شاید تا حالا درذهن همه بوجود آمده باشه که طلبگی چیه وچیکارمیکنن؟
مگه چه چیزی دیدن و چه هدفی دارند که برتعداد افراد متقاضیان حوزه افزوده میشه؟
درآیه ی 122سوره ی توبه درباره مومنان چنین آمده است:
شایسته نیست مومنان همگی بسوی میدان جهاد کوچ کنند چرا از هر گروهی طایفه ایی ازآنان کوچ نمی کنند تا در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی پیدا کنند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود آنها را انذار نمایند تا ازمخالفت فرمان پروردگار بترسند و خوداری کنند.
پِِژوهشگر علوم دینی با ایمان و اعتقادی که در مسیر طلبگی آن را تکمیل می کند دنبال روی همان فطرتی است که خداوند در وجود انسان ها قرار داده است و آن چیزی نیست جز شناخت خدا و ایمان و اعتقاد به ائمه اطهار.
همه دختران حوزه که با انگیزه ای والا به این مدرسه وارد شده اند.هدف شان از وارد شدن به این مکان آشنا شدن با احکام و موازین اخلاق اسلامی و یاد دادن به دیگران است.
مادر جامعه ای که زندگی می کنیم بیشترافراد فرهنگ خودشان را فراموش کرده اند و بدون فکرکردن به فرهنگ خود براحتی فرهنگ غربی را پذیرفته اند.وباترویج بی ایمانی درجامعه و با لباس های رنگارنگی خود را تبلیغ میکند و همه ی جوانان را دردام خود اسیر می کند و این وظیفه ی ماست که آنها را با زندگانی و سیره پیامبران و صد البته خدا آشنا کنیم تا در جامعه ای که رو به فراموشیارزشها است نجات داده و باشد که پروردکار جهانیان و آقا عج از همگی طلاب راضی بوده باشد.
ان شائالله

;کبری تقی زاده

طلبه پایه اول

 

موضوعات: دلنوشته  لینک ثابت
نظر از: معصومه تقی نژاد [بازدید کننده]

فتبارک الله احسن الخالقین…
معصومه تقی نژاد
چرا خدا را دوست داریم؟!
خدایا از تو خواهم به واسطه ی انکه تو فرمانروایی و تو بر هر چیز توانایی ،تو هر کاری را بخواهی میشود،خدایا من به سوی تو رو میکنم و به سوی تو پناه می برم ای پناه بی پناهان ،از انحراف هنگام مرگ، پشیمانی در روز قیامت و… پس از تو میطلبم مسیر زندگی مرا پاک گردانی ،خداوندا از تو سپاس گزارم ، بخاطر این همه سرچشمه های حکمتت،خدایا عطا کن بمن امنییت،سلامتی و فروتنی را.
پروردگارا اگر من دست به نافرمانی زدم این بخاطر ان اطمینانی بود که به لطف و کرم تو داشتم به راستی که تو از بندگانت توبه اشان را می پذیری
(باز آ باز آ هر انچه هستی باز آ گر کافر و گبر و بت پرستی باز آ)
(این در گه ما در گه نومیدی نیست صد بار اگر توبه شکستی باز آ)
و از گناهانشان در میگذری ،یا غفارالذنوب و به بنده ات نزدیکی میدهی ای خدایی که ناجی من از هر سختی و خطا هستی خدایا من را از شر پایان هر کاری نگاهم دار ،خدایا بخاطر لطف و کرمت شکر…

1395/08/04 @ 20:00
نظر از: طلبه گاهنویس #زدمیم# [بازدید کننده]

——–چرا خدارادوست دارم——–
در حدیث قدسی آمده:
یابن آدم!انی احبک فانت ایضأ احببنی
ای انسان!من تورا دوست دارم تو نیز مرا دوست بدار.
مواعظ العدیه:ص419

باهمه ی وجودگناه میکنم وعبادتش راآنگونه که شایسته است بجانمی آورم ولی نه نعمت هایش راازمن میگیرد ونه گناهانم رافاش میکند.اگربندگی اش رامیکردم چه میکرد///؟
خدارادوست دارم چون خداست /ستارالعیوب است/غفارالذنوب است/صفات پسندیده ای که اخص خوداوست( فقط ازدست خدابرمیاید)…دوستش دارم زیراواحداست وباوجود وحدانیتش هرموجود زنده ای راجفت آفریده است. نه زمان دارد نه مکان میشناسد ونه جنسیت دارد.
نعمت هایش رابرمن جاری میکندتاروح وجسم تشنه ام راسیراب کند دریغ ازمنت دریغ ازکم وکسر‍‍‍‍‍‍‍.
———–آری دوستش دارم چون خداهمیشه خداست——-
-تو اگر که نظرت با من مسکین باشد

