ما به این سخن نورانی ایمان داریم، و معتقدیم که سخنش برگرفته از احادیثی بوده که پیشوایان دین برای ما گفته‌اند. تا این مقطع هرآنچه پیشگویی کرده‌اند را با دو چشم سر همه نظاره‌گر بودیم، هرچند که متوهمین داخلی نمی‌توانند با عقل گُنگشان درک کنند. ولی عقلانیتی که از نفس مسیحایی امام بر مردم دمیده شد، توانستند از همه بحران‌ها عبور کنند.
امام خمینی کبیر فرمود:با صبر و استقامت، حق بر باطل پیروز است، و خداوند وعده پیروزی داده است و امیدوارم که زمان نزدیک باشد.(صحیفه امام، 16/126) همه دنیا به این سخن اذعان دارند که شد.
در ادامه جانشین خلفش، فرمود: که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید. و اکنون نشانه‌های آن فروپاشی آمریکا و اسرائیل را به تماشا نشسته‌ایم. جنگ‌های 33 روزه 22 روزه و اخیرا چند ساعته با آن هم پزی که اسرائیل از گنبد آهنینش می‌داد، در برابر مقاومت شکست خورد.

ادامه مطلب :

###
امام علی علیه السلام فرمود:
وَاللهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ اُخْبرَ کُلَّ رَجُلٍ مِنْکُمْ بِمَخْرَجِهِ و مَوْلِجِهِ و جَمیِع شَأنِهِ لَفَعَلْتَ
بخدا سوگند اگر بخواهم هر کدام شما را از آغاز و پایان کارتان، و از تمام شئون زندگی آگاه سازم می توانم .
و نسبت به گستردگی علم خود فرمود:
اَیهُّا النّاسُ، سَلُونی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونی، فَلأَنَا بِطُرُقِ السَّماءِ اَعْلَمُ مِنّی بِطُرُقِ الأَرضِ .
ای مردم از من سؤال کنید پیش از آنکه مرا نیابید، که من راه‌های آسمان را از راه‌های زمین بیشتر می‌شناسم.
با توجه به تحولاّت جهانی و موضوع بیداری ایرانیان به تماشای روایت پیشگویی امیرامومنین می‌پردازیم.
الف: غربت دین در آخرالزّمان مزدوری و بردگی اعراب برای استکبار، نابودی قدرت پوشالی آنان و تنها گذاشتن دین و وابستگی سران عرب، و تشکیل دولت یهود در میان مسلمانان.
ب: آلودگی فرهنگی فکری جوامع و رواج انواع زشتی ها و آلودگیها در جهان و کشورهای اسلامی .
ج: قیام رهبر انقلاب در قم و فراخوانی نیروهای مؤمن به اسلام و قرآن.
د: قیام اسلامی مردم ایران.
در هزارو چهار صدواندی سال مردی که پیامبر(ص) هزار باب از علم را برایش گشوده بود، از انتهای قرون، پیشگویی می‌کند، تا به شیعیانش راه را نشان دهد.
قال علی علیه السلام:
و سَتأتی الیَهُودُ مِنَ الغَرْب لاِنشَاءِ دُولَتِهِمْ بِفِلسْطین
قال النّاسُ یا اَبَاالحَسَن اَنّی تَکُونُ العَرَبُ؟
قال: تَکُونُ مُفَکَّکَةُ القُوَی مُفَکَّکَةُ العُرَی غَیرُ مُتَکاتِفةُ وَ غَیرَ مُتَرافَةُ،… وَ سَتأتی النّجدَةَ مِنَ الِعراقِ کُتِبَ عَلَی رایاتِها القُوَّةُ و تَشْتَرِکَ العَرَبُ وَالاِسلامُ کافَّةً لِتُخلِّصِ فِلِسطینَ، مَعْرِکَةً و اَیُّ مَعْرکَةٍ؟
فی جُلَّ البَحْرِ تَخوُضُ النّاسُ فی الدَّماءِ و یَمشِی الجَرِیحَ عَلَی القَتِیل… وَ اِیمُ اللهَ یُذِبّحُونَ ذَبْحَ النّعاجَ حَتّی لایَبْقَی یَهُودِیٌّ فی فِلِسطین»
حضرت علی علیه السلام فرمود:
بزودی یهودیان از غرب برای تشکیل کشور و دولت یهودی فلسطین را اشغال می‌کنند!اصحاب پرسیدند عربها کجا هستند؟
فرمود: در آن زمان عربها در حال تفرقه و از هم جدا هستند، نه اتّحادی دارند و نه انسجام.
اما به زودی نیروهائی رزمنده و جنگاور از عراق حرکت می‌کنند، که بر پرچم های آنان کلمه «قوّة» نوشته شده است، و اسلام و عرب باهم متّحد و شریک می شوند، و همه حرکت می کنند برای آزادی فلسطین، معرکه و میدان کار زاری برپا خواهد شد چه معرکه ای؟!! که در کنار دریا مردم در خون فرو رفته و شنا می‌کنند، و مجروحین از روی بدن کشته شدگان راه می‌روند.
قسم به خدا که همه یهودیان را چون گوسفند سر می‌برند تا اینکه یک یهودی هم در فلسطین باقی نمی‌ماند .
1- تحولاّت جهانی در بهار بیداری ایرانیان
الف: غربت دین در آخرالزّمان و مزدوری اعراب، و نابود شدن قدرت آنان و تنهاگذاشتن دین و وابستگی سران عرب، و تشکیل دولت یهود در میان مسلمانان
ب: فساد زدگی جهان و رواج انواع مفاسد و آلودگی‌ها در عالم و کشورهای اسلامی
ج: قیام حضرت امام در قم و فراخوانی نیروهای مؤمن به اسلام و قرآن
د: قیام اسلامی مردم ایران

