هشت در بهشت

همیشه فکرمی کنیم بهشت هشت در دارد، چگونه و چرا هشت در دارد و جهنم هفت در ؟ در حالی که خداوند هرسال به تعداد عمر انسان درهای بهشت را به ما نشان می دهد! حتما تعجب می کنید مگر امکان دارد؟! چرا امکان ندارد! خداوند هرگز بندگانش را بدون توجیه از درهای بهشت ممنوع نمی‌کند !در مراقبت از در های بهشت در ماه رمضان و تمرین برای حفاظت از آنها، درهای جهنم بروی انسان مسدود می شود.
چون ورودی های جهنم و بهشت را به او نشان داده است. اولین ورودی بهشت که در ماه رمضان باید با ما همکاری کند چشمهایمان است، که باید روزه بگیرد و به نامحرم نگاه نکند و با تمسخر و خشم و جاسوسی به کسی نگاه نکند. دومین در بهشتمان گوشهایمان است که از شنیدن لهو لعب و غیبت و تهمت باید روزه دار باشد. سومین در بهشتمان زبان است که از همه درهای بهشت مهمتر است. با این زبان در ماه رمضان کنترل انتقال شایعات و دروغ و دغل و قسم های دروغ و تهمت و ناسزا و سخن چینی کنترل شود. چهارمین در بهشت دستهای انسان است، از خیانت به اموال مردم و بیت المال دوری کند. یعنی حرام خواری که باید در ماه رمضان دستها روزه باشد. پنجمین در بهشت پاهای انسان است که در ماه رمضان باید روزه بگیرد و از قدم گذاشتن در کارهای شر خود داری کند و در راه خیر باشد.
ششمین در بهشت شهوت جنسی انسان است که باید روزه باشد، و هفتمین در بهشت شکم است در ماه رمضان باید تمرین دوری از حرام کند. هشتمین در بهشت، قلب است ، این در اضافه بر درهای جهنم است که باید برای اهل بیت  بماند و مراقب باشد دوستی اهل بیت را در آن جای دهد و از ظالمان دوری کند.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...