تدوین ونگارش:موحده انتظاری،استاد راهنما:آقای دکتر اسدی، تاریخ دفاع :۱۳۸۷

چکیده
یکی از اقوام ومللی که در طول تاریخ همواره مساله ساز بوده وتاثیر زیادی در تاریخ جوامع مختلف داشته اند،قوم یهود می باشدآنها دارای اخلاق ورفتار ویژه ای بودند که به سبب آن،همواره یک ناهمگونی با جوامع ی داشتند که در آن زندگی می کردند،این نوشتار در پی آنست که این اخلاق ورفتار ویژه قوم یهود را مورد بررسی قرار دهد.

ادامه مطلب :


لی این نوشتار این است که اخلاقیات ورفتار مخصوص این قوم ونحوه ی تعامل آنها با اقوام دیگر چگونه بوده است؟ وریشه ی اصلی این نوع اخلاق ورفتار یعنی عقاید خاص آنها چه بوده است؟ این بحث برای ما صبغه دینی نیز داردونوع برخورد پیشوایان دینی ما بخصوص رسول مکرم اسلام (ص)با آنان الگوی ما می باشد.آیات زیادی از قرآن نیز در باره همین قوم نازل شده است که جنبه تربیتی ودرس آموزی دارد،لذا از کتابهای تفسیر قرآن ونیز کتابهای تفسیر «المیزان» و «تسنیم»بیشتر مورد توجه بوده است،طبعا تحقیق ما کتابخانه ای وکاربردی می باشد. چون مساله ،یک مساله تاریخی بوده ،لذا سیر بحث نیز به ترتیب زمانی از زمان یهود بنی اسرائیل شروع شده وتا دوران معاصر ادامه می یابد. خداوند نعمت های زیادی بربنی اسرائیل نازل کرده بودولی آنها دربرابراین نعمت ها رفتار نامناسبی داشتند لذا گرفتارعذاب الهی شدند.

خداوند انبیای زیادی را از بین آنها مبعوث کرد وآنها را برجهانیان برتری داد،آنها را از چنگال فرعونیان نجات دادودریا را برای آنها شکافت.برای آنها کتاب آسمانی تورات را نازل کرد ونعمت های فراوان دیگری به آنها عنایت کرد. ولی بنی اسرائیل در مقابل این همه نعمت ناسپاسی کردند وبهانه جویی نمودند ومثلا در ضیافت چهل شبه موسی (ع) به گوساله پرستی روی آوردندیا در مقطعی ،قبول دعوت موسی (ع)را منوط به رویت خداوند کرده بودند.

یهود از زمان حضرت موسی(ع)تاالآن رفتار وروحیات زشتی داشته اند بهانه جویی وحسد وپیمان شکنی وظلم وفسق ونژاد پرستی رذایلی است که گرفتار آن بوده اند آنان اسیر بخل وحرص وخودستایی بوده وخیلی آسان به کشتن انبیاءوصالحان می پرداختندوبا وجود حرمت ربا خواری نزد آنها،ربا خواری می کردند.آنان دشمنی وکینه توزی نموده وامر به معروف ونهی ازمنکررا ترک می کردند. ولی ازاین اساسی تر،آنچه که روحیات زشت را در یهود بوجود آورده بود عقاید انحرافی انعا بود آنها چون سالها تحت سلطه فراعنه مصر بودند تحت تاثیر آنها شدیدا حس گرابودند وگرفتار شرک شده بودند،یک زمان گوساله پرست شدند ویک زمانی عزیر را فرزند خدا دانستند یهود خود را دوستان وفرزندان خدا ومبرا از آتش جهنم دانسته وبهشت رامنحصربه خود می پنداشتند،آنها خداوند را نا آگاه به بعضی مسایل می دانستند وطبیعی است که با چنین عقاید ونگرش های انحرافی ،چنان کارهای زشت نیز از آنها سر بزند.

یهود با وجود اینکه به انتظار ظهورپیامبرآخرالزمان به مدینه کوچ کرده واطراف آن ساکن شده بودند ولی با ظهور پیامبر اکرم(ص)ودعوت وی ازآنها،دعوت حضرتش را نپذیرفتندآنها نشانه های پیامبررادقیقا می دانستند وانتظارداشتند که بعدازظهورش آنان را یاری کند،چرا که مورد آزار قبایل عرب بودند ولی وقتی دعوت به اسلام شدند مخالفت وکارشکنی کردند. امروزه نیز زمامداران یهود واز جمله سران صهیونیسم به فساد انگیزی در دنیامشغولند وجاسوسی علیه مسلمین می کنند،ایجاد شبهه می کنند به طور عجیبی حقایق را تحریف می کنند وقهرمان تحریف در طول تاریخ هستند. یهود با این خصوصیات همواره ذلیل بوده اند وتا قیامت نیزمهرذلت بر پیشانی آنها زده شده است اکنون نیزگرفتارحزب صهیونیزم هستند.گرچه صهیونیزم با یهودیت حقیقی تفاوت جوهری دارد،صهیونیزم دنبال اهداف کثیف وسلطه گرانه وتامین منافع مادی خود در عالم است ولی یهودیت حقیقی از ادیان الهی است.

در زمان ظهور نیز حضرت حجت (عج ) علیه آنها به پا می خیزد وشرآنها رااززمین برمی دارداست.
موضوعات: تحقیقات پایانی طلاب مدرسه فاطمیه  لینک ثابت
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

حوزه علمیه الزهرا(س) نصر تهران برگزار میکند :
اولین نشست کرسی های آزاد اندیشی با موضوع ” ولایت فقیه ”
با حضور استاد زمان
تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت ساعت 10 صبح
مکان : میدان انقلاب خیابان 16 آذر ، کافه کراسه
از تمام طلاب علاقه مند مدارس علمیه تهران و شهرستانها برای شرکت در این نشست دعوت به عمل می آید .
نحوه ثبت نام : لطفا نام و نام خانوادگی و حوزه محل تحصیل خود را از طریق کامنت در وبلاگ حوزه الزهرا(س) نصر تهران اعلام فرمایید .

1391/01/21 @ 09:31


فرم در حال بارگذاری ...