2- تداوم بیداری مردم قم تا پیروزی.
در مرحله دوم، که علل و عوامل گوناگونی مردم قم و ایران را به بیداری و قیام می کشاند، امام پیشگویی کردند: که حالت بیداری و روح مبارزه و ستیزه جوئی مردم با طاغوتیان معاصر ادامه می یابد، هرچند سختی های زیادی می کشند، شکنجه ها می بینند، و شهداء فراوانی تقدیم اسلام می کنند، اما سرانجام پیروزند.
مانند فَیَجْعَلُ اللهُ قُم وَ اَهلهُ قائِمینَ مَقامَ الحُجَّة
خدا قم و اهلش را جانشین امام زمان قرار می دهد که فقها بزرگوار شیعه مردم را رهبری می کنند.
و یَخْرُج رَجُلٌ مَنْ وُلِدْ الحُسَین
مردی از فرزندان حسین قیام می کند و بحرکت خود ادامه می دهد.
و یَطلُبُون الحقّ فَلایُعطُونَه… حَتّی یَقومُوا، وَلا یَدْفَعُونَها اِلاّ اِلی صاحِبَکُمْ
مردم ایران حق را از ستمگران چند بار درخواست می کنند به آنها نمی دهند، سرانجام قیام می کنند، پرچم پیروزی را به زمین نمی گذارند تا به دست صاحب الزّمان بدهند.
3- وحدت نامبارک و تهاجم به انقلاب ایران (جنگ تحمیلی)
در مرحله سوم امام علی (ع) به تهاجم اعراب اشاره می فرمایند.
که دست در دست استعمارگران گذاشته به شیعیان ایران یورش می برند،
گرچه در ظاهر عراق با ایران می جنگد، امّا همه ی اعراب دخالت دارند که فرمودند:
یَهْجُمُ العَرَب عَلَی العَجَمْ
همه ی اعراب به ایرانیان حمله ور می شوند.
نام کشوری را مطرح نکردند، ونام فردی را نیاوردند، گرچه بصره و بغداد را در روایات خود مطرح فرمودند، و از طولانی بودن جنگ تحمیلی فرمودند، و شهرهایی که در جنگ تحمیلی آسیب می بینند را مورد ارزیابی قرار دادند
از روایات اسلامی فهمیده می شود که پس از قیام ایرانیان به رهبری امام خمینی«ره»عراق با همراهی اعراب به ایران حمله و هجوم می کند.
امام علی علیه السلام فرمود: یَظْهَرُ العَربُ علی العَجَمِ و یَعدِلونَ بِالاَهوازِ و تَخرُجُ العَجَمُ عَلَی العَربِ و یَملِکُونَ البَصرَةَ
عربها بر ایرانیان می تازند و در اطراف اهواز زمین‌گیر می شوند آنگاه ایرانیان قیام می کنند و بر عربها پیروز می گردند و شهر بصره را به تصرّف خود در می آورند .
مضمون حدیث بالا بگونه ی دیگر نقل شدکه علی علیه السلام فرمود:
وَ تَکوُنُ بنَواحِی البصَرةِ حَرکةٌ لَستُ اَذکُرَها وَ یَظهَرُ العَرَبُ عَلَی العَجَمِ وَ یَعدِلُونَ بِالاَهوازِ مِن دُونِ النّاسِ وَ کَمْ أشیاءَ اَخفَیتُها لا یُطیقُهاالوَعی، وَلایَصْبِرَ علی حَمْلِها، وَ أمْورٌ قد أهْمَلتُها خَوفاً اَنْ یُقال مَتی عَلِمتَها وَ انِّی قد بَلَغْتُ الغایَةَ القُصوی
در نواحی بصره حرکاتی صورت می گیرد که آنها را بیان نمی کنم.
اعراب به ایران حمله می کند و تا اطراف اهواز پیش روی می نمایند. «سپس ایرانیان آنها را عقب می زنند» اما چه بسیار چیزهایی که آنها را مخفی نگه می دارم زیرا ظرفیت قلب ها طاقت آن را ندارند و قدرت تحمّل آن نیست، و اموری را مهمل می گذارم که مردم نگویند چه زمانی اینها را دانستی؟ و حال آنکه به نهایت آگاهی همه آنها رسیده ام .
علی علیه السلام فرمود: فَوَیْلٌ لَکِ یا بَصْرَةُ عندَ ذلِکَ مِنْ جَیشٍ مِنْ نِقَمِ الله لارهَجَ لَهُ وَ لا حِسَّ وَ سُیَبْتَلی اُهْلُکَ بِالمَوْتِ الأَحْمَرِ وَ الجُوعِ الأغَبِر
