بنام خدا
اسراف این حیله ی بی بدیل شیطانی دورمی سازد دست هر انسانی را از رسیدن  به نعمات الهی برای آن گروهی که اسراف می کنند قوم سبا آیینه ی عبرت است.
حال در کشورعزیزمان ایران که امسال رتبه ی اول اسراف را در جهان کسب کرده است.
ومورد شمادت یک عده دشمن سود جو قرار گرفت. این اسراف بیش از حدباعث می شود که با لاجبار گندم های وارداتی بی کیفیت تراریخته که موجبات سرطان و انواع بیماری ها را فراهم می کند و به جانمان می اندازد.پس باید به آنچه که خداوند متعال به طور طبیعی به بندگانش ارزانی کرده و باید دست در دست هم گذاشته و با عمل به امر الهی دل سیاه شیطان را بشکنیم و به احادیث و آیات و فرایض معصومین در مورد اسراف کردن چه در مورد نان و چه در مورد دیگر نعمت های الهی احترام گذاشته و عمل نماییم.

گرخواهی عاقل و عاشق شوی
و گرخواهی به الطاف الهی آگاه شوی
همه در رخ دین بین
بدان مسرف نمی شوی این چنین
نعمت اللهی

موضوعات: دلنوشته  لینک ثابت
نظر از: زهرا پورتقی [بازدید کننده]

بنام خالق هستی
موضوع :نان را جگونه مصرف کنیم
اولیای بزرگ اسلام برای این نعمت الهی احترام ویژهای قائل بودند .چرا که نان عامل رشد و شکوفایی و عاملی برای توان یابی و عمل و نشاط و کوشش در میدان های زندگی و تکلیف بودند.نان برکت هر سفره است و خیلی از ما عادت داریم نان همیشه بر سر سفره ها یمان باشد حتی اگر مصرف نشود .به یادداشته باشیم که نان تزئین هر سفره نیست که بیاوریم و بعد از پایان غذا بیات شده که کیفیت خود را از دست داده را دور بریزیم این اسراف در نان است که رسول خدا (ص)در بیانی فرموده اند:اگر نان نبود نه نماز میخواندیم نه روزه میگرفتیم و نه واجبات پروردگار بزرگ را ادا میکردیم.علاوه بر مصرف نان باید در نگهداری آن نیز مسؤل باشیم اگر نان اضافه داریم میتوانیم در فریزر نگهداری کرده و در هر وعده ی غذایی به مقدار مصرف استفاده کنیم . خرده نان های کوجک را نیز جمع آوری کرده و استفاده کنیم. این عمل بد نیست که خرده های نان را مصرف میکنیم بلکه آن عمل زشت و ناپسند است که سرمایه ی ملی مان را در تولید آن میلیارد ها هزینه شده را دور بریزیم یا اگر میخواهید خرده نان ها را دور بریزید آن را با دیگر زباله ها مختوط نکنیم شاید این که نان برکت خداست لفظ زبان ما باشد اما یادمان میرود و این برکت خداوند را با همه ی زباله هایک جا در سطل زباله می اندازیم و این کار باعث میشود نه تنها نعمت های خود بلکه نهمت های خداوند از مردم نیز دور شود.
روزی رسول خدا (ص)وارد اتاق عایشه شد:مشاهده کرد که تکه نانی روی زمین و زیر دست و پا افتاده است آن را برداشت و فرمود:ای حمیرا از نعمت های خود صحیح استفاده کن و آنان را گرامی دار تا هرگز نعمت های خداوند از مردم دور نشود.
“شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند”

1395/09/19 @ 21:31
نظر از: زهرا پورتقی [بازدید کننده]

ممنون خانم نعمت الهی عالی بود

1395/09/19 @ 21:03
نظر از: زهرا پورتقی [بازدید کننده]

