فضای مجازی

 

قبل از هر چیزی لازم به ذکر است که توضیحی از فضای مجازی بدانید. فضای مجازی، فضایی است که در آن افراد با برقراری ارتباط غیرحقیقی که در آن حضور عینی ندارند، قدرت مجازی می ­یابند و بین یکدیگر تبادل اطلاعات می کنند که هیچ صحتی ندارد و اثرات زیان باری به دنبال دارد. افرادی که تقوای کلام در فضای مجازی را رعایت نمی کنند در آن فضا به نوعی دچار سکولاریسم می شوند از شخصیت خویش یک فرد مجازی می سازند و خود را در آن فضا آزاد و رها می بینند و گمان می کنند دین از سیاست جداست،  در حالی که چنین نیست، دین و سیاست مکمل یکدیگرند. سیاستی که از دین جدا باشد همانند جسمی هست که روح ندارد. فضای مجازی و هر نوع توطئه هایی که در آن وجود دارد به نوعی نقشه دشمنان است. آنان دوست دارند با برقراری چنین فضاها و ارتباط هایی جامعه ای به سبک سکولاریسم بسازند و جامعه مطلوب را از مسیر اصلی خویش انحراف کرده و با قدرت مجازی بر جامعه تسلط یابند. مقام معظم رهبری می فرماید: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. فضای مجازی چنان که تعریف شد به خودی خود بد نیست بلکه این بستگی به ما دارد که چگونه از آن بهره ببریم. هر چیزی و هر امکاناتی که بیش از حد و اندازه اش و به طور غیر صحیح استفاده شود بار منفی به با می آورد. ززندگی مانند چاقو هست اگر برعکس و به طور اشتباه استفاده کنیم به ضرر خود آدم تمام می شود فضای مجازی نیز چنین هست. اگر استفاده صحیح از آن نشود این خود ما هستیم که آسیب می بینیم.

نامحرم، نامحرم است چه در فضای مجازی و چه در دنیای حقیقی . ولی یادمان باشد خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است و به بد و خوب اعمالمان آگاه است وقتی هوا سرد می شود با لباس ضخیم خود را می پوشانیم تا سرما نخوریم پس لازم هست هر چه جامعه فسادتر می شود لباس عفت و تقوا را ضخیم تر کنیم تا نفوذی به ما نکند.

خواهرم، حجاب و عفتی که از فاطمه به یادگار داری به دست دشمن مسپار. همان فاطمه که خود را در برابر مرد نابینا پوشاند، تقوا پیشه کرد و عفت درونی اش را حفظ کرد. پس چه خوب است گاهی پازل زندگیمان را زیر و رو کنیم تا از نو بچینیم و به جایی برسیم که شایسته اش هستیم.

خواهر خوبم، تو می توانی با الگو قرار دادن زندگی حضرت زهرا و با اندکی تغییر جامعه ای بسازی که شایسته آن هستی.

نوروزی

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: زهرانعمت الهی [بازدید کننده]

بسم تعالی
گوشی را برداشتم واردفضایی شدم پر از بی حرمتی وحتاکی
فیلم هایی بس عجیب در این چار چوب غریب.
یکی می گوید با ادب سلام یکی با عکسی می گوید حرفی بی کلام
یکی می گذارد پستی دیگری می کند لایکی .
فضا فضایست دور و پر از شور. دختری عکس فحشا می گذارد و پسری دختر نما لایکش
می کند .
ای وای که ساخته دست بشر اینگونه می شود به دست بشری دگر عامل فسخ و فو جوع .
خلاصه باید گفت که از این زندان بدون حسار و میله برایمان همه ی جهان را زندان کرده اند. پس راه چاره آموزش تقوای کلام در فضای مجازی است.
یا علی به امید مطلبی دیگر…

تولیدی خودم زهرا نعمت الهی

1395/12/25 @ 21:26
نظر از: زهرانعمت الهی [بازدید کننده]

بسم تعالی
گوشی را برداشتم واردفضایی شدم پر از بی حرمتی وحتاکی
فیلم هایی بس عجیب در این چار چوب غریب.
یکی می گوید با ادب سلام یکی با عکسی می گوید حرفی بی کلام
یکی پستی می گذارد دیگری می کند لایکی .
فضا فضایست دور و پر از شور. دختری عکس فحشا می گذارد و پسری دختر نما لایکش
می کند .
ای وای که ساخته دست بشر اینگونه می شئد به دست بشری دگر عامل فسخ و فو جوع .
خلاصه باید گفت که از این زندان بدون حسار و میله برایمان همه ی جهان را زندان کرده اند. پس راه چاره آموزش تقوای کلام در فضای مجازی است.
یا علی به امید مطلبی دیگر…

تولیدی خودم زهرا نعمت الهی

1395/12/25 @ 21:23
نظر از: پریساتقینژاد [بازدید کننده]

اول به خود آ/چون به خود آیی،بخدا،اقرار نمایی به خداییه خدا/ای آنکه تو طالب خدایی،بخدا،از خود بطلب کز تو جدا نیست خدا!
حقا که فاطمه،فاطمه است.سروده ای ناچیز از وجود مطهر بانو
و در این وادی ظلمت که در آن نیست امیدی/به که گویم غم دل؟با که نمایم عوض؟/ای عشق تراوش بنما،راه نشان ده که در این کنج قفس،مرغک پربسته گرفتار شدن را،مگر ارزد به نیازی سر سوزن هوس دانه ی ارزن؟/
زتو آهی به گناهی که ندانسته و ناخواسته در بطن وجود من غافل،من غافل،من غافل/ز عطای کرم هستی الله و محمد،صلواتا زتو ای زاده ی زهرا/به جمالش ،به کمالش،به گل صاحب زنجیر زمانش،بنما صاحب حاجت،/که در این بزم مطهر بنماید،به عنایت به هوای نفس سبز ولادت/زهمان زاده ی جنات عدن بانوی عالم،نه همان عالم اندیشه ی سرخی،که ز تعلیم علومش به حسین ابن علی درس وفا داد به عباس علی/بانوی عالم ز چه گویم که در این عقل نسنجیده نگنجد که طریق تو بجوید/که خدا شاهد اندیشه و اعمال من شب زده ی دست به دامان تو ای خاتون جنات عدن!/باز رسیده است همان موعد بشکفتنت از سیب بهشتی/ای فدای تو همه دار و ندارم /ای به لبخند تو ای ماهرخ،ای نور نگارم،تو نه آنی که برانی ز در درگهت این بنده ی محکوم به غفلت،ز سر عشق و ارادت،ای ترنم،ای ترانه،ای همه نور زمانه/خوش بفرما به زمین سوره ی قران/فتبارک احسن المخلوق….روز میلادت مبارک7،

1395/12/20 @ 22:37
نظر از: عابدی [عضو] 
5 stars

با سلام و خدا قوت
http://ivan.kowsarblog.ir/?p=345759&more=1&c=1&tb=1&pb=1
منتظر نظرات شما دوست عزیز در لینک بالا هستیم
از وبلاگمون دیدن کنید مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

1395/12/16 @ 13:11


فرم در حال بارگذاری ...