مانده ام در شب لیله الرغائب کدامین آرزو را از خدا بخواهم؟
!آرزو های شخصی

!آرزو های مادی

!ویا معنوی

!یا آرزوهای عمومی
!آرزوهای سیاسی
!یا آرزو های عقیدتی
!یا آرزو های جهانی
درآخر به این نتیجه رسیدم که با برآورده شدن یک آرزوی برتر که تمامی آرزوهارا دربر دارد!! مثل
الهم عجل لولیک الفرج.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: طلبه [بازدید کننده]

سلام
شهادت امام هادی علیه السلام بر شما تسلیت باد.
به مناسب شهادت امام علی النقی (علیه و علی آبائه و ابنائه افضل صلوات المصلین) چند نکته رامتذکر می شوم:
1- همه چهارده معصوم نور واحد هستند و همه معصوم هستند «کلهم نور واحد» گرچه هر کدام در دنیا در اسمی خاص تجلی بیشتر داشتند و مظهریت آن ها بیشتر بوده است و بنا بر اقتضای زمانی وظیفه ی خاصی ایفا نمودند ولی هر کدام از معصومین دیگر هم اگر در آن زمان بود همان کار را می کرد. بنابراین احترام و نگاه ما به عنوان شیعه باید به همه یکسان باشد و این نباشد که نسبت به بعضی کم لطفی کنیم.
2- از جمله آثار ارزشمند امام هادی (علیه السلام ) زیارت جامعه کبیره است که از یک شیعه واقعی انتظار می رود حداقل نگاهی به این زیارت و مفاهیم بلندش بیاندازد. چون این زیارت نامه شریف شناسنامه اهل بیت عصمت وطهارت (سلام الله علیهم اجمعین) است. بنابراین اگر ما بخواهیم مقام امام را بشناسیم باید این زیارت را مورد بررسی و دقت قرار دهیم.
3- ما همان طور که خدا را نمی توانیم بشناسیم این ذوات مقدسه را هم نمی توانیم به طور کامل بشناسیم (البته تا آن جایی که می توانیم نباید کوتاهی کنیم) در فرازی از این زیارت زائر به پیشگاه امام علیه السلام عرضه می دارد: «موالی لا احصی ثناءکم و لاابلغ من المدح کنهکم و من الوصف قدرکم» (ای امامان و سروران من نمی توانم ثنای شما را بشمارم و به کنه مدح و ستایش شما برسم و توان وصف منزلت و مقام شما را ندارم.)
___________________
اعظم الله اجورکم
4- این ذوات پاک و نورانی تنها راه رسیدن به خداوند سبحان هستند و اگر کسی بخواهد به خدا برسد باید از راه این بزرگواران برود.«من اراد الله بدء بکم و من وحده قبل عنکم ومن قصد توجه بکم» (هر کس خدا را بخواهد به وسیله شما آغاز طلب کند و هرکس او را یگانه جوید از شما باید بپذیرد و هرکس که قصد رسیدن به خدا کند رو به سوی شما کند)
در پایان تاکید می شود حتما به مفاتیح الجنان مراجعه شود و این زیارت را دقت خاص مطالعه شود تا هم مقام امام هادی علیه السلام مشخص شود و هم معرفت ما نسبت به مقام اهل بیت عصمت و طهارت (سلام الله علیهم اجمعین) بیشتر شود و هم مشخص شود که دنیای شیعه چه سرمایه عظیمی دارد که متاسفانه به آن توجهی نمی کند.
لطفا منتشر شود

1393/02/13 @ 14:18
نظر از: گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

سلام خواهری جان
عرض ادب…
ماه رجب بر شما مبارک…
این دعا همه ی فرج ها را در پی داره…و جمیع خواسته ها را…
التماس دعا جانم
_____________________
سلام مبارک شمای عزیز هم باشه

1393/02/11 @ 00:19


فرم در حال بارگذاری ...