تدوین و نگارش: فاطمه دشتبان، استاد راهنما: آقای دکتر اسدی، استاد ناظر: حجت الاسلام نظری، تاریخ دفاع: ۱۳۸۶

چکیده

تمرد و سرپیچی شیطان از فرمان الهی برای سجده کردن در برابر حضرت آدم (ع) و از دست دادن جایگاه خود و رانده شدن از درگاه الهی، سبب شد کینه‌ی آدم را به دل بگیرد و به جای جبران خطای خود با شیوه‌های گوناگون، خود را مهیای ضربه زدن و گمراه کردن فرزندانش کند و برای دست یافتن به این هدف به عزت الهی قسم یاد کرده است. هرچند خداوند به شیطان مهلت داد اما به این دشمن چنان توان و نیرویی نداد تا قدرت و اختیار را از ما بگیرد و ما را به هر بیراهه‌ای که خواسته بکشاند و ما هستیم که با ضعف‌های خود بهانه دست دشمن می‌دهیم تا به سوی ما حمله‌ور شود.

ادامه مطلب :

خداوند در میان مبارزه، ما را بدون سلاح رها نکرده است ما را با سلاح‌های مناسب و کار آمد مجهز ساخت و به ما توانایی‌هایی داد تا بتوانیم دشمن را برای همیشه از خود رانده، سرکوب کنیم و حتی به اسارت خود درآوردیم. ما سعی کردیم در این رساله به سوال‌هایی از جمله این که چرا خداوند به شیطان مهلت داد؟ ترفندهای شیطان چگونه است؟ راه‌های مقابله با این دشمن خطرناک چگونه است؟ پاسخ دهیم. بدرستی که شیطان همیشه دنبال موقعیتی است که به ما ضربه بزند. بیایید نگذاریم این سگ تربیت شده‌ی آفرینش به سوی ما پارس کرده و ما را زمین‌گیر کند بیاییم با اتکا به خداوند متعال با این دشمن خطرناک مبارزه کنیم و جواب دندان‌شکنی به کارها و ترفندهایش دهیم. اما موضوع این تحقیق در مورد نفوظ و تسلط شیطان و دفع آن است که شامل چهار فصل می‌باشد که به ترتیب عبارتند از: در فصل اول: کلیات ـ تعریف موضوع تحقیق، اهمیت و ضرورت تحقیق، ساختار تحقیق، روش تحقیق و مشکلات تحقیق، شرح داده شد. در فصل دوم: کارنامه‌ی ابلیس از یک نگاه ـ آغاز دشمنی، مهلت به دشمن و حکمت آن و توان و گستره‌ی فعالیت دشمن شرح داده شد. در فصل سوم: ترفندهای شیطان ـ آرایشگری دشمن ویژگی‌های اصلی شیطان شرح داد شد. در فصل چهارم راه‌های مبارزه با شیطان ـ مراحل اولیه مبارزه با شیطان، راه‌های کسب تقوا و راه‌های مراقبت از نفس توضیح داده شد.

 

موضوعات: تحقیقات پایانی طلاب مدرسه فاطمیه  لینک ثابت
نظر از: تمنای دوست [بازدید کننده]

سلام و وقت بخیر
موضوع نامه ارشد بنده” زمینه های استیلای شیطان و راه کارهای مقابله باآن از منظر آیات و روایات با تاکید بر شرایط عصر حاضر” می باشه
ممنون میشم امکان استفاده بنده از پایان نامه” تسلط و نفوذ شیطان و دفع” که تو وبلاگتون چکیده شو بار گزاری کردید، فراهم کنید. در حال نوشتن طرح تفصیلی هستم و به شدت نیاز به راهنمایی دارم؛ دعاگویتان هستم.
تو کوثرنت هم با نام کاربری” یا زینب کبری سلام الله علیها ” فعالم.
چشم به راه کمک شما بزرگواران هستم.

1396/07/27 @ 15:50


فرم در حال بارگذاری ...