پدر و فرزندی هرگز گسسته نمی شود     

عضو هیئت علمی صنعتی شریف بود، صاحب کارخانه کولر و یخچال و….چهار تا برادر بودند؛ باهم قرار داشتند که هر ماه یک هفته نوبتی بیایند و مغازه چراغسازی پدر را که دیگر در قید حیاط نبود باز کنند، و چراغ های مردم را تعمیر کنند تا از این را برای پدرشان کسب رحمت کنند.
از مادرشون پرسیدند، تو چگار کردی که فرزندانت این هم سپاس گذار تو و پدرشان هستند.
مادر گفت: اثر تربیت من نبوده است، این روش پدر بود که پسران این گونه تربیت شدند.
وقتی تازه عروس بودم، پدر شوهرم که مرد کهنسالی بود تا حدی همسرم غذا را با قاشق به او می خوراند، این پدر شوهراز من استقبال نمی کرد و من را تحویل نمی گرفت.
من از این وضع ناراحت بودم و به همسرم گفتم: از این خانه می روم.
شوهرم با کمال احترام کفش هایم را جلوی پایم جفت کرد گفت شما آزاد هستی که هر جا دوست داری بروی؛ ولی این پدر من است و قضیه پدر فرزندی طبق هیچ قانونی از هم گسسته نمی شود؛ ولی شما می توانی همسری بهتر از من داشته باشی.
با این سخن همسرم برگشتم و در کنارش زندگی کردم و این نتیجه تربیت اوست .
پسر این خانم که استاد دانشگاه بود هیچ وقت حقوقش را از دانشگاه دریافت نمی کرد تا اینکه دانشگاه تصمیم گرفت با حقوق انباشته شده استاد، آزمایشگاهی در دانشگاه تاسیس کنند و نام استاد سر در آن تابلو کنند!


وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا اسرا﴿۲۳﴾
و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى (۲۳)

 نیکی به پدر و مادر از سنت های خداوند است، که افراد از عمل به این سنت بهرمند می شوند؛ چه مسلمان باشند چه کافر، فقط کافر از فواید دنیوی این سنت بهره می برد ولی مسلمان هم در دنیا و هم در آخرت به فیض می رسد.

چه سرمایه هایی داریم و ثروتمند هستیم اما بلد نیستیم استفاده کنیم!

 

 

 

موضوعات: باز آفرینی محتوای دینی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ... [عضو] 
5 stars

سلام
مادربزرگم(مادر پدرم) سالهای آخر عمرش ،سکته کرد و در بستر بیماری افتاد
اما مامانم هر هفته ازشون مراقبت می کرد،با اینکه فقط عروس آنها بود و هیچ وظیفه ای در این باره نداشت و حتی سالهای اول ازدواجش که با آنها زندگی می کرد،روی خوشی از مادر شوهر ندیده بود:)
اما باز هم مثل یک دختر مادر شوهرش را تر و خشک می کرد.
امثال این عروسها خیلی خیلی کم هستند.خدا به همشون سلامتی و طول عمر عطا فرماید.

1397/05/05 @ 13:12
پاسخ از: محمدی [عضو] 

شاعر میگه تو نیکی کن در دجله انداز که ایزد در بیابنتدهد باز
کار خیر مامنت حتما در پرونده اش ثبت میشه و نتیجه خوبی خواهد گرفت

1397/05/05 @ 15:06


فرم در حال بارگذاری ...