لقمان انتقادات بی جا

همه این ماجرا خوانده‌اند و یا شنیده‌اند، گاهی با نام لقمان حکیم گزارش شده است، گاهی با نام بهلول عاقل.

ماجرا از این قرار است که روزی حضرت لقمان حکیم یا بهلول عاقل چندان تفاوتی ندارد که ابتکار این عمل از کدام یک بزرگوار است.

مهم خود اتفاق و انتقادت بی مورد است که بسیار عبرت انگیز است. حالا لقمان یا بهلول با مرکبی که می گویند الاغ بوده به سفری می‌رفتند.

ابتدای سفر لقمان که جایگاه پدری داشته است بر مرکب سوار می‌شود و پسر به حرمت پدر در کنارش راه می‌رفته است. افرادی که از کنارشان عبور می‌کردند، زبان به شماتت باز کردند که عجب پدر بی رحمی سوار شده است و پسر را پیاده می برد.

لقمان پسرش را هم سوار کرد، هنوز چند قدمی حیوان نرفته بود که عده دیگری آنها را مشاهده کردند و گفتن: چقدر بیرحم هستند این پدر پسر! هردو بر حیوان بیچاره سوار شده اند.

لقمان حکیم پیاده شد و پسر را سواره میبرد. که گروهی دیدند و گفتند عجب پسر بی ادبی با آن جوانی وقوت سوار مرکب شده است و پدر پیر را پیاده می برد!

لقمان مجبور شد وضعیت دیگری را امتحان کند، هر دو پیاده حرکت کردند و حیوان را بدون سوار با خود می بردند، که مورد مسخره مردم قرار گرفتند و متهم به سفاهت شدند!

آخرالامر لقمان از ریشخندها و عیب جویی ها خسته شد؛ پسر پیاده کرد و گفت بیا حیوانرا بر دوش بگیریم ببینیم مردم چه قضاوتی دارند!!!؟؟؟

حالا این ماجرا صحت داشته باشد یا تمثیلی از قضاوتهای دیگران را نشان می دهد، ماجرای مطلب نوشتن بنده است. وقتی پست هایم را در بلاگفا منتشر می کردم، از مسئولین محترم کوثرنت پیام دریافت کردم که در کوثرنت منتشر کنم. بنده هم خوشحال از اینکه فضایی برای طلاب که همه همفکر هستیم آماده شده است، از بلاگفا خداحافظی کردم.

بعد مدتی مسئول کوثرنت پیام داد که اگر مطالب نوشته های خودت است و از جایی کپی پیس نکرده‌ای با هشتک به قلم خودم منتشر کن. وقتی این اتفاق افتاد بنده بی خبر از اینکه این هشتک رتبه پست هارا بالا می برد ، متوجه شدم پست هایم رتبه گرفته است. بعد متاسفانه از طرف بعضی دوستان کوثر نتی مورد تهمت قرار گرفتم که شما این مطلب از فلان جا کپی کرده ای و به دروغ نوشته ای به قلم خودم! ناچار ثابت کردم که از کتاب تالیفی خودم بوده است. ولی دیگر از هشتک به قلم خودم خود داری کردم که در موضع تهمت قرار نگیرم و هم دیگران دچار سوءظن نشوند.

و اخیرا از هشتک از کپی متنفرم استفاده کردم که باز هم مورد اعترض بزرگواران قرار گرفتم که تو اگر با تحقیق مطالب را نوشته‌ای و با خبر نگاری تصویری انتخاب کرده‌ای یعنی کپی کرده‌ای و این هشتک دروغ است. و در نهایت از هشتک تولید محتوا استفاده کردم باز هم مورد اعتراض قرار گرفتم که شما محتوا را از نظر دیگران استفاده کرده‌ای زیرا باید خودت صاحب نظر باشی! دیدم ماجرای لقمان حکیم اگر در واقع اتفاق نیفتاده باشد ولی می تواند حقیقت را نشان دهد.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: فاطمه سعادت [عضو] 
5 stars

عزیزم همیشه جمع انسان را رشد می دهد .. تو را رشد می کنی لقمان هم حکما در پس آن داستان کلی رشد کرده .. رشدت مبارک بانوو.‌ بنویس به قلم خودت هم بنویس .. برای خدا هم بنویس .. بنویس #به_قلم_خودم

1399/01/04 @ 15:35
پاسخ از: محمدی [عضو] 

ممنونم از دعوت به صبوری

1399/01/04 @ 18:07
نظر از: شیدا صدیق «دین آرامشبخش» [عضو] 
5 stars

سلام عزیز دلم
منکه نمیدونم ماجرا چیه ولی می دونم وقتی کسی خودش میدونه که نوشته هاشو واقعا خودش نوشته دیگه نباید با چهار تا حرف دیگران که عه؟ خودت ننوشتی و فلان و اینا جا بزنه وگرنه میشه همون حکایتی که خودت گفتی

دل ادم به خدا که قرص باشه و از کارش که مطمئن باشه حرف مردم جلودارش نمیشه
الیته سخت هستاا میدونم
ولی جلو دار مسیر ش نمیشه
این نظر بنده بود

در پناه خدای مهربون باشید خواهر عزیزم

1399/01/04 @ 14:12
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام عزیزم همه ماجرا را نوشتم ممنونم

1399/01/04 @ 18:13
نظر از:  

چه ناراحت کننده ناراحت نشو همه جا خوب و بد هست

1399/01/03 @ 23:32
پاسخ از: محمدی [عضو] 

ممنونم از همفکری تون

1399/01/04 @ 10:29
نظر از: ... [عضو] 
5 stars

سلام فامیل نزدیکنه
عیدتون مبارک
قبلن هم گفتم ادم مریض احوال همه جا پیدا میشه و این سامانه هم از این قاعده مستثنی نیست. اما اینکه شما اینقدر به حرفهای این افراد مریض احوال توجه کردین برام جای تعجبه و گرنه این افراد که گفتین کارشون همینه که به همه ادمهای شبکه گیر بدن از بس که مریضن.
حالا انشالله به حق این شب زودتر شفا پیدا کنند.:)

1399/01/03 @ 00:00
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام الهی سال پیش رو رابا ظهور حضرت عشق وآرزوهای برآورده شده تجربه کنی.عیدت مبارک

1399/01/03 @ 10:13
نظر از: Strange and familiar [بازدید کننده]
5 stars

ماجرای لقمان حکیم اگر در واقع اتفاق نیفتاده باشد ولی می تواند حقیقت را نشان دهد.

سلام دوست بزرگوار و عزیزم
دقیقا همین طور است …
ولی من یه نکته بدست اومدم اکثر اینها جوان هستند و حتی از بچه های ما کوچکترند خب دیگه میدونید جوانهای امروزی جوانند ولی هیچی تو دلشون نیست .فقط انرژی پتانسیل معلومات شان زیاد است جایی برای ابراز ندارند و فقط در پست من و شما وبقیه میتونند حرفهاشون را بزنند .حالا این زمینه در خانه پست ماست
بذاریم تا میتونن خودشون را تخلیله کنند .ما خوشحال میشویم از نوشتار و مطالب زیباتون استفاده کرده و بهره ببریم .منتظر بعدی ها هستیم .خداقوت

1399/01/02 @ 17:55
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام بزرگوار اینجا میدان طلاب و نخبه ها هست که بعضی از طلاب نمیتوانند حرف آدم را دریافت کنند خدا بداد غیر طلبه برسه.

1399/01/03 @ 10:53


فرم در حال بارگذاری ...