بسم الله الرحمن الرحیم

1- انقلاب مردمی یعنی این!

می گفت: جمعیت زیادی اعم از زن و مرد به صورت یکپارچه علیه شاه شعار می دادیم و به پیش می رفتیم. ناگهان ماموران شاهنشاهی شروع به تیراندازی به سمت مردم بی پناه کردند .جمعی با بدن های خونین بر زمین افتادند و برخی دیگر عقب نشینی کردند.

ماموران پشت سرهم تیراندازی کرده به پیش می آمدند . متفرق شده در کوچه و محله های اطراف دنبال پناهگاهی بودیم تا در فرصتی دوباره به صورت جمعی تظاهرات را شروع نماییم.

 

در این هنگام پیرزنی را با یک کاسه در دستش کنار خیابان دیدم. کاسه پر بود از سکه های یک قِرانی! تصور کردم در حال گدایی است آن هم در این بگیروببند! باعجله نزدیکش رفته و با عتاب گفتم مادر جان! الان چه وقت گدایی است؟! مگر نمیبینی به پیر و جوان رحم نمی کنند!

پیر زن گفت: مادر جان! گدا نیستم.این سکه ها را آماده کرده ام تا به شماهایی که از مهلکه جان سالم به دربرده اید بدهم تا در اولین فرصت با خانواده هایتان تماس بگیرید و خبر سلامتیتان را داده، آن ها را از نگرانی دربیاورید.این حداقل کاری است که من پیرزن برای انقلابم می توانم انجام دهم.

۲- مثل خیلی از سربازان دیگر!

می گفت: وقتی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه دستور داد سربازها از پادگان ها فرار کنند تا در جنایت های رژیم شاه شریک نباشند، من هم از پادگانمان در تهران فرار کردم. مثل خیلی از سربازان دیگر.

بعد از فرار از پادگان جایی برای ماندن نداشتیم.خانواده ام در تبریز بودند و من در تهران. آن هم با جیب خالی! مثل خیلی از سربازان دیگر! سرهای تراشیده مان گواه سربازیمان بود.

جمعی از بازاریان انقلابی تهران وقتی متوجه وضعیت و جیب خالی ما شدند، دست به دامن کسبه و بازاریان شدند و در کمتر از ساعتی یک کیسه پر از پول جمع شد! سپس ما سربازان را یکی یکی با مبلغی پول که کفاف مقصد و یکی دو وعده غذایمان را بدهد بدرقه شهرهایمان نمودند!

شادی روح امام بزرگوار و شهدای عزیز فاتحه ای قرائت کنیم. بسم الله لرحمن الرحیم. الحمد لله …

رامیان

موضوعات: خاطرات  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

22بهمن این روز بزرگ خجسته باد
_____________________
مبارک باد این روز بزرگ

1394/11/21 @ 16:00
نظر از: الزهرا واوان [عضو] 
5 stars

سالگرد انقلاب آمد پدید
انقلابی چون سپیده پرنوید
فجر رستن، فجر رستن، فجر شوق
فجر بشکفتن چو گل در باغ ذوق
دهه شکوهمند فجر مبارک باد
سلام خدا قوت-منتظر حضور گرمتان در وبلاگمون هستیم.
——————————-
سلام حتما

1394/11/21 @ 14:37
نظر از: سلاله [بازدید کننده]

سلام ماشاالله شما یه بخشنامه ندارین که. ممنوع شدن استفاده از کامپیوتر نه اینکه استفاده میکردن ازاین به بعد گیس وگیس کشی راه میافته یاد اون ضرب المثل افتادم که میگه:بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد لااقل با معرفت دلیلشو بگو بعداممنوع کن به سایت های غیر مجاز نرین که نشد دلیل طلبه ای که دنبال این سایتاست شما بگین یا نه راهی به گناه کردن پیدا میکنه کاش کناها فقط نگاه کردن به عکسهای غیر مجاز بود طلبه ای که نمی تونه جلوی خودشو تو این گناهای ساده بگیر وای به حالش وقتی خدا امتحانش کنه مستقیم دوزخ
__________________________
سلام عزیزم اینترنت ممنوع نشده بلکه برنامه ریزی شده که هرکسی پای اینترنت میره حداقل نتیجه کارش رو نشون بده چه جور استفاده کرده چون بیشتر وقت دخترا می گذره وبه درسشون لطمه میخوره آخه اینترنت یه جوری که وقتی پاش میشینی متوجه گذر وقت نمیشی وگرنه هیچ کس نمیگه که اینا به سایت های غیر مجاز میرن.

1392/11/14 @ 11:43


فرم در حال بارگذاری ...