق فطرت پاک انسانی .آئین یکتا پرستی،نوعدوستی،یتیم نوازی و ظلم ستیزی. همه و همه حکایت از آسمانی بودن این دین و آورده اش می کند.

واکنون این بشریت هوشمند است که با پیروی از این دین یگانه خود را از منجلاب پستی خارج کند وتا ثریا اوج گیرد، ولیمتاسفانه وطن پیامبر بزرورگوار اسلام در تسلط ابوجهل ها و ابوسفیان ها وابو لهب گرفتار است و داعش مولود همان تفکرات جاهلیت است که خون هزارن انسان بیگناه را ریخته و می ریزد.

کشور عباسی

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[جمعه 1395-09-26] [ 09:45:00 ق.ظ ]

شعار طلبه انقلابی، مرگ بر آمریکا... ...

 

 

 

 

 

 

 

صدای مکبر بلند شد: “السلام علیکم و رحمة الله و برکاته، تکبیر” و جماعت با صدای بلند گفتند: “الله اکبر الله اکبر الله اکبر، خامنه‌ای رهبر،مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل غارتگر". من هم با بقیه گفتم، اما بغل دستیم ساکت نشسته بود و ذکر می‌گفت.متوجه نگاه من شد.
رو به من کرد و گفت: “چرا فحش می‌دی؟”با تعجب گفتم: “من، من کی فحش دادم”گفت: “همین الان، همین که گفتی مرگ بر آمریکا. این فحش و توهین به مردم آمریکاست. دوست داری اونها هم بگن مرگ بر ایران"…گفتم: “اولا که منظور ما مردم آمریکا نیستن و دولت‌

صفحات: 1 · 2

موضوعات: مباحث فرهنگی, خاطرات  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-08-12] [ 06:00:00 ب.ظ ]

طلبه مرور گر انقلاب ...

 


عقل و آگاهی به انسان کمک می کند تا بتواند در شرایط مختلف تصمیم بگیرد و چگونه و از چه راهی برای حفظ حیات خود و اطرافیانشان را حفظ کنند . انسان ها باتکیه بر ایمان به خدا در موارد زیادی جان خود را فدا می کنند تا چیز هایی که مهمتر و ارزشمند تر از جان آن هاست مانند دین ، استقلال کشور و عزت و شوکت یک ملت دفاع کنند .

می خواهی بدانی غبار یعنی چه و گرما یعنی چه؟! یک تابستان و خورشیدی سوزان تازه تو در راحتی هستی کولر گازی و … همین هم تحمل کردنش آسان نیست چه رسد وسط میدان جنگ چه رسد با زبان روزه و تنی تشنه .
در طول هشت سال دفاع مقدس زنان و مردان با غیرت کشورمان دوشادوش هم با نیت خالصانه رفتند با دشمن جنگیدند دفاع کردند بی آبی کشیدند زخمی شدند و شهید شدند ولی تا آخرین نفس خود جنگیدند و نگذاشتند دشمن راحت خاک کشورمان را در اختیار بگیرد.
امروزه ما باید راه شهدایمان را ادامه دهیم آن ها با ایمان و تقوا و صلاح هایشان دفاع کردند ولی ما امروزه سلاح های کشنده تری داریم با رعایت حجاب و عفت می توانیم با همه ی دنیا نبرد کنیم .
خواهرم سیاهی چادر تو از سرخی خون من برنده تر است این نیز یک نوع دفاع است.
ای جان به فدای آنکه پیش دشمن تسلیم نمود جان و تسلیم نشد.

نسترن اسماعیل نژاد

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-08-05] [ 01:39:00 ب.ظ ]

سفره نذری یا مجلس عیش و طرب همایونی! ...

