نور زهرایی
پس از آفرینش نور فاطمه علیها السلام آسمانهای هفتگانه و زمین های هفتگانه روشن شد، و فاطمه علیها السلام«زهرا» نامیده شد و خداوند ثواب تسبیح و تقدیس ملائکه را تا روز قیامت برای دوستان فاطمه علیها السلام قرار داد.
ارشاد القلوب ج 3 ص4

وقتی فاطمه علیها السلام در کنار مادر و بانوان بهشتی و حورالعین قرار گرفت،در لحظات اول به سخن درآمد و گفت:شهادت می دهم خدایی جز خداوند نیست، و پدرم رسول الله سرور پیامبران، و شوهرم سرور اوصیا و فرزندانم سروران اسباط هستند.
کتاب عمر مادرم ص 23

جلالت حضرت فاطمه علیها السلام

در شب عروسیش تا جایی است که با فاصله بسیار کم از خانه عروس تا خانه داماد،رسول خدا صلی الله علیه و آله در کنار عروس با پای پیاده و جبرئیل و مکائیل در طرف راست و چپ و هزاران فرشته بهشتی در اطراف، او را تا خانه داماد بدرقه می کنند.
انس بن مالک می گوید :از مادرم از شکل و شمایل فاطمه علیها السلام سوال کردم، گفت :فاطمه علیها السلام همانند ماه شب چهارده بود، یا همانند خورشیدی که با ابر پوشیده باشد یا از زیر ابر بیرون آمده باشد، واو چهره سفید و صاف داشت.
بحار الانوار ج 43 ص 43

از طرف خداوند سیب بهشتی بوسیله جبرئیل به رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهدا شد. حضرت آن را گرفت و بوسید وروی چشم گذاشت و به سینه چسباند، و به دستور خدا خواست آن را تناول کند سیب را که شکافت نوری از آن درخشید و حضرت از جبرئیل پرسید: ای چه نوری است جبرئیل گفت این نور« منصوره فاطمه است» دختری که از صلب تو خارج می شود .
معانی الاخبار ص376








 

موضوعات: تحریر دروس استاد نخعی  لینک ثابت
نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

حب حضرت زهرا(سلام الله عليها) در دل شيعيان نهادينه شده است اما دوست داشتن تنها كافي نيست بلكه الگو برداري از اين بانوي يگانه لازم و ضروري است مخصوصاً در بانوان يكي از نكاتي كه بايد به آن توجه كنيم حفظ كرامت بانوان است كه اين كرامت در مرحله اول توسط خود خانم حفظ خواهد شد بعد بايداز ديگران انتظار داشت كه حافظ كرامت او باشند

1394/12/15 @ 09:31


فرم در حال بارگذاری ...