من و عبدالله بن ابى يعفور به هر زحمتى بود به خدمت امام رسيديم .

امام براى پذيرايى از ما ميوه آورد، اما عبدالله به او گفت كه براى ناراحتى معده اش نمى تواند چيزى بخورد.

سپس عبدالله به امام گفت ((اى امام بزرگوار، شما مى دانيد كه من همواره از شما اطاعت كرده ام و هر چه گفته ايد نه نگفته ام ، اگر اين انار را نصف كنيد و بگوييد اين نيمه حرام است و نيمه ديگر حلال است من بدون چون و چرا قبول مى كنم ، چون حرف شما حجت است )). امام به او فرمود ((خدا رحمتش را شامل حالت گرداند)). سپس عبدالله بيمارى اش و درمان آن را نيز گفت و پرسيد ((حال چه مى فرماييد)). امام صادق (عليه السلام ) به او گفت ((شراب حرام است ، هرگز شراب ننوش ، اين شيطان است كه تو را وسوسه مى كند و مى خواهد به بهانه شفاى دردت ، شراب به تو بنوشاند، اگر از شيطان نافرمانى كنى ؛ او نيز ماءيوس مى شود و دست از تو برمى دارد)).
از اين سخن امام ، عبدالله خوشحال شد و دلش آرام گرفت . از امام خداحافظى كرديم و بازگشتيم . روز به روز حال عبدالله بدتر شد، اقوامش ‍ شراب آوردند تا او بنوشد، اما او نخورد.
مفضل ، من شنيده ام اگر براى معالجه باشد اشكالى ندارد.
اگر اشكال نمى داشت امام صادق او را منع نمى كرد… به هر حال ، روزهاى آخر عمرش را در بستر گذراند، پسر عمويش به او گفته بود ((بيچاره ، بخور اگر شراب ننوشى مى ميرى )). عبدالله نيز در جوابش گفته بود ((به خدا قسم يك قطره هم نخواهم نوشيد)). چند روزى در بستر ماند و درد را تحمل كرد. خداى متعال هم او را براى هميشه شفا داد.
واقعا خوشا به حالش ، من نيز غبطه مى خورم ، كاش امام صادق در حق من نيز دعا و از من تعريف مى كرد.
مفضل نامه را بست و گفت : واقعا شيعه يعنى عبدالله ابن ابى يعفور كه هر چه امام گفت پيروى كرد و سعادتمندانه زيست و سعادتمندانه مرد.1

پ ن________________________________________________

 حالا این ما هستیم  پیروی از این حدیث که طبق فرمان مقام  ولایت که می فرماید: ورود کالایی که در ایران تولید می شود ممنوع است. یعنی نباید کالای خارجی که معادل ایرانی دارد استفاده کرد. و اگر این فرهنگ را رواج پیدا کند، بیماری اقتصاد معالجه می شود. «ان تنصروالله ینصر کم»استفاده از تولید ملی یعنی اقتدار ملی، یعنی امنیت ملی،یعنی نا امیدی دشمنان ، یعنی جمع ثروت ملی، یعنی امیدواری کارگرو مهندس ایرانی.  

1منبع :رجال كشى ،صفحه 247 249)

 

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: حسینی [بازدید کننده]  

یکی از ابزارهای فرهنگ سازی صدا و سیما هست خدا وکیلی چقدر از تبلیغات و پیام های بازرگانی صدا و سیمای حکومت شیعه به تبلیغ کالای ایرانی پرداخته اکثر آگهی های بازرگانی تبلیغ کالاهای ساخت کشور کره هست جالبه که همین کشور در سه چهار سال اخیر نفت ما را هم نمی خرید
____________________________
عرض کردم خدمتتون باید خودمون روی دوستان و فامیل تبلیغ خرید کالای ایرانی داشته باشیم منتظر صدا وسیما و یا سایر نهاد ها نباشیم ، روز قیامت باید جوابگو باشیم، بلکه فرهنگسازی مردمی روی آنها هم (صدا سیما اثر کنه) کار فرهنگی زمانبر ه اما وقتی اثر کنه عمیق ماندگار میشه.

1395/04/28 @ 08:58
نظر از: حسینی [بازدید کننده]  

متاسفانه خرید کالای ایرانی فقط در حد حرف مانده خودمان در منطقه آزاد ارس هستیم شاهد همه چیز هستیم واردات بی رویه و بدون حساب و کتاب
فرمایشات رهبری هم فقط در حد بنر و نصب پارچه و سربرگ نامه های اداری مانده است به قول معروف اسم امام را می برند و کار خودشان را می کنند.
_______________________
,وظیفه فردی هرکس این است که از کالای ایرانی استفاده کند تا این فرهنگ در جامعه رایج شود، تا از خودمان شروع نکنیم کار پیش نمی رود

1395/04/27 @ 11:55
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر و تبریک اعیاد شعبانیه
مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید.
————-
http://farakhan.kowsarblog.ir/tolide-meli

1395/02/25 @ 01:43


فرم در حال بارگذاری ...