- حیف باشد که دلم پیش تو غمگین باشد

-همه‎ی شهر به بیچارگی‎ام خندیدند

- پس چه خوب است سَرم پیش تو پایین باشد

-می‎زنی گاه تلنگر بخورم زود، ولی

-وای اگر که زدنت از سر نفرین باشد

-وای اگر زود ببخشی و بگویی برو

- وای اگر جلوه‎ی ستّاری تو این باشد

-بند ابلیس شدم هی به گناه افتادم

- نکند بندگیِ من به تو، توهین باشد

-نکند با من مغرور شدی سرسنگین

- نکند بنده‎ی تو بنده تحسین باشد

-تو اگر رحم کنی بنده‎ی تو می‎میرد

- بغلم کن فقط آغوش تو تسکین باشد

-من که بد بوده و بد کرده‎ام امّا والله

- بدتر این است که آدم به تو بدبین باشد
—زهرامحمدی—

1395/08/04 @ 19:46
نظر از: ( العبدالزهرا )چادرخاکی( العبدالصدیق ) [بازدید کننده]  

سلام علیکم ورحمه الله
خواهر گرامی فرموده و تعاریف شما متین، ولی چندنکته ریز وجود دارد.اولا بنده زیاد قصد تعرض در امور ندارم.
ولی بهتر است ماهیت طلبگی، حوزه، اهداف، سیستم آموزشی، مبدا و مقصد وکلی مباحث دیگر که به قطع یقین نمیتوان توضیح داد را از هم پایه ای خویش، *حاج خانوم زهرا محمدی*جویا شوید و خواستار باشید تا ایشان مطتلب را به اشتراک بگذارند زیرا نکات پیرامونی این بزرگوار کلی و قانع کننده و برگرفته از کتب مشهور زی طلبگی میباشد.
مثلا یک مرد عرض میکنم:ترجمه ایه را بیان نمودید. احسن تر است ژرف تر بیاندیشیم.در زمان پیامبر هنگامیکه جنگی رخ میداد تمامی مشمولین و انانی که توان مجادله داشتند در جنگ شرکت میکردند، و شاید قریب به اکثر شاگردان حضرت که از ایمان قوی برخوردار بودند و احتمالا به مقام والای مجاهدت فی سبیل الله و شهادت اگاه بودند، داوطلب صف نخست شده و به این منزلت نایل میگشتند.در این هنگام این ایه نازل شد که ای مردم وقتی جنگی رخ میدهد چرا رسول الله را تنها میگذارید و همه به میدان میشتابید.چرا گروه و عده ای از شما در پیش حضرت نمیماند تا اداب و علم دین را اموخته و درهنگام برگشت بسوی قوم خویش انان را نیز اگاه سازند تا شاید متذکر شوند.اما حااااااال بحث اینست که در سیستم کنونی، چند درصد از نفرات حوزوی رجعوا الیهم را رعایت میکنند.در حوزه افرادی داریم که هشتاد ساله اند و هرروز پای درس خارج بزرگان میروند و باز میگردند.این افراد در حوزه در طول عمر خویش فقد به تعداد فسیل ها و اصحاب الزنبیل حوزه اضافه نموده اند.خیری برای اطرافیان ندارند.یا مثلا جوانااااااان در سیستم کنونی تا پایه ده تحصیل میکنند و بعد عههههه میبینند تو جامعه هیچکاره اند.بعدش میگن مثلا چطور میشه وارد سپاه شد؟ یکی نیس بگه اخه تو رفته بودی فقیه بشی.روز اول هدفت این ایه بود الان سپاااااه؟
مگه طلبگی شغله؟
من مات و لم یعرف امام زمانه مات موتا جاهلیه
امام زپان الان چه میخواهد ازتو.طبق ایه اول دین شناسی بعدا ابلاغ که ثمره اش اثر گذاریست و دفاع از دین و اجرا و تحقق بخشیدن به دین که مقامات مختلفی دارد از جمله مدینه فاضله در سطح کلان و درسطح فردی تربیت دینی. و بعدا اینکه مربی و معلمی باشیم که اقامه دین کند.العلماء ورثه الانبیاء.یزکیهم و یعلمهم الکتاب.حضرت وقتی ظهور کننند اقامه دین خواهند گرد بطوریکه همه جهانیانی که حتی تا حالا اسلام را نمیشناختند باخبر میشوند که بهترین واحد ترین دین بر اساس توحید ذات الهی دین اسلام است چه رسد به کافران.خلاصه باید مراقب بود دیگر چه کنیم.
و ان تطع اکثر من فی الارض یظلوک عن سبیل الله ان یتبعون الا الظن.
تمنا دارم از بیانات گهر بار خانم محدی در این زمینه بهره ببرید.ایشان چراغ راهی هستند در زندگی ظلماتی بنده که با تعاریف و تدابیر ایشان به عمر خویش کمی جلا داده ام.

