راه برون رفت و دوری از این آسیب ها عبارتند از:

1.بصیرت و آگاهی از فریب کاری دشمنان.
2. فهم درست برنامه های رسانه ای استکبار جهانی که با انگیزه شوم ایجاد انحراف در فکر و سبک زندگی فردی و اجتماعی ، بویژه نگاه معنوی و سیاسی تهیه و پخش می شود.
3. پناه بردن به خدا ، قران، معنویت و هدایت های اولیا الهی.

4. خصوصا با داشتن رهبری دانا و دشمن شناس و هشدارهای روشن و بدون ابهام برای هیچ کس جای اما و اگر نمی ماند.

«بعضيها آدمهاي مقدس مآب و متدين و اهل عبادت و اهل زهد بودند و در کتابها اسمشان در شمار عباد و زهاد و اخلاقيون و آدمهاي حسابي ثبت شده است؛ اما اشتباه مي کردند؛ اشتباهي به عظمت اشتباه جبهه ي حق با باطل . بزرگترين اشتباهها اين است. اشتبهاههاي کوچک، قابل بخشش است. آن اشتباهي که قابل بخشش نيست، اين است که کسي جبهه حق را با جبهه ي باطل اشتباه کند و نتواند آن را بشناسد .»

منبع:حديث ولايت، جلد چهارم، ص 138-
«در تاریخ اسلام، انسان چیزهای عجیبی از این قبیل می‌بیند. همین «عمروبن‌عبید» عابدِ زاهدِ معروف، کسی است که خلیفه‌ی عباسی درباره‌ی او اظهار ارادت می‌کرد و می‌گفت: «کلّکم یمشی روید کلّکم یطلب صید غیر عمروبن‌عبید»؛ یعنی حساب «عمروبن‌عبید»، از دیگر مدعیان تقوا و زهد جداست! شما اگر همین «عمروبن‌عبید» و «محمّدبن‌شهاب‌زهری» و امثال آنها را نگاه کنید، می‌بینید که آنها در زمان خودشان، از جمله‌ی دردسرهای بزرگ جریان حق بودند. می‌رفتند با حضور خودشان، جبهه‌ی باطل را تقویت می‌کردند و جناح حق - یعنی جناح اهل‌بیت پیامبر - را تنها و مظلوم می‌گذاشتند و بر اثر همین ندانستن، دست دشمن را روی اینها دراز می‌کردند.»
سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم (روز سی‌ام ماه مبارک رمضان) - 1369/02/06


موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام

✅استادپناهیان:

راه تمرین برای رشد معنوی

باید برای رشد معنوی تمرین داشته باشیم، بدون تمرین‌های سخت نمی‌توان به خدا مقرب شد. محور تمرین‌ها اطاعت از خداست، بخصوص در زمینه‌هایی که مخالف دوست‌داشتنی‌های آدم باشد. پس از مدتی تحمل سختی و اعتماد به وعده‌های خدا، روحیه‌ای لطیف پیدا خواهیم کرد؛ به شرطی که آن را با غرور از بین نبریم.
ــــــــــــــــــــــ
یا علی علیه السلام

1394/12/27 @ 23:23


فرم در حال بارگذاری ...