فضای مجازی طلبه سفارش  امام خامنه ای

نمی دونم علت چیه؟

این همه دغدغه امام خامنه ای برای فضای مجازی و سفارش برای ورود طلاب به این عرصه ، و اتفاقا وجود امکان فضایی پاک خصوصا برای بانوان طلبه ولی متاسفانه درصد بسیاری از مطالب کوثرنت یا بلاگ نه برای دنیای انسان و نه برای آخرت فایده ای ندارد!

گاهی برای خواندن مطالب که وقت می گذارم احساس می کنم که متهم به وقت گذرانی برای مطالبی  می شوم که آقای قرائتی می فرماید یک سری خواندنی های ما جز وقت گذرانی چیزی نیست و انسان در قیامت باید جواب گو باشد!

از نظر مقام رهبری این فضا به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.این فضا مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه‌کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می‌شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید. (بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی،۱۳۹۱/۰۷/۱۹)

کوثرنت تابلویی شده برای ابراز احساسات روزمرگی های طلاب ! نشان دادن تضویر گلهای خانگی، غذا های که پختند ،درسته که یک بانو باید آشپزی بلد باشه ، اما این فضا مکانی است که دیگران باید از آن در افزایش  معرفت دینی و سبک زندگی اسلامی بهرمند گردند.

اطلاعات معرفتی ،دینی ،علمی بسیار اندک که شاید در وبلاگ های گوگل بیشتر یافت شوذ!

مطالبی کم عمق و سطحی ‘گاهی انحرافی و بعضا خرافی که نشان دهنده اطلاعات کم نویسندگان است،خواننده را به یاد روایتی در مورد نشانه های  قبل از ظهور می اندازد که می فرماید جامعه ای که علم در آن افول می کند و خرافات و جهل در بین مردم شایع می شود.

عده ای هم زحمت می کشند مطالب مفید را منتشر می کنند ولی متاسفانه اهالی کوثرنت با بی توجهی از آن عبور می کنند!

واما یک موضوعاتی که با عنوان فریبنده تزیین داده می شود، بدون توجه به انحراف آن اهالی کوثرنت با آب و تاب تشویق می کنند  و مورد تشویق دستگاه قرار می گیرد!

در حالیکه زیادی تایید نمی تواند دلیل بر محتوای مفید باشد، چون از این لایک ها در فضای مجازی ایستاگرام و غیره بیشتر از این است در حالیکه محتوا کاملا انحرافی است. پس بازدید زیاد نمی تواند معیار باشد.بلکه باید دید چقدر بهره مند شده اند و باز خورد آن را باید سنجید.

گمنامی به طلبه ای در حجره اش سفارش کرده بود، که یک زمانی یک اسب در اختیار شما می گذارند ولی میدان سوار کاری نداری. و زمانی میدان راداری و اسب نداری.

که هیچکدام ازاین دونعمت بدرد شما نمی خورد ،ولی یک اقبال به شما رو می آورد هم میدان داری و هم اسب آن زمان است که نباید فرصت را از دست بدهی!

علاوه بر اینکه این میدان با اسبش در اختیار طلاب قرار گرفته است و از بیت المال برای آن هزینه می شود، از وقتی که صرف می شود هم مورد پرسش قرار خواهیم گرفت!

 

حالا به قول امام خامنه ای این امکان تا کنون کی در اختیار روحانیون و طلاب بوده است!؟

نمی دانم با این وضع به کجا رهسپاریم؟

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...