بسم الله الرحمن الرحیم

دلیل طرف این بود: اگر ما مذهبی ها در جمع های خودمان خوب بپوششم و از تمام جهات به اصطلاح با کلاس باشیم، حرفمان در غیر مذهبی ها بیشتر تاثیرخواهد گذاشت و … منکر این نبوده و نیستم که ظاهر آراسته و زیبای قشر مذهبی عاملی برای جذب افراد غافل ازدین است، ولی با این نگاه که «ظاهر» گزینه اول و آخر جذب است مخالفم چرا که عملکرد و رفتار صحیح به مراتب تاثیر گذارتر و ماندگارتر از فقط «ظاهر» است.

امروزه برخی مجالس ختم و سفره های نذری زنان مذهبی جولانگاه شیطان شده، به جای این که یاد خدا و کنترل اعمال و رفتار، تاثیرگذارترین قسمت مجالس مذهبی زنانه باشد، نوع پوشش و آرایش زنان و سفره آرایی و تجملات مجلس بر افکار حاضرین تاثیر گذار است.

کاش این مجالس به همان سبک قدیم بر گذار می شد تا حداقل مباحث معرفتی دین به گوش زنان بیشتر می خورد. اما با دلیل فریبنده ی گفته شده در بالا، کمتر اثری از معارف دینی در مجالس مذهبی زنان دیده می شود و در عوض تا دلتان بخواهد مذهبی ها هم رنگ و بوی زرق و برق دنیا را گرفته اند. اعوذ بالله ان اکون منهن!

رامیان

 

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1391-10-20] [ 04:59:00 ب.ظ ]

فاطمه علیهاالسلام راز آفرینش ...

منشور فاطمه (ع) را از ابعاد مختلف بايد نگريست. معدود زناني نامهاي خور را در گذرگاه تاريخ حک کرده اند. اينان زناني بوده اند که يک شاخه از نهال وجودشان را به باروري و تجلي نشسته اند. نام آسيه را دستهاي شهامتش حک کرده است و نام مريم را چشمهاي قدیس و حتی نام خديجه را قلب رأفتش، اما شخصيت فاطمه عليهاالسلام منشوري چند بعدي است که با افق ديده هاي مختلف شايسته ي بذل توجه است.

(لیلاجباری)

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[یکشنبه 1391-02-03] [ 10:55:12 ب.ظ ]

راهبردهای کلان واقدامات دولت نهم در راستای توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران ...

راهبردهای کلان واقدامات دولت نهم در راستای توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران

