عاشق شنیدن و بیان کردن زیبایی های اخلاقی مردم بزرگ ایران در روزهای حساس انقلاب و سالهای دفاع مقدس هستم.

چند روز پیش شنونده­ ی داستان زندگی شهید جعفر حیدریان از رادیو قم بودم. شهید حیدریان جوانی فرودویی بود که در ساماندهی تظاهرات مردمی قم علیه رژیم شاهنشاهی نقش بسزایی داشت و بعد از پیروزی انقلاب و حضور کوتاه مدت امام خمینی رحمه الله علیه در یخچال قاضی قم، مسئولیت تیم حفاظت از بیت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را برعهده داشت.

ادامه مطلب :

شهید حیدریان بخاطر از دست دادن پدرنانوای خود، نسبت به مادر و خواهربرادرهای یتیم خود احساس مسئولیت می کرد و علیرغم علاقه شدید به حضور در میادین جنگ، مجبور بود در روستا بماند و به فکر تامین معاش خانواده اش باشد. علاوه بر مشکلات مالی، عشق رفتن به جبهه مانع از این می شد که نامزدش مهری را که از دو سال پیش عقد کرده بود، به خانه بیاورد و زندگی مشترک را شروع کند.

بیشتر جوانان فرودویی بخاطر مشکلاتی از این دست نمی ­توانستند به جبهه بروند و از این که پیام حضرت امام خمینی رحمه الله علیه مبنی بر پرکردن جبهه ها بر زمین می­ماند احساس خجالت و سرافندگی می­ کردند.

تا این که یکی از دوستان پدر جعفر حیدریان که در جریان مشکلات مالی و دغدغه ­های خانوادگی او قرار داشت به سراغ پدر زن جعفر رفت و با مطرح کردن این مسئله که سرپرستی از خانواده مانع از رفتن جوانان فرودویی به جبهه ­ها می ­شود پیشنهاد داد ریش سفیدان و کسبه و بازاریانی که توان مالی دارند اما بخاطر سن و­سال بالا توان رفتن به جبهه را ندارند، با تامین هزینه­ ی زندگی خانواده­ های نیازمند، جوانانشان را در رفتن به جبهه­ ها یاری نمایند تا آن ها هم به سهم خود نقشی در یاری جبهه ­ها داشته باشند.

و طولی نکشید که سیلی از جوانان فرودیی عازم جبهه­ های نبرد بین حق و باطل شدند و شهید جعفر حیدریان پس از یک ماه حضور در جبهه ها و در کسوت یکی از فرماندهان جنگ به مقام رفیع شهادت رسید. روحش شاد و راهش پر رهرو باد ان شالله تعالی


——————————————————————————–
پ.ن1: شهید حیدریان قبل از انقلاب فوتبالیست حرفه ای بود که با وقوع انقلاب و فوت پدر، فوتبال رو رها میکنه. نزدیک مدرسه حضرت معصومیه قم باشگاهی به اسم این شهید ورزشکار ساخته شده.

 

پ.ن2: شهید حیدریان در گلزارشهدا دفن شده اند. ان شالله در اولین فرصت سری به مزار شریفشون میزنیم

رامیان

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...