جدایی دوستان از آتش
خداوند وقتی ابراهیم علیه السلام را آفرید، و پرده از دیدگانش برداشت نورهایی را در کنار عرش دید و در باره آنها سئوال کرد گفتند: این نور فاطمه علیها السلام است که دوستانش را از آتش جهنم جدا می کند.
بحار الانوار ج85 ص80
قندیل عرش
امیر المومنین علیه السلام فرمودخداوند نور فاطمه علیها السلام را به صورت قندیلی آفرید و در کنار عرش گذاشت و هفت آسمان و زمین از نور او روشن گردید وبه این سبب «زهرا» نامیده شد.
راحه الرواح ص3
امامان از نور فاطمه علیها السلام
وقتی نور فاطمه علیها السلام آفریده شد درخشید و دیده فرشتگان را خیره کرد.آنان برای او به سجده در آمدند و در باره این نور سئوال کردند.
خدا فرمود: این نور نور من است او را در آسمان جای دادم و از عظمت خود آفریدم، او را از صلب پیامبری از پیامبرانم خارج می کنم، و او را برهمه پیامبران برتری می دهم، و از این نور امامانی می آورم که به امر من قیام کنند، و بندگانم را بسوی من هدایت نمایند، و آنان را جانشین خود در روی زمین قرار می دهم.
علل الشرایع ج1 ص179
از آب حیات
از امتیازات سرشت فاطمه علیهاالسلام آنست که ابتدای خلقت او با آب حیات خمیرشده و از باقیمانده آن شیعیان آفریده شده اند. نوری که فاطمه علیهاالسلام از آن آفریده شده خداست.
مناقب الامام امیرالمومنین
بشاره المصطفی
تفسیر فرات کوفی
قبل از آفرینش دنیا
ابتدای خلقت فاطمه علیها السلام هفت هزار سال قبل از آفرینش دنیااست؛ و پس از این خلقت در عرش خدا تسبیح و تقدیس و تمجید می نموده است.
علل الشرایع ج 1 ص 208

 

موضوعات: تاریخ  لینک ثابت
نظر از: صداقت...! [عضو] 

با سلام
به نظر احادیث نیاز به شرح دارند و انتشار بدون شرح جای تامل دارد
موفق باشید.
____________________________________________
سلام ممنونم

1394/12/08 @ 10:58


فرم در حال بارگذاری ...