بنام خالق ثانیه ها
موضوع:میلاد پیامبر اکرم(ص)
سالها بود که زمین در حسرت باران حیاتش میسوخت و درمان تشنگی سیاهی و نیرگی خود را از آسمان آبی انتظار داشت.سالها بود که زمین به کویر خشک و عقاید باطل تبدیت شده بود که به لطف خداوند در شبی باران رحمت الهی شروع به باریدن کرد و زمین تشنه و سوخته را سیرات ساخت و گلی زیبا به نام محمد مصطفی (ص)در کویر حجاز شکوفا شد تولد او عطر دل انگیز ایمان را به مشام مشتاقان رساند و سرچشمه های جوشان معرفت را در سینه ها جاری ساخت آری با تولد او کویر جهل و تعصب به بوستان تفکر تبدیل شد آپیام آور الهی در شهر مقدس مکه و در خانواده ای مومن و خداپرست در شب 17ربیع الاول به دنیا آمد و جهان هستی را با وجود مبارک خود منور کرد.هر کس تاریخ زندگی رسول اکرم (ص)را مطالعه کند میداند که آن حضرت در دوران کودکی دو نام داشت و مردم او را با هر دو نام خطاب میکردند .یکی محمد کع جدش عبدالمطاب برای او انتخاب کرده بود و دیگری که احمد مادرش آمنه او را به آن نام نامیده بود.یکی از معجزات رسول اکرم (ص)این است که هنگام تولد ان حضرت اشعار زیبایی از طرف گویندگان نامعلومی خوانده میشد .هنگام ولادت مادرش آمنه این اشعتر را از خوانندگان نا معلوم میشنید .که اینگونه بود:درو خدا و همه ی بندگان صالح بر چراغ فروزان عالم هستی باد او محمد مصطفی بهترین مردم است تا نسیم مشرق زمین برچهره ی گل میزند کبوتران نغمه ی عشق به گوش هم میرسانید بر او رحمت خدا باد.رسول اکرم (ص)الگو و اسوه نظم در زندگی بودند. پیامبر اکرم (ص)همیشه یاران خود را به در کار ها دعوت میفرمودندو خودبرای آنان الگویی تمام بودند .ایشان همیشه گشاده رو و خنده رو بودند هیچگاه در بین مردم اخم نمی کردند کینه ی کسی را به دل نمی گرفتندو آزار و اذیت مشرکان را تحمل میکردند و اخم به ابرو نمی آوردند همین برخورد اشان باعث شد بسیاری از مشرکان و بت پرستان از کردار زشت خود دست برداشته و به دین اسلام روی آوردند رسول اکرم (ص)به عطر علاقه ی زیادی داشتند و همیشه و در همه حال از عطر خوشبو استفاده میکردند و به دیگران سفاش میکردند که هنگام نماز لباس های خود را عطر آگین نمایند.
امام صادق (ع)می فرمایند:که رسول اکرم خدا در طول عمر خویش از هر چیز دیگر عطریات را انفاق و تعارف میکردندو می فرمودند:استعمال عطر برای تقویت قلب بسیار موثر است.

1395/09/19 @ 21:01
نظر از: زهرا نعمت الهی [بازدید کننده]

