من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



رتبه


    عید سعید مهمانی خدا مبارک ...

     

    عید است و دلم خانه ویرانه، بیا

                                              این خانه تکاندیم ز بیگانه، بیا
    یک ماه تمام مهیمانت بودیم
                                                 یک روز به مهمانی این خانه بیا
    یا مهدی

    موضوعات: اخبار, سروده های طلاب  لینک ثابت
    [شنبه 1396-04-03] [ 09:45:00 ق.ظ ]

    شیخ شهادتت مبارک ...

    بخش هایی از بیانیۀ سپاه :

    شهادت شیخ نمر نشانه رفتار داعش‌گونه آل سعود است. بزودی انتقام سختی گرفته می‌شود!

    اقدام خباثت آمیز و جنایت کارانه رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان، بخشی از یک توطئه صهیونیستی است.

    اقدام ددمنشانه رژیم مرتجع، قرون وسطایی و تروریست پرور سعودی در اعدام آیت الله شیخ نمر نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بوده و نشان می دهد بنیان اینگونه جنایات، تفکر وهابیت و جریان تکفیری - سلفی است که امروز داعش پرچمدار آن است.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [شنبه 1394-10-12] [ 11:49:00 ب.ظ ]

    پدرخوانده ...

     حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی در نامه ای به رئیس جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها با احمدی‌نژادی روبرو شده‌