تقریباً اکثر مشکلات و اختلاف نظرها با همسران یا در حوزه «هدف و رابطه مهم »یا «رابطه مهم و هدف غیر مهم» جا می‌گیرد معرفی این صحبت‌ها باعث می‌شود زوجین نگرش شان به اختلاف نظر بهتر شود به این نگرش و نتیجه برسند که باید مذاکره را یاد بگیرند مهارتهای مذاکره از تکنیک‌های حل تعارض، موثر در کاهش تعاملات منفی در بین زوجین هستند.

یکی از مهارت‌های مورد نیاز برای مذاکره مهارت برقراری ارتباط موثر است. گوش دادن پیام، پیام من، پیام تو، صحبت کردن، انعکاس احساس، همه در مهارت ارتباط موثر قرار می‌گیرد آموزش مهارت ارتباط موثر بین زوجین به روش‌های گوناگون صورت می‌پذیرد یکی از روش‌ها، آموزش مستقیم است. برای زوج های ناسازگار یکی از روش‌ها و تکنیک‌های  موثر «تایل تکنیک» است فرد خشمگین نمی تواند ارتباط درستی برقرار کند و حل مسئله درستی ندارد. بنابراین برای یک مذاکره خوب لازم است خشم خود را به شکل درستی مدیریت کند. مدیریت خشم، خود مهارت است و نباید با پرخاشگری  و به پرخاشگری منجر شود. خشم به عنوان یک هیجان باید کاهش یابد. اولین کلید مدیریت خشم شناسایی زودهنگام خشم است. یکی از راه‌های پی بردن زود هنگام به خشم توجه به علائم خشم که عمدتاً فیزیولوژیک هستند. برای مدیریت خشم لازم است موقعیت ها و افرادی را که در مقابل آنها خشمگین می‌شویم شناسایی کنیم. پس از تشخیص خشم در کمترین زمان. قدم بعدی ارزیابی شدت خشم است و پاسخ به این سوال که آیا میزان خشم برای من قابل کنترل است یا خیر. باید به زوجین کمک کنیم تا در آستانه خشم خود. یا طرف مقابل با یک علامت و نشانه موضوع را به ما اعلام کنند. هیچ کدام از زوجین نباید پس از نشان دادن علائم صحبتی بر زبان ‌آورد و بعد از فاصله گیری از هم به ترک موقعیت هرکدام وظیفه دارند خود را آرام نمایند.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب [عضو] 
5 stars

سلام وخدا قوت واقعا درسته در این رابطه مطالعه کتاب همسران سازگار ما در این راه کمک میکنه

1400/02/08 @ 10:52
نظر از: مدیر النفیسه [عضو] 
5 stars

سلام موفق باشید

1400/02/08 @ 10:01
نظر از: راحیل [عضو] 

سلام واحترام
خداقوت

1400/02/06 @ 21:43
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام متشکرم

1400/02/07 @ 12:16


فرم در حال بارگذاری ...