نگارش وتدوین:معصومه نویدی ثانی،استاد رهنما:حجت الاسلام غیبی،استاد ناظر:حجت الاسلام نظری،تاریخ دفاع:۱۳۸۶

چکیده

با وجود اینکه محققان ومولفان زیادی در مورد تاریخچه عقاید وبرنامه ها واهداف یهودیان تحقیقات گستردهای داشته اند اما از آنجایی که در آیات قرآنی این قوم یهود به عنوان بدترین دشمن مسلمانان معرفی شده است باز نیاز است تا درمورد هویت وبرنامه ها واهداف بلند مدت وکوتاه مدت این دشمن دیرینه مسلمانان بررسی وتحقیقات موشکافانه ای انجام گیرد.
ما نیز در این رساله خود که مشتمل برپنج فصل بخش است به ابعاد مختلف این مساله پرداخته ایم که در ابتدا به تاریخچه قوم بنی اسراییل کیفیت پیدایش عقاید طرز زندگی ومعرفی پیامبران هم عصر آنان تا پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)پرداخته ایم.
سپس به معرفی یهود از نظر قرآن وروایات پرداخته وطی آن نیز منابع دینی یهود وتا حدودی به محتویات آنان نیز اشاره کرده ایم همچنین در مورد آوارگی یهود وعلل شکل گیری صهیونیسم وفعالیتها وچگونگی اشغال فلسطین و مذهب در اسراییل را مورد بحث قرار داده ایم.
اما در بحثی دیگر برای شناخت بیشتر به برنامه های دراز مدت وکوتاه مدت آنان که در قالب پروتکل ها بیان شده است به طور اجمالی اشاره می کنیم وسپس به نفوذ یهودیان صهیونیست در کشور ها وموسسات دولتی مختلف وحتی در سازمان های بین المللی اشاره می کنیم در آخر به تاریخچه زندگانی چندتن از شخصیت های یهودی صهیونیسم می پردازیم.

موضوعات: تحقیقات پایانی طلاب مدرسه فاطمیه  لینک ثابت
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

حوزه علمیه الزهرا(س) نصر تهران برگزار میکند :
اولین نشست کرسی های آزاد اندیشی با موضوع ” ولایت فقیه ”
با حضور استاد زمان
تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت ساعت 10 صبح
مکان : میدان انقلاب خیابان 16 آذر ، کافه کراسه
از تمام طلاب علاقه مند مدارس علمیه تهران و شهرستانها برای شرکت در این نشست دعوت به عمل می آید .
نحوه ثبت نام : لطفا نام و نام خانوادگی و حوزه محل تحصیل خود را از طریق کامنت در وبلاگ حوزه الزهرا(س) نصر تهران اعلام فرمایید .

1391/01/21 @ 09:29


فرم در حال بارگذاری ...