وای بر تو ای بصره از لشگری که از غضب خدا بسوی تو می آیند، و آنان را گرد و غبار و صدائی نباشد، بزودی ساکنین تو ای بصره به مرگ سرخ و گرسنگی تغییر دهنده ی رنگ رخسارها مبتلا شوند .
در روایات فوق واقعیّت های زیر مطرح شد.
الف: اتّحاد نامبارک اعراب در تهاجم نظامی به ایران
ب: پیشروی اعراب تا شهر اهواز و سپس توقّف و زمین گیر شدن آنها
ج: دفاع سرنوشت ساز ایرانیان و آغاز پیشروی تا خراب کردن شهر بصره
د: پیروزی ایرانیان در جنگ تحمیلی
ه‍: نقش غوّاصان جان بر کف در محاصره و گلوله باران بصره (لارَهَج لَهُ و لا حِسّ)
در مجموعه روایات آخرالزّمان، امامان معصوم علیهم السلام ما برای تقویّت روحیّه ی شیعیان مظلوم، (که تنها در برابر دنیا دنیا دشمن به ایمان خود تکیه داشتند، و به وعده های پیروزی امامان خود گوش جان سپرده بودند) واقعیّت هایی را مطرح فرمودند.
نام برخی از لشگرهای عمل کننده جهت کنار زدن تهاجم عراق و اعراب را در بیانات خود آوردند، مانند:
* رایة مِنْ خُراسان (لشکری از خراسان)
* رایَةٌ مِنْ طَبَرستان (لشکری از مازندران)
(این روایت را در شرایطی می نوشتم که هنوز لشکر 25 کربلا تشکیل نشده بود، و نیروهای رزمی مازندران بصورت یک تیپ عمل می کردند)
* رایة مِنَ الرّی (لشکری از شهر ری، طهران)
* رایَة مِنَ جیلان (لشکری از گیلان)
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به لشکر خراسان و نقش آن در عقب راندن نیروهای مهاجم عراق و اعراب فرمود:
وَ وُروُد الرّایاتِ السُّودُ مِنْ خُراسانَ حَتّی تَنْزِلَ سَاحِلَ دِجْلَةَ
یکی از نشانه ها آنکه پرچم‌ها و لشکرهایی از خراسان می رسند و پیش روی کرده تا در کنار «دجله» فرود می آیند .
شهرهایی که در جنگ آسیب می بینند
شهرهایی که در جنگ عراق با ایران آسیب می بینند در بعضی از روایات، مطرح شده است
علی علیه السلام در یکی از خطبه ها (خطبة البیان) حوادث آخرالزّمان را برمی شمارد، و سپس می فرماید:
و نَزَلَتْ بِهَمَدانَ النَّواَزِلُ فَرَجَفَتْ الأَراجِفُ بِالعَراقِ
و چیزهایی که در شهر همدان فرود می آید و سپس کشور عراق به لرزه در می آید و سخت تکان می خورد.
(گرچه عبارات «نوازل» و «رجَفَت» متشابه است و به چند معنی می شود آن را تفسیر کرد)
در «خطبة البیان» نام شهرهایی از قبیل، طالقان، تهران، همدان، خراسان، گیلان، کرمان، قزوین، اراک، «ثُمّ بِالأرکة» اهواز، نواحی، کرخ «مِنْ ناحِیَةِ الکَرْخ» کردستان، مازندران، در حوادث آخرالزّمان آمده که ماجراهایی در آنها بوجود می آید .
4- صدور انقلاب اسلامی
در روایات فراوانی که پیروزی انقلاب اسلامی را متذّکر شدند به این حقیقت نیز اشاره فرمودند که:
ایرانیان در جنگ تحمیلی پیروزند (یَمْلِکُونَ البَصْرِةِ) و یا (یخْرِبُونَ البَصْرَةَ).
جهانیان با عظمت و حقانیت ایرانیان آشنا می گردند.
انقلاب اسلامی ایرانیان، و اهداف تکاملی اسلام به جهانیان صادر می گردد.
بگونه ای که جهانیان با اسلام آشنا می گردند و یک مستضعف فکری در کره زمین یافت نمی شود، حتی زنان در خانه های خود اسلام را می شناسند.

