شیوه حل اختلاف نظرها

یکی از مسائل انکارناپذیر در خانواده و تفاوت زیاد زن و شوهر با هم است. زن و شوهر علاوه بر تفاوت‌های فردی که بین همه انسانها وجود دارد تفاوت‌های جنسیتی نیز با یکدیگر دارند. این دو نوع تفاوت فردی و جنسیتی که در دو بافت مختلف خانوادگی و فرهنگی وجود دارد، اختلاف نظر و اختلاف سلیقه بین زوجین را زیاد می‌کند. وجود این تفاوت‌ها در زندگی مشترک تنها تهدید کننده نیست؛ بلکه گاهی اوقات جذاب نیز هستند. آنچه ارتباط بین زوجین را دچار آسیب می‌سازد عدم مواجهه صحیح با این تفاوت‌ها و ندانستن شیوه حل اختلاف نظر در زندگی مشترک است .

از این رو برخی معتقدند بخشی از مشکلات زوجین ناشی از مسائلی است که آنها را به یکدیگر جذب کرده است. مثلاً گاهی از خانم می‌پرسیم اوایل ازدواج یا قبل از آن کدام اخلاق همسرت برایت جذاب بود، برای مثال می‌گوید «دست و دلبازی» او بود اما شکایت فعلی‌اش این است که همسرم ولخرج است و مدیریت مالی ندارد. به مرد می‌گوییم چرا همسرتان شما را جلب کرد. می‌گوید زیبایش الان مشکلش این است که خانم من چرا باید در پاساژها دنبال مدل‌های مختلف لباس و وسایل آرایشی باشد .

زوجین همیشه در هر سطحی با هم تفاوت دارند. این موضوع می‌تواند باعث بروز اختلاف نظرهایی شود مسئله اصلی این است که نمی‌دانند چگونه اختلاف نظرها را حل کنند و ارتباطشان به دعوا منجر نشود. به واسطه ندانستن شیوه درست حل این اختلاف نظرها، دعوا و مشاجره رخ می‌دهد. دعوا نیز به تدریج ارتباط اولیه زوج را تخریب می‌کند.

خیلی اوقات زوج جوانی که به مشاور مراجعه می‌کنند، به شدت همدیگر را دوست دارند. البته تا زمانی که مشکلی پیش نیاید. هنگام مشکل به شدت با یکدیگر دعوا می‌کنند و سال‌های بعد هم شدت دوست داشتن به شدت کاهش می‌یابد. زیرا از هم فاصله می گیرند. بنابراین می‌شود اختلاف نظرهای زیادی بین زوج نباشد. اما آنها اطلاع ندارند چگونه اختلاف نظرها را حل کنند مکرر با هم دعوا کنند و بعد از آن رابطه خوبی داشته باشند این مسائل در هم تنیده اند. نتیجه که به مشاور امین اعتماد کنند تا یاد بگیرند.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: محمدی [عضو] 

متشکرم

1400/04/02 @ 09:42
نظر از: سربازی از تبار سادات [عضو] 
5 stars

موفق باشید

1400/02/04 @ 14:39


فرم در حال بارگذاری ...