تسم تعالی
یه روزی از روزا آمدبه دنیانورخدا توتب وتاب دنیامیون بت ها
بت شکنی تبر ب دست میون بت پرست
پدرندیده اما مهرش همیشه تازه زادیه ام العشق آمنه
آمدآن مردخورشید به چهره ازغارخدا
باکتابی صدبه زیبایی دنیا
بسی شعر درآن نهفته بر گیتی و گیتی پرستان حدیث عبرت نهاده
عرب جاهلو نادان رافی سبیل الله نهاده
احمدازکوه بیامدکتاب بدست وشعربرزبان بیامد
ربیع الاول روزمتولدشدن پدراسلام محمدمصطفی نیکوترین مرد دوگیتی و
کلید داربهشت است و باغ علم ومعرفت.
درست است که روزتولدپیامبراکرم مشخص نیست واین جشن بزرگ در12ربیع الاول برگزارمی شودوشیعیان17ربیع الاول را جشن می گیرند.وتاریخچه ی این این جشن ها
برای اولین باربه صورت عمومی در مصردرسال1100میلادی اواخرقرن پنجم هجری
برگزارشد.12ربیع الاول سالگردمتولد شدن پیامبرمصادف است باهفته وحدت
دریک شب پر ازستاره خداوند عالمیان عنایت بزرگی به زمین وزمان نمودونورمهربانی را
به شهرخرافات وتعصبات بیهوده بازل کرد.
ناجی فقراوپدرایتام وپیامبر حق ودوستی وعدالت ومهربانی پای کوچک اما قام بلندش رابراین دنیای پراز التهاب نهادومرهم سینه ی داغ دیده ی مادرگشت.
تولیدی خودم.

1395/09/19 @ 20:27
نظر از:  

بنام آفریدگار جهان
اسراف

اسراف یعنی مصرف چیزی بیش از مقدار طبیعی یا آنچه بیش از اندازه ی کفاف باشد یعنی تضییع نعمت اللهی که موجب ناسپاسی نعمت ها در مقابل بخشی بی کران خداوند میشود آنچه که در اختیار ماست همه بخشیده های خداوند واما سنت اوست درپیش بندگانش ولی همه خیانت در امانت میکنیم وبه جای شکر نعمت کفر نعمت میکنیم شکر نعمت نعمتت افون کند/کفر نعمت از کفت بیرون کند.ما که اسراف میکنیم ولی خدا باز میبشد کفر میکنیم ولی او میبخشد اگر بنده ی حقیقی اش باشیم ه میکند اگر اندکی قناعت پیشه کنیم چه میبخشد. از قناعت هیچ کس بی جان نشد/ازحریص هیچ کس سلطان نشد.
مصرف صحیح و بهینه درهر امری آثار مفیدی بدنبال دارد خصوصا در مصرف نان که برکت اللهی ویکی از مهم ترین وسالم ترین مواد غذایی ست آیه شریفه ی
“ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فی امرنا”
به ما تعلیم میدهد از گناه و اسراف خود استغفار کنیم اسراف از نظر شرعی گناه و حرام محسوب میشود واز نظر عقلانی و اداره کشور هم کار ممنوع است.
اسراف فعل حرام و خلاف شرع است اسراف مال تف کردن نعمت اللهی است پس بیایید تصمیم بگیریم این کار را انجام ندهیم.طبق بعضی از آمارها مقدار ضایعات نان ما برابر است با مقذار گندمی که از خارج وارد کشور میکنیم! همه اینها منکر است امیرالمؤمنین نهی از اینها را یکی از محورهای اصلی توصیه های خود قرار داده است در امر نان:تولید گندم خوب تولید آرد خوب نگهداری درست پخت خوب بعد هم مصرف درست.
همه ی اینها لازم است این مسئله ی اسراف و صرفه جویی است اسراف در قلم های مهم مصرفی کشور از جمله اسراف در نان.
برحسب بررسی میدانی ای که در بعضی از مراکز استانها شده است گفته میشود که درصد نان ضایعات است یک سوم همه ی نانی که در این شهرها تولید میشود دور ریخته میشود فکرش را بکنید یک سوم!!
آن وقت کشاورز ما با آن زحمت گندم را نولید میکند واگر یک سالی بارندگی کم شود چه باید کرد - این گندم آرد بشود خمیربشود نان بشود بعد یک سوم از این همه ثروت دور ریخته شود چقدر تاسف آور است متاسفانه این واقعیت دارد این هست.
امام علی(ع) میفرمایند:اسراف با کمی برکت همراه است.سخاوت اندازه ای دارد که اگر از حد بگذرد اسراف است.
کبری تقی زاده

1395/09/19 @ 18:09


فرم در حال بارگذاری ...