1395/07/29 @ 23:12
نظر از: محبوبه نوروزی [بازدید کننده]

بنام آنکه هستی نام ازاویافت فلک جنبش زمین آرام ازاویافت
محبوبه نوروزی
هر یک ازصنف های جامعه باهدف رفع نیازهای جامعه پدیدآمده است بدون شک نیازانسان فقط درتامین خوراک،پوشاک وآسایش ومادیت نیست نیازغیرمادی انسان به مراتب ازنیازمادی اش فراوان ترواساسی تراست زیراحقیقت انسان وانسانیت طلبه درگروعناصرغیرمادی است.
طلبه هاوظایف ومسولیت های بزرگی درقبال جامعه برعهده دارند آنان موظفندآگاهی هایی راکه کسب کرده اند به اجتماع مردم انتقال دهندواحکام وبعضی مسائل شرعی کهئردم دردرک آن مشکل دارند یاد دهند.
طلبگی وروحانیت دراسلام به معنای آراسته بودن به فضیلت علم وتقواوآمادگی کافی داشتن برای انجام یک سلسله وظایف اجتماعی،دینی وواجبات است.
یکی ازمهم ترین وظایف طلبه هااین است که جامعه ای ایده آل براساس حق ایجادکنندکه فوایددین وارزش های الهی درآن شناخته شود.
دراصل طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج)است ونیرویی برای تحقق آرمان های آن حضرت به شمار میرود.
طلبه بایدفردی بامروت،باحیاوآبرومندی باشد،بتوانداحترام حریم عمومی رارعایت کند ازانجام اعمال تنفرانگیزدوری کند،رفتارهای حرام ومکروه را بشناسد درکل طلبه باید آسیب های اجتماعی را شناخته و آن راسامان بخشد.
طلبه هادرحین انجام وظایفشان ممکن است موردتمسخروتهدیددیگران واقع شوند یاسخنشان تاییدنشودوباید این مشکلات راپشت سربگذارندتابتواننداجتماع رابه خوبی دررسیدن به اهدافشان راهنمایی کنند.
روحانیون وطلاب وارثان انبیاء هستند زیرابعدازحکومت ورسالت انبیاءوائمه ی اطهاروظایف آنان به دوش علماوروحانیون سپرده میشود اینان مرزبانان جامعه وامانت دارعلوم ومعارف اسلامی میباشندتاجامعه ای سالم و مستحکم همراه باارزش های اسلامی تحویل حضرت موعود دهند.

1395/07/29 @ 17:50
نظر از: کبری تقی زاده [بازدید کننده]

بنام حق
کبری تقی زاده
گیتی زلطف توست که سرفراز و سربلند است واین نورانیت از روح وعشق تو سرچشمه میگیرد.
بار خدایا عزت وبلندی ازآن توست پس سرفرازمان بگردان تا ازکسانی نباشیم که به عالم تاریکی وظلمت اکتفا میکنند وقدمی در راه حق نمیگذارند و ندای حق را گوش فرا نمیدهند.
وجودت را به پاس میدارم ای عشق
عدالت را به جان میدارم ای عشق
توتنها ذات پاک بی نهایت
مددکن دست مارا تا به غایت

1395/07/29 @ 08:47
نظر از: کبری تقی زاده [بازدید کننده]

سلام خانوم ببخشید اسممونو اشتباهی تایپ کردین باید کبری تقی زاده مینوشتین

1395/07/28 @ 23:25
نظر از: حيدري [عضو] 