1. مبارزه با فساد اقتصادی و توسعه خصایص اخلاقی
حسب دستور مقام معظم رهبری ،ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با هدف جلوگیری از فساد در مجموعه دستگاه های نظام با مسئولیت هر سه قوه (مجریه ،مقننه ،قضائیه)در سال 1380 تشکیل شد .سران قوا در اولین جلسه ستاد پس از تشکیل دولت جدید در سال 1384 ،تشکیل شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سطح عالی متشکل از 12 عضو (از هر سه قوه سه نفر بعلاوه معاونین اول قوا) و با ریاست معاون اول قوه مجریه را تصویب نمودند. از ابتدای سال 1385 تا کنون 28 جلسه ستاد اصلی و 29 جلسه کار گروه کارشناسی ستاد تشکیل شده است.
اصلی ترین برنامه شورا ،بررسی و تجزیه و تحلیل کلیه نظرات دستگاه های مختلف در خصوص گلوگاه های فساد آور در قوانین ،مقررات،دستورالعمل ها ،برنامه ها و مراحل اجرایی آن ها در هر سه قوه است.
از اهم اقدامات ستاد می توان به پیگیری جهت عملیاتی نمودن ماده 151 قانون تجارت ،اصلاح ماده 188 آیین دادرسی کیفری در خصوص اعلام اسامی محکومین قطعی در رابطه با فساد اقتصادی ،تدویین آییین نامه و بخشنامه هایی جهت افزایش نظارت بر سیستم حسابداری و حسابرسی کشور، تهیه لوایح منع مداخله و رسیدگی به دارایی مقامات ،ایجاد زیر ساخت های اطلاعاتی در خصوص مناقصات و معاملات دولتی و مانند آن اشاره نمود.
عزم دولت جدید در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی در کلیه اعضای کابینه و بدنه دولت تجلی یافته است. به نوعی که منش و رفتار رئیس محترم جمهور و اعضای کابینه خود به نوعی است که عرصه را بر مفسدان اقتصادی و رانت خواران تنگ نموده است ولی با این وجود،بخشنامه های متعدد درون دستگاهی به منظور نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت ها از طریق مجامع عمومی ،بکارگیری نیروهای متعهد و مومن در مناصب دولتی،رفع تبعیض های ناروا در مناسبات اداری و جلوگیری از تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و نیز آیین نامه های مختلفی در دولت و کمسیون ها به تصویب رسیده است.
2. توسعه فرهنگی
تا پایان سال جاری بیش از یک صد پروژه فرهنگی در کشور به بهره برداری می رسد.
تکمیل نزدیک به 200 پروژه فرهنگی شامل کتابخانه ،مجتمع فرهنگی ، تالار و… که از دوره های گذشته نیمه کاره رها شده بود ،در اولویت کار وزارت ارشاد اسلامی قرار گرفته و تا پایان امسال تمامی این پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.پیشرفت پروژه های فرهنگی به حدی است که تحسین منتقدان را نیز بعضا در پی داشته است.در زمینه تولید فیلم ،ساخت سینما،چاپ کتاب و مطبوعات و مقایسه کمی و کیفی آن با دولت های گذشته ،اگر چه تا نقطه آرمانی فاصله داریم اما در مقایسه با دوره های گذشته پیشرفت های خوبی داشته ایم.
برخی از پیشرفت های فرهنگی و ارنباطی عبارتند از:
• مستند سازی آثار منقول و غیر منقول تاریخی :1255594 اثر منقول و4568 اثر غیر منقول
• تعامل وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با حوزه علمیه قم و پژوهشگاه های علوم انسانی-دینی
• افزایش ضریب نفوذ کاربران اینترنت
• ارتباط دهی به 3400 نقطه روستایی فاقد ارتباط
• اجرای طرح توسعه فنآوری و ساخت ماهواره های تحقیقاتی –عملیاتی
• تشکیل و راه اندازی کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش شورای عالی انقلابی فرهنگی
• افزایش اعتبارات عمرانی در زمینه ورزشی به میزان 400 در صد نسبت به سال 1384
• حصار کشی مناطق زیست محیطی در 20 استان
• انتشار گزارش و خبر در زمینه مسائل داخلی و بین الملل جمعا به تعداد 531 هزار خبر که نسبت به سال 84 ،معادل 24درصد رشد داشته است.
از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در بخش تربیت بدنی  می توان به 4 برابر شدن اعتبارات عمرانی این بخش در سال 1385 نسبت به سال 1384 عنوان نمود
از دیگر موارد می توان به اختصاص 950 میلیارد ریال برای طرح و ویژه ورزش روستایی که برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، و نیز اختصاص 800 میلیاردريال برای احداث اماکن ورزشی اشاره نمود، در این مدت 400 پروژه از اعتبارات استانی و ملی آغاز شده و750  پروژه افتتاح گردید.
در طی دو سال بیش از 12000 کلاس جدید ساخته شده و حداقل 14200 کلاس بازسازی و مقاوم سازی شده است .گسترش فضا های آموزشی در مناطق محروم و عشایری به حدی که دفاتر یونیسف و کشورهای افریقایی با هزینه خود برای الگو برداری از نحوه مدیریت و برنامه ریزی دولت وهمچنین بازدید از موفقیت های به دست آمده آموزش و پرورش عشایر ایران آمدند. در بخش فن آوری اطلاعات و ارتباطات ضریب نفوذ تلفن به میزان 5/2 برابر افزایش داشته است و دولت نهم در راستای راحتی مردم در زمینه ارتباطی تلاش های بسیار نموده است .


منبع:جزوه خلاصه گزارش عملکرد 2 ساله دولت ،تهیه و تدوین حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری

 

 

موضوعات: فرهنگی, مباحث فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1386-08-08] [ 01:01:00 ق.ظ ]