در این دوروز که طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء داراب مهمانمان بودند برنامه های جذابی داشتیم:

روز اول به زیارت امام زاده سید محمد آقا رفتیم؛ نماز جماعت و نهار را مهمان کرامت امامزاده شدیم، بعد از نهار تولیت محترم امام زاده، حجت الاسلام آقای علیزاده به مدیر، کادر وهیئت امنا و طلاب داراب و جلفا خیر مقدم گفت. سپس حاج آقا کارشناس هیئت امنای محترم داراب صحبت کردند؛ بعد از او نوبت سخنان موسس محترم مدرسه جلفا شد، ایشان برای هدف طلبه تهذیب و کسب علم است و سفارش به تهذیب نفس کردند. یک طلبه باید مراقب باشد تا گرفتار حسادت بر دیگران نشوند که از بزرگترین مشکلات قلبی است.
برنامه زیارت از امام زاده شعیب و دیدار از حمام باستانی عباس میرزا وعبرت گرفتن از تاریخ بود.
برنامه ی عصر و تماشای طبیعت زیبای و زلال آبشار آسیاب خرابه  ما را محو عظمت پرودگارمان کرد و مشتاق بهشت مان کرد.
روز بعد صبح برای خرید به بازار روسها سری زدیم و خریدی نکردیم؛ چون خیلی قیمتها گران بود. به چند نفر خانم نخجوانی که سرش بدون پوشش بود!!! تذکر دادیم. مرد (نامرد) فروشنده گفت: این خانم نخجوانی است. چرا تذکر میدهی!!! گفتیم اولا مگر زن نخجوانی مسلمان نیست که باید عریان شود!!! دوما اینجا جمهوری اسلامی ایران است.
ساعت ۱۱ در کلاس اخلاق عمومی مدرسه شرکت کردیم و پای صحبتهای راه طلبگی حجت الاسلام رنجبر مسئول ستاد اقامه نماز نشستیم؛ و به پرسش ایشان از طلاب که اگر به شما بگویند از طلبگی دست بکشید و یک شغل مهم به شما میدهیم چه جوابی دارید؟ همه یک صدا گفتند: هرگز طلبگی را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم، ایشان در ادامه گفتند: همه کسانی که با هر مدرک بالای علمی که از کشورهای دیگر دنیا دارند معترف هستند که علوم حوزی که دارند با هیچ کدام آنها قابل مقایسه نمی باشد و برای استفاده از لحظات عمر سفارش کردند که هر تیک تیک ساعت فریاد مرگ ثانیه هاست!!! بعد نوبت پرسش از طلاب و اهدای جوایز به پاسخ دهندگان بود.
بعد از نماز ظهر و نهار به دیدار کلیسای سنت استپانوس رفتیم؛ در آنجا مناظره کوچکی داشتیم با مسیحی توضیح دهنده کلیسا، پرسیدیم: چگونه خدا هم سه تاست (پدر، پسر، روح القدس) وهم یکی است!!!
او گفت: خدا یکی است وعیسی(ع) پیامبر خداست که همه طلاب صلوات فرستادیم. در ادامه به پارک کوهستانی سری زدیم و از بسته های فرهنگی گردشگری منطقه آزاد هم بهرمند شدیم، دستشان درد نکند. بعد به زیارت شهدای گمنام رفتیم
با ذکر خاطره از شهدای گمنامان و خواندن فاتحه و توسل از آنها برای ادامه راهشان روحمان معطر به عطر شهدا کردیم، بعد به دیدار از پل چوبی رفتیم و اندوه زده ی از دست دادن پاره قلبمان قفقاز از سرزمین عزیز ایران شدیم، و چشمانمان اشکبار مردم شیعه ای که مظلومانه گرفتار کمونیستها و اکنون هم گرفتار بی دینی دولت طرفدار یوری ورژنها هستند، و سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و سنگینی غم آنها دوباره برایمان تازه شد.
به مدرسه برگشتیم بعد از نماز برنامه شبی با قرآن قلبهای مان را منور کرد در ادامه از سخنرانی معاون فرهنگی داراب و صحبتها و تجربیات سرکارخانم معصومی مدیر محترم داراب استفاده کردیم بعد هم مداحی و نمایش طنز طلاب جلفا لبخندها را برلبهامان نشاند.
فردا ی روز سوم غم جدایی گروه داراب بر قلبمان سایه افکند و دعای مان بدرقه راهشان شد.
نتیجه این دو روز تبادل تجربیات و نقطه نظرات بود چیزهای خوبی هم یاد گرفتیم و قراردادهای فرهنگی بستیم؛ خلاصه مهمانان خوبی بودند.
ما از طریق وبلاگ از همه مدیران و طلاب دعوت می نماییم و منتظر همه طلاب عزیز کشور هستیم و امیدواریم میزبان خوبی باشیم

موضوعات: اخبار  لینک ثابت
نظر از: مدرسه علمیه فاطمه الزهرا داراب [عضو] 

سرکارخانم محمدی بزرگوار ازدعوت کریمانه ومیزبانی مخلصانه جنابعالی وموسس وامام جمعه محترم حاج اقا انتظاری وکلیه طلاب مهربان ومهماندوست ان مدرسه علمیه کمال تشکر وقدردانی داریم محبتهاومهمان نوازی شمارا هرگز فراموش نخواهیم کردوهرروز خاطره های شیرین زیارت امامزادگان وابشار اسیاب وحمام عباس میرزاودیدن کلیساوطنین صلوات دران وخواندن سرود ملی بر روی پل نقطه مرزی وسخنان شیرین حاج اقا انتظاری ودههاخاطره دیگررا هرروز در ذهن خود مرور میکنیم واز صمیم قلب برای همه شما ارزوی سلامتی وتوفیقات روزافزون از درگاه حق تعالی مسالت میکنیم

1391/03/07 @ 18:54
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

امام هادی علیه السلام :
أَلدُّنيـا سـُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخـَرُونَ؛
دنيــا بـازارى اسـت كه جمعى درآن سود مى ‏برند و گروهى زيان مى‏ بينند.
تحف العقول، ص 774
شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد

1391/03/06 @ 09:53
نظر از: پیشنمازی [عضو] 

سلام .
موفق باشید.

منتظر حضورتان و نظرتان در وبلاگمان هستیم.
یاحق

1391/03/06 @ 09:23


فرم در حال بارگذاری ...