منبع: دشتی، محمّد، (1383)، آینده و آینده سازان (ارزیابی تحولات آینده ی جهان و نقش ایرانیان در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه
پ ن
افسوس که مرحوم دشتی در میان ما نیست تا بقیه نشانه‌های تداوم انقلاب را بنویسد.
پیروزی ایرانیان(همان پرچم ‌هایی که نقش (وَاَعِدُّ لَهُم مَا اسْتَطَعْتُم مِنْ قُوَّةٍ دارد) در سوریه و عراق را برایمان با احادیث ثابت کند.
از قیام مردم مظلوم یمن بنویسد، که قرار است پرچمشان پیشرو تر از پرچم ایرانیان در پیوستن به امام عصر (عج) می باشد.

افسوس که نیست ببیند، ابرقدرت سال‌های گذشته آمریکا چگونه تحقیر شد، و امام خمینی فرموده بود که ما آمریکا را تحقیر می کنیم.

وقتی این سخن را از امام راحل شنیدیم « ما از اول گفتیم می خواهیم انقلابمان را صادر کنیم» عده ای با تعجب می گفتند : مگر انقلاب را می توان صادر کرد؟، بعضی از افراد که چندان به انقلاب خوشبین نبودند، با بدبینی، می گفتند: از این به بعد قراره انقلاب را با بسته بندی های مخصوص به کشورهای دیگر بفرستیم!
درحالیکه از منظر امام راحل مفهوم صدور انقلاب در واقع شناخت و انتقال ارزش‌‏هاى الهی و معنوی آن و رساندن اين رسالت به گوش جهانيان بود.ایشان در فرازی از سخنانشان فرمودند:«صدور انقلاب به لشکرکشی نیست بلکه می خواهیم حرف مان را به دنیا بزنیم که یکی از آن مراکز، وزارت امور خارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاریی های یکه ایران از شرق وغرب داشته است،به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می خواهیم اینگونه عمل کنیم.» (صحیفةنور،جلد 19،صفحة 242،تاریخ 11/8/64.)
طرح صدور انقلاب، گویای این حقیقت بود که انقلاب اسلامی در ماهیت خود یک انقلاب جهاانی و یک تحول عقیدتی در ارتباط با همه مسلمانان و مستضعفان جهان است. مطالعه تحولاتی که در کشورهای اسلامی رخ داده است، گواه این مطلب است. بیداری و همبستگی مستضعفان جهان و ملت های مسلمان و قیام در برابر حاکمان داخلی و استکبار جهانی، از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد خارجی است.
چه کسی می تواند منکر این حقیقت روشن شود، که افزایش انقلاب اسلامی در افغانستان، لبنان، الجزایر و عراق در نتیجه این تاثیرات بوده است. وحشتی که غرب از خیزش بیداری اسلامی در میان ملت های مسلمان دارد نشانه صدور انقلاب است. این صدور انقلاب است که الگویی در میان مسلمانان جهان شده است.صدور انقلاب محدود به لبنان و فلسطین نبوده، بلکه در ایجاد اتحاد و تقویت جنبش های اسلامی ترکیه به روشنی پدیدار شده است.
و همین صدور انقلاب باعث شده ترامپ تصمیم به کشیدن دیوار به دور کشورش نماید، در حالیکه صدور انقلاب از مغز ها عبور کرده و افکار را در نوردیده است و دیوار ها نمی تواند از عبور فکر جلوگیری نماید.

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
نظر از: سید [بازدید کننده]

سلام. عالی بود
ولی در مورد عراق احساس می کنم که منظور این عراق فعلی نیست.
چون می دونید که اسم منطقه هایی از ایران اگر اشتباه نکنم، همدان و زنجان و یزد و قم و… اسمشون عراق بوده.
البته می گفتن: عراق عجم.
و به عراق فعلی میگفتن: عراق عرب

منتهی به طور مطلق به جفتشون عراق گفته میشده.
حالا با این دید، باید به این روایت نگاه کرد.
یعنی وقتی می فرماید روی پرچم هایی که از عراق بلند می شود، نوشته شده، قوه ، منظور همین ایران است

1403/04/07 @ 11:19


فرم در حال بارگذاری ...