خانواده را از آتش دوزخ حفظ کنید

از جمله آیات قرآن کریم که اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در خانواده داره، آیه ششم از سوره مبارکه تحریم هست، می فرماید:
یَاأَیهَاالَذِینَ آمَنُوا قُواأَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُم ْنَارًا وَقُود هَاالنَاس وَالْحِجَارَةُعَلَیْهَامَلَائِکَةٌغِلَاظٌ شِدَادٌلَایَعْصونَ اللَهَ مَاأَمَرَهمْ وَیَفْعَلُونَ مَایؤْمَرُونَ
امام صادق علیه السلام می‌فرماید:
هنگامی که این آیه ششم سوره تحریم بر رسول گرامی اسلام نازل گشت،مردی از اصحاب پیامبر انجا نشسته بود و حضورداشت .زمانی که رسول الله این آیه را تلاوت کردند، آن مرد شروع کرد زار زار گریه کردن وقتی از او سوال شد که چرا اینقدر گریه می کنی؟آن شخص از رسول خدا سوال کرد که یا رسول الله من از حفظ و حراست خودم عاجزم، چطور الآن مکلُّف شدم که خانواده‌ام را هم حفظ و حراست کنم! چطوری از آن ها مراقبت کنم که در آتش جهنم نیافتند؟خودم را می دانم چطوری مراقبت کنم، با وَرَع و تقوا و خود مراقبتی، ولی خانوادم را چطوری از آتش جهنم حفظ کنم؟حضرت در پاسخ به او فرمودند:برای تو همین کافی هست که آن ها را امر کنی به آنچه که خودت را و نفس خودت را امر به آن میکنی و آن ها را نهی کنی از هر چه که خودت را از آن نهی می کنی.
کتاب بحارالانوار جلد 79، صفحه 79، حدیث 38،
پ ن
خدا بفریاد خانواده‌ای برسد که عملا فرزندان را به نافرمانی پروردگار راهنمایی می‌کنند. برای آموزش انجمن اولیا به مدرسه‌ای دعوت شدم. موضوع

“چگونه فرزندان را به نماز تشویق کنیم"وقتی واردسالن شدم، از دیدن چهره‌های هفت قلم آرایش شده مادران، ناخن‌های لاک زده چشم‌هایم گرد شده بود. انگار که مجلس عروسی آمده بودند مانده بودم از کجا شروع کنم، چه بحثی را برایشان انتخاب کنم. خلاصه این آیه قُواأَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُم ْنَارًا وَقُود هَاالنَاس….بفریادم رسید.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سربازی از تبار سادات [عضو] 
5 stars

خیلی عالی

1399/10/20 @ 10:23
نظر از: ... [عضو]
5 stars

سلام. بسيار بسيار عالي

1399/10/18 @ 21:52


فرم در حال بارگذاری ...