سلام خدمت تمام دوستان کوثربلاگی عزیز
یه پیشنهاد ویژه برای هدیه روز دانش آموز(13آبان)
همانطور که می دانید کودکان گل های بوستان ما و آینده سازان کشورند
یکی از نیازهای مهم و اساسی کودک، نیاز به بازی و اسباب بازی است. بازی برای کودک همانند آب است برای ماهی. کودک بدون بازی نمی تواند به رشد متعادل و سازنده ای برسد. اسباب بازی شوق زیستن را در وجود کودک برمی انگیزد موجب پرورش قوای جسمی، ذهنی، روانی، عاطفی و اجتماعی کودک می شود.
اسباب بازی همچنین موجب می شود که کودک با دنیای بیرون ارتباط برقرار نماید و تجارب خویش را گسترش دهد و با مفاهیم مختلفی همانند رنگ، شکل، اندازه، بالا، پایین و… آشنا شود.
یکی از بازیهای مرسوم بازی با پازل است که موجب تقویت حواس و رشد قوای ذهنی می شود. انتشارات بهاردلها استان قم 4 نوع پازل با طرح های ملی و مذهبی، با کیفیت مناسب و جذاب به شکل پشت وایت برد تولید نموده است.این پازلها مناسب برای سنین پیش دبستانی و دانش آموزان دوره ابتدایی است.
برای مشاهده طرح پازل ها به لینک زیر مراجعه کنید
http://blog-208.kowsarblog.ir/

1395/07/28 @ 10:10
نظر از: ( العبدالزهرا )چادرخاکی( العبدالصدیق ) [بازدید کننده]  

سلام علیکم ورحمه الله
خواهر گرامی فرموده و تعاریف شما متین، ولی چندنکته ریز وجود دارد.اولا بنده زیاد قصد تعرض در امور ندارم.
ولی بهتر است ماهیت طلبگی، حوزه، اهداف، سیستم آموزشی، مبدا و مقصد وکلی مباحث دیگر که به قطع یقین نمیتوان توضیح داد را از هم پایه ای خویش، *حاج خانوم زهرا محمدی*جویا شوید و خواستار باشید تا ایشان مطتلب را به اشتراک بگذارند زیرا نکات پیرامونی این بزرگوار کلی و قانع کننده و برگرفته از کتب مشهور زی طلبگی میباشد.
مثلا یک مرد عرض میکنم:ترجمه ایه را بیان نمودید. احسن تر است ژرف تر بیاندیشیم.در زمان پیامبر هنگامیکه جنگی رخ میداد تمامی مشمولین و انانی که توان مجادله داشتند در جنگ شرکت میکردند، و شاید قریب به اکثر شاگردان حضرت که از ایمان قوی برخوردار بودند و احتمالا به مقام والای مجاهدت فی سبیل الله و شهادت اگاه بودند، داوطلب صف نخست شده و به این منزلت نایل میگشتند.در این هنگام این ایه نازل شد که ای مردم وقتی جنگی رخ میدهد چرا رسول الله را تنها میگذارید و همه به میدان میشتابید.چرا گروه و عده ای از شما در پیش حضرت نمیماند تا اداب و علم دین را اموخته و درهنگام برگشت بسوی قوم خویش انان را نیز اگاه سازند تا شاید متذکر شوند.اما حااااااال بحث اینست که در سیستم کنونی، چند درصد از نفرات حوزوی رجعوا الیهم را رعایت میکنند.در حوزه افرادی داریم که هشتاد ساله اند و هرروز پای درس خارج بزرگان میروند و باز میگردند.این افراد در حوزه در طول عمر خویش فقد به تعداد فسیل ها و اصحاب الزنبیل حوزه اضافه نموده اند.خیری برای اطرافیان ندارند.یا مثلا جوانااااااان در سیستم کنونی تا پایه ده تحصیل میکنند و بعد عههههه میبینند تو جامعه هیچکاره اند.بعدش میگن مثلا چطور میشه وارد سپاه شد؟ یکی نیس بگه اخه تو رفته بودی فقیه بشی.روز اول هدفت این ایه بود الان سپاااااه؟
مگه طلبگی شغله؟
من مات و لم یعرف امام زمانه مات موتا جاهلیه
امام زپان الان چه میخواهد ازتو.طبق ایه اول دین شناسی بعدا ابلاغ که ثمره اش اثر گذاریست و دفاع از دین و اجرا و تحقق بخشیدن به دین که مقامات مختلفی دارد از جمله مدینه فاضله در سطح کلان و درسطح فردی تربیت دینی. و بعدا اینکه مربی و معلمی باشیم که اقامه دین کند.العلماء ورثه الانبیاء.یزکیهم و یعلمهم الکتاب.حضرت وقتی ظهور کننند اقامه دین خواهند گرد بطوریکه همه جهانیانی که حتی تا حالا اسلام را نمیشناختند باخبر میشوند که بهترین واحد ترین دین بر اساس توحید ذات الهی دین اسلام است چه رسد به کافران.خلاصه باید مراقب بود دیگر چه کنیم.
و ان تطع اکثر من فی الارض یظلوک عن سبیل الله ان یتبعون الا الظن.
تمنا دارم از بیانات گهر بار خانم محدی در این زمینه بهره ببرید.ایشان چراغ راهی هستند در زندگی ظلماتی بنده که با تعاریف و تدابیر ایشان به عمر خویش کمی جلا داده ام.

