رمز و راز ماندگارى و چهل سالگى انقلاب اسلامى‏
* درحالى كه ملت مسلمان و انقلابى ایران اسلامى تلاش مى‏‌كنند تا جشن‏‌هاى بزرگداشت ۴۰ سالگى انقلاب خود را با شكوه هرچه تمام برگزار كنند، عده‌‏اى معتقدند تفاوت چندانى میان چهل‌مین سالگرد انقلاب اسلامى با سنوات گذشته و آینده وجود ندارد.
* اولین وجه متمایزكننده ۴۰ سالگى انقلاب اسلامى به جنبه الهى آن مربوط مى‏‌شود چراكه رسیدن به این انقلاب به سن ۴۰ سالگى در مقایسه با سایر انقلابات آسمانى و زمینى چیزى شبیه معجزه است. اعجازى كه‏‌بى‏‌شك بدون اراده او و عنایات و امدادهایش امكان وقوع نداشت. بزرگداشت هرچه با شكوهتر جشن ۴۰ سالگى انقلاب اسلامى در درجه اول تشكر و سپاس از خداوند منان مى‌‏باشد كه چنین منتى را بر مردم مسلمان ایران نهاد.
* از دیگر دلایل تفاوت چهل سالگى انقلاب اسلامى با دیگر سنوات در این است كه برخى از نیروهاى خودى درون نظام به بهانه این‏كه ماموریت انقلاب تمام شده، دچار انفعال و وادادگى شده‌‏اند. بدیهى است در این مقطع، هنر نیروهاى مدافع انقلاب باید اثبات توانایى انقلاب و تداوم قدرتمندانه آن و تعریف ماموریت‏‌هاى بزرگ در آینده باشد. رسیدن انقلاب به سن چهل سالگى به‏‌طور طبیعى این فرصت را ایجاد مى‏‌كند تا ضمن آسیب‌‏شناسى از عملكرد گذشته و احصاء نقاط قوت خود، راهبرد آینده انقلاب را ترسیم كنند. چهار دهه كشور دارى در شرایط سخت و عبور از بحران‌‏هاى متعدد، تجارب ارزنده‏اى را فراروى مدیران كشور قرار داده كه لازم است به نسل جوان منتقل گردد.
* یكى دیگر از تفاوت‏‌هاى چهل‌مین سال پیروزى انقلاب اسلامى ، به تاثیر آن بر استمرار انقلاب اسلامى و ماندگارى آن باز می‏‌گردد. این اهمیت زمانى افزایش مى‌‏یابد كه ماندگارى و تداوم انقلاب اسلامى براى غرب غیرقابل باور بوده و به‏‌شدت از این جهت ناخرسند و عصبانى هستند. زیرا هر سال بقاى جمهورى اسلامى به‌‏معناى شكست برنامه‌‏ها و نقشه‏‌هاى آنان براى براندازى نظام اسلامى مى‏‌باشد.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: ... [عضو] 

سلام
البته بستگی داره که ماندگاری یک نظام تو چی تعریف کنیم
اگر کاخ نشینی مسئولین انقلاب و فقر شدید مردم عادی و به صف کشیدن مردم برای خرید گوشت منجمد،فساد اقتصادی و سیاسی و اخلاقی مسئولین در کنارش،گذشتن و نادید گرفتن فساد مسئولینش، و صدها ناهنجاری دیگر را بگذاریم کنارش، دیگه نمیشه گفت راز ماندگاری

1397/11/18 @ 15:57
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام
البته اصل انقلاب برای از بین ظلم و استعمار بوده که خلاص شده و بقیه کارهایش که فرهنگ جامعه مربوطه، کار زیادی داره تا آدم ساخته بشه و مسئول بشه، انشالله درست می شود. همان زمانی که امیرالمومنین هم حاکم جامعه اسلامی بود، همه مسئولینش آدم به صلاحی نبودند، اگر بودن به دامن معاویه پناه نمی بردند و ابن ملجم یکی از نمایندگان مولای متقیان بود.

1397/11/18 @ 17:06


فرم در حال بارگذاری ...