کودک ماهواره شبهه مقدسات

همیشه در طول بیست سال گذشته طلاب را برای نماز جماعت به مدارس اعزام می‌کردم. بعد از بازنشستگی، وقتی رفتم جلسه اولیاء، مدیر  گفت وقت داری بیا نماز جماعت دانش‌آموزان را راه بینداز.

با تردید رفتم نمی‌دونستم که دانش‌آموزان چه برخوردی خواهند داشت. چون تا آن زمان همیشه طلاب جوان را فرستاده بودم که با بچه‌ها  از جهت سنی نزدیکتر هستند.

حالا من که جای مادر بزرگ آنها بودم باید هم به کلاسهای بیکاری و هم نمازشان میرفتم.

اولین بار کلاس رفتم، اولین ارتباط‌مان خیلی صمیمی و با نشاط بود. و تقاضای دختران ابتدایی پنجم و ششم زیاد‌شد که باز دوباره بروم کلاسشان.

سؤالات زیادی داشتند انگار تا آن روز در دلشان تلنبار شده بود و همه باهم می‌خواستند پرسش هاشون را جواب بگیرند.

یکی شون پرسید چرا شراب حرام است؟ خلاصه بعد پاسخ گویی به این سوالشان؛ گفتند: که اگر مقدار کم شراب خورده شود گناه ندارد، دلیلشان هم این بود که روزی امام علی از کنار عده‌ای که شراب می‌خوردند رد می‌شد به آنها گفت نوش جانتان باشد. و هنگام عصر باز از کنار آنها باز می‌گشت اینبار به آنها گفت زهرمارتان باشد! و نتیجه گرفتند که بار اول آنها شراب کمی خورده بودند  پس حلال بوده و بار دوم در خوردن شراب زیاده روی کرده بودند، حرام بوده است! و دلیل دیگری هم داشتند که همسر امام حسن سم را در کوزه شراب ایشان ریخته و به شهادت رسانده است!

متاسفانه همه نگران کرونا هستیم، و غافل از کرونای خطرناکی چون ماهواره و شراب. اتفاقا دانش‌آموزان را به اردو برده بودند، آنها از نوشیدنی‌های یخچال خانه برداشته بودند که بعد از خوردن مست شده‌بودند!

به نظر شما این بچه ها را با این سن کم در حد ابتدایی که همیشه پای ماهواره هستند و به احتمال زیاد در یخچال خانه هایشان هم مشروب هست، چگونه باید قانع کرد؟

منتظر نظرات نخبگان هستم.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...