1395/07/28 @ 06:38
نظر از: ( العبدالزهرا )چادرخاکی( العبدالصدیق ) [بازدید کننده]  

سلام علیکم ورحمه الله
خواهر گرامی فرموده و تعاریف شما متین، ولی چندنکته ریز وجود دارد.اولا بنده زیاد قصد تعرض در امور ندارم.
ولی بهتر است ماهیت طلبگی، حوزه، اهداف، سیستم آموزشی، مبدا و مقصد وکلی مباحث دیگر که به قطع یقین نمیتوان توضیح داد را از هم پایه ای خویش، *حاج خانوم زهرا محمدی*جویا شوید و خواستار باشید تا ایشان مطتلب را به اشتراک بگذارند زیرا نکات پیرامونی این بزرگوار کلی و قانع کننده و برگرفته از کتب مشهور زی طلبگی میباشد.
مثلا یک مرد عرض میکنم:ترجمه ایه را بیان نمودید. احسن تر است ژرف تر بیاندیشیم.در زمان پیامبر هنگامیکه جنگی رخ میداد تمامی مشمولین و انانی که توان مجادله داشتند در جنگ شرکت میکردند، و شاید قریب به اکثر شاگردان حضرت که از ایمان قوی برخوردار بودند و احتمالا به مقام والای مجاهدت فی سبیل الله و شهادت اگاه بودند، داوطلب صف نخست شده و به این منزلت نایل میگشتند.در این هنگام این ایه نازل شد که ای مردم وقتی جنگی رخ میدهد چرا رسول الله را تنها میگذارید و همه به میدان میشتابید.چرا گروه و عده ای از شما در پیش حضرت نمیماند تا اداب و علم دین را اموخته و درهنگام برگشت بسوی قوم خویش انان را نیز اگاه سازند تا شاید متذکر شوند.اما حااااااال بحث اینست که در سیستم کنونی، چند درصد از نفرات حوزوی رجعوا الیهم را رعایت میکنند.در حوزه افرادی داریم که هشتاد ساله اند و هرروز پای درس خارج بزرگان میروند و باز میگردند.این افراد در حوزه در طول عمر خویش فقد به تعداد فسیل ها و اصحاب الزنبیل حوزه اضافه نموده اند.خیری برای اطرافیان ندارند.یا مثلا جوانااااااان در سیستم کنونی تا پایه ده تحصیل میکنند و بعد عههههه میبینند تو جامعه هیچکاره اند.بعدش میگن مثلا چطور میشه وارد سپاه شد؟ یکی نیس بگه اخه تو رفته بودی فقیه بشی.روز اول هدفت این ایه بود الان سپاااااه؟
مگه طلبگی شغله؟
من مات و لم یعرف امام زمانه مات موتا جاهلیه
امام زپان الان چه میخواهد ازتو.طبق ایه اول دین شناسی بعدا ابلاغ که ثمره اش اثر گذاریست و دفاع از دین و اجرا و تحقق بخشیدن به دین که مقامات مختلفی دارد از جمله مدینه فاضله در سطح کلان و درسطح فردی تربیت دینی. و بعدا اینکه مربی و معلمی باشیم که اقامه دین کند.العلماء ورثه الانبیاء.یزکیهم و یعلمهم الکتاب.حضرت وقتی ظهور کننند اقامه دین خواهند گرد بطوریکه همه جهانیانی که حتی تا حالا اسلام را نمیشناختند باخبر میشوند که بهترین واحد ترین دین بر اساس توحید ذات الهی دین اسلام است چه رسد به کافران.خلاصه باید مراقب بود دیگر چه کنیم.
و ان تطع اکثر من فی الارض یظلوک عن سبیل الله ان یتبعون الا الظن.
تمنا دارم از بیانات گهر بار خانم محدی در این زمینه بهره ببرید.ایشان چراغ راهی هستند در زندگی ظلماتی بنده که با تعاریف و تدابیر ایشان به عمر خویش کمی جلا داده ام.

1395/07/28 @ 06:33
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

دلم گرفت و نوشتم
امان از دل زینب…

1395/07/27 @ 20:06


فرم در حال بارگذاری ...