بسم الله الرحمن الرحیم

دلیل طرف این بود: اگر ما مذهبی ها در جمع های خودمان خوب بپوششم و از تمام جهات به اصطلاح با کلاس باشیم، حرفمان در غیر مذهبی ها بیشتر تاثیرخواهد گذاشت و … منکر این نبوده و نیستم که ظاهر آراسته و زیبای قشر مذهبی عاملی برای جذب افراد غافل ازدین است، ولی با این نگاه که «ظاهر» گزینه اول و آخر جذب است مخالفم چرا که عملکرد و رفتار صحیح به مراتب تاثیر گذارتر و ماندگارتر از فقط «ظاهر» است.

امروزه برخی مجالس ختم و سفره های نذری زنان مذهبی جولانگاه شیطان شده، به جای این که یاد خدا و کنترل اعمال و رفتار، تاثیرگذارترین قسمت مجالس مذهبی زنانه باشد، نوع پوشش و آرایش زنان و سفره آرایی و تجملات مجلس بر افکار حاضرین تاثیر گذار است.

کاش این مجالس به همان سبک قدیم بر گذار می شد تا حداقل مباحث معرفتی دین به گوش زنان بیشتر می خورد. اما با دلیل فریبنده ی گفته شده در بالا، کمتر اثری از معارف دینی در مجالس مذهبی زنان دیده می شود و در عوض تا دلتان بخواهد مذهبی ها هم رنگ و بوی زرق و برق دنیا را گرفته اند. اعوذ بالله ان اکون منهن!

رامیان

 

موضوعات: مباحث فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: خسروی [عضو] 

مسابقه دل نوشته ایی به آقا امام زمان (عج)
علاقمندان میتوانند دل نوشته های خود را خطاب به مولای مهربانمان حضرت حجت (عج) آماده و تا تاریخ 10/11/91 از طريق بخش ارسال نظر يا به صورت الكترونيك به ایمیل حوزه به آدرس
ارسال نمایند.Khadije.esf@whc.ir
در پايان به بهترين اثر جايزه اي اهدا خواهد شد.
لازم است شركت كنندگان مشخصات كامل و شماره تماس خود را نيز به همراه اثر ارسال نمايند.

1391/10/26 @ 09:34
نظر از: مدیریت استان مازندران [عضو] 

مطلب مفیدی بود. متاسفانه افراط و تفریط در بین برخی مذهبی ها زیاد است. برخی در این عصر هنوز با فن آوری روز و.. آشنا نیستندو در عصر قدیم گویا زندگی می کنند. برخی نیز به جای تاثیر گذاری، تاثیرپذیر شده اند.
خوشحال می شویم از وبلاگ ما دیدن نمائید.

1391/10/25 @ 08:45
نظر از: مدرسه الزهـــرا(سلام الله علیها) زرین شهر [عضو] 

پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)، می فرمایند:
هر كس يك بار بر من صلوات بفرستد از گناهان او ذره اي باقي نمي ماند و هر كس يك مرتبه بر من صلوات بفرستد آن دو ملكي كه محافظ رفتار او هستند تا سه روز هيچ گناهي براي او نمي نويسد و هر كس هر روز از روي شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد بر خدا لازم مي شود كه گناهان او را بيامرزد در همان روز يا همان شب و هر كس در روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد حق تعالي گناهان هشتاد ساله او را بيامرزد و هر كس مرا ياد كند و بر من صلوات فرستد حق تعالي جميع گناهان او را بيامرزد اگر چه به عدد ريگهاي عالج باشد( بياباني كه ريگش از ساير مواضع بيشتر است).
طرح همگانی «هدیه به مولا»:
روز جمعه مصادف با روز رحلت جانگداز پیامبر اعظم، رحمه للعالمین، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت جانسوز سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، هزاران دسته گل صلوات هدیه پیشگاه باعظمت آن دو بزرگوار می نماییم. در این ثواب جاودانه شریک شوید…… بسم الله
دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج منتقم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) را فراموش ننمایید.
(به وبلاگ حوزه علمیه الزهرا(س)زرین شهر مراجعه نموده و تعداد صلوات خود را در قسمت نظردهی ثبت نمایید.)

باتشکر

1391/10/20 @ 22:29
نظر از: عطر اخلاص [عضو] 

موفق و موید باشید.
انشاءلله که بتوانیم رعایت کنیم.

1391/10/20 @ 17:47


فرم در حال بارگذاری ...