جدیداًکتاب مناظره دکتر وشیخ بدستم رسید،وقتی کتاب را مطالعه کردم از شدت جاذبه تقریباکتاب 400  صفحه ا ی را در مدت دو روز تمام کردم!با اینکه چشم هایم ضعیف است، نتوانستم حتی یک لحظه هم کتاب کنار بگذارم تا جایی که چشمهایم تار میدید!!! بعد ازخواندن کتاب به سایت هاسر زدم دیدم ای دل غافل، این کتاب سال 91 رونمایی شده ومن در سال 92 با این کتاب آشنا شدم!!!

خب طبیعی است که دیر بدستم برسد وقتی در مرز ایران یعنی درست در مغز گربه بالای نقشه ایران زندگی کنی از این اتفاقات زیاد پیش می آید !!!
لذا فکر کردم شاید مثل من کسانی باشند که با این کتاب تا کنون آشنا نشده اند برای همین بخشهای از کتاب را در ذیل می آورم.

ادامه مطلب :

>


دکتر محمد حسن شجاعی فرد نویسنده کتاب «مناظره دکتر و شیخ» در مقدمه می‎نویسد: «مدت‎ها به دنبال حقیقت می‏گشتم، پس از مدت‎ها مطالعه مکاتب و ادیان و مذاهب مختلف به این نتیجه رسیدم که تنها اسلام مبنایی عقلانی و علمی دارد و راه نجات انسان ها را در اسلام یافتم. خوشبختانه به عنوان یک محقق در دوران بررسی سایر مکاتب و مذاهب، عمل به احکام اسلامی را رها نکردم و شاید همین امر باعث شد فریب بعضی ازظواهر دیگران را نخورم. اما با توجه به اکثریت بودن برادران اهل سنت مطالعات خود را در این زمینه توسعه دادم. به گونه ای که اکثریت کتب معروف آن ها به ویژه موارد اختلافی با مکتب اهل بیت (ع) را مطالعه کردم.
لذا برای اینکه به حقیقت اسلام پی ببرم عربی را آموختم تا کتب براردان اهل تسنن را هم بخوانم. آنچه که در کتب اهل تسن مشاهده کردم این بود که بخش عمده‏ای که مربوط به عبادات و امثال آن است فرق چندانی با شیعه ندارد. هرچند عمل آنان با اصل آنچه که در کتب خود آنهاست نیز متفاوت است. اما در مورد بحث مهمی که برای من چه در سنین جوانی و چه در حال حاضر که سراشیب پایان عمر را طی می‏کنم مهم بوده و هست، یعنی مسئله نقش دین در حکومت و اداره جهان متأسفانه در کتب برادران اهل تسنن، با اصول قرآنی و حتی تعداد قابل توجهی از احادیث خود آنان نیز کلاً مغایر است…نرم افزاری که حدود 7000 کتاب مورد نظر برادران اهل تسنن در آن هست بنام مکتب شافعه از کتابخانه مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره گرفته شده و در رایانه جیبی نصب کردم. این برنامه، مبنای همه اسناد داده شده در مناظره است. کلیه متون حدیث مربوط به اسناد ارائه شده از همین نرم افزار کپی شده و در متن کتاب ضبط و ترجمه شده است. به همین دلیل بعضی از متون اعراب دارند و بعضی اعراب ندارند. حتی کتاب خصائص نسائی و بخشی ازکنزالعمال که فضائل علی (ع) است هم از همین نرم افزار کپی و ترجمه شده است. گزارش این مناظره به هیچ وجه عنوان قصد شیعه نمودن برادران و خواهران اهل تسنن را ندارد و صرفاً به عنوان یک آیینه در برابر این عزیزان قرار گرفته است تا نشان دهد، اسلام حقیقی با اعتقادات این عزیزان چقدر فاصله دارد و چقدر مکتب اهل بیت به اسلام حقیقی نزدیک است.
 
این مطالعات زمینه ‏ای شد تا در سفرهای متعددی که در طول 30 سال گذشته به حرمین شریفین داشته، با اساتید دانشگاه، علما و روحانیون اهل سنت بحث‏هایی داشته باشد. این کتاب گزارشی از این مذاکرات است.
«تدارک سفرحج، پرواز به مدینه، آشنایی با شیخ ابراهیم عثمان، اختلاف صحابه دلیلی بر عدم عدالت همه آنان، صحیح نبودن همه حدیث‎های کتب صحیح شش‎گانه (صحاح سته)، واقعه سال 1366 مکه، دعا در شیعه، اقرارهای محمدبن عبدالوهاب، پویایی مرجعیت و تقلید در شیعه، آشنایی با شیخ حمید النجدی، اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند، اسلام و سیاست، حضرت مهدی(عج) در کتب اهل سنت، بحث خلافت، فرق پیامبر با خلفا، اختلاف در روش انتخاب خلیفه، تعداد خلفای پیامبر» از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مطرح شده است. «برتری علی(ع) نسبت به سایر خلفا، توصیه پیامبر به خلافت علی، بعد از او، غدیر خم، سخنان صحابه پس از شروع خلافت علی، چرا امام به عنوان خلیفه در قرآن نیست؟» نیزاز عناوین دیگر این کتاب هستند

موضوعات: تحریر دروس استاد نخعی  لینک ثابت
نظر از: زهرا [بازدید کننده]

سلام خانم محمدی ممنون از حضور گرمتون.
انشاالله زود خوب بشین و بیاین، حوزه
________________________
سلام
خوبی
موفق باشی

1392/03/30 @ 09:55
نظر از: نوروزی فریبا [بازدید کننده]

سلام …….و هزاران سلام به روی گل ماه خانم محمدی احوالتون چطوره سلامتین انشاالله…؟

خیلی وقته ندیدمتون خانم
دلم براتون خیلی خیلی تنگ شده امید وارم که بتونم خوبی های شماروجبران کنم ما هم مشغول امتحانات هستیم حتما برامون دعا کنین همیشه محتاج دعای خیر شما هستیم مادر خوبم مواظب خودتون باشین بهترین هارو از خداوند براتون می خوام راستی اگه یه سر هم به وب بنده حقیر بزنین ممنون می شم نسیم وحی hadisenoor400.blogfa.com
fariban.blogfa.comعصر ظهور

در پناه حق پیروز و س بلند باشین. الّهمّ عجّل الولیک الفرج.

التماس دعا
______________________________________
سلام
دختر خوبم
موفق باشی
توی دعاهیم هستید

1392/03/29 @ 13:24
نظر از: طلبه زینبیه [عضو] 

سلام دوست عزیز

ممنونم از حضورتون

موفق و موید باشید
______________________
سلام علیکم
خوشامدی
برای سلامتی امام زمان وهمه دوستاش صلوات
موفق باشی

1392/03/27 @ 20:55


فرم در حال بارگذاری ...