بمبی بنام فضای مجازی

چگونه فرزندان را از آسیبهای فضای مجازی حفظ کنیم؟

با چند راهکار ساده می توانیم در برابر فضای مجازی تا حدی ایمن سازی کنیم.

اصل اول: مسئولیت پذیری  قران سفارش کرده به والدین قوا انفسکم و اهلیکم نارا،پدر ومادر نباید از آسیبهای فضای مجازی بی اطلاع باشند. باید هم خودشون و فرزندان را حفظ کنند، بنابراین باید فرزندان هم باید مسولیت پذیر باشند. از کودکی باید آموزش ببینند تا  مسئولیت پذیر باشد.مثلا با سپردن بعضی کارها به آنها آموزش داده شود.

ادامه مطلب :


اصل دوم: آموزش وآگاه سازی است؛ یکی از مهم ترین  پایه ها آموزش و آگاه سازی، والدین باید به فرزندان آموزش بدهند. آگاه سازی در دو حوزه است آشنایی به روشهای تربیتی است. دوم  آگاهی رسانه ای است آگاهی از شبهات، باید ها و نبایدها شناخت و پرسش از متخصصین دلسوز و باید با مطالعه از کتب مربوط به رسانه . آسیبهای فضای مجازی را بشناسند.از نظر محتوا و کسانی که مدیریت می‌کنند بلد باشد تمام وقت خود را در این فضا نباشد.

 اصل سوم :حاکمیت قانون: وجود قانون ورعایت آن در خانواده یکی استفاده از قانون بالادستی است طبق دستور خدواند شرع از فتوای مراجع حکم خدا را به فرزندان آموزش دهیم و فرزندان رساله ای بار بیاوریم. حکم دیدن تصاویر نامحرم ومبتذل و چت کردن با نامحرم. دوم باید قانون در خانه توسط خانواده وضع شود قبل از خرید گوشی و وسایل رسانه ای. باید قانون منطقی و کاربردی برای همه افراد باشد.اول با توجه مضرات رسانه تا تولید شبکه ملی اطلاعات فعلا از رسانه استفاده نمی کنیم دوم فرزندان در کنار والدین بازی دانلود کند سوم بازی های موضوع قتل ممنوع است چهارم در ساعت مقرر استفاده کنند بازی آفلاتین باشد با نظارت باشه، کودکان به طرف بازی ها و شبکه های ایرانی مثل افسران …. در خلوت بازی نکنند در مهمانی های ممنوع پوشه مخفی و رمز مخفی…

اصل چهارم: جایگزینی:منطق حکم می‌کند باید بازی مناسب را جایگزین کنیم. در دو حیطه قابل بررسی است. اول فرهنگ سازی است و جاده صاف کن است یک از مهمترین راهکار بازگشت به آداب اسلامی است. کم شدن ارتباط اجتماعی باعث رو آوری به فضای مجازی شده است علاج آن افزایش ارتباط است .هیئت، مسجد واعتکاف رفتن است.  صله رحم و ارتباط با دیگران، ارتباط با دوستان و همسایه ها، فرزند آوری گفتگو بین خانواده، ثواب همنشینی در کنار خانواده. بازی‌های دسته جمعی، قصه گویی، هیئت رفتن….

ادامه دارد

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: اندیشه ی پرواز [عضو] 
5 stars

بسیار عالی
در پناه خدا موفق و موید باشید

1399/03/24 @ 22:25
پاسخ از: محمدی [عضو] 

خداوند به فرزندان رحم کنه

1399/03/25 @ 10:35


فرم در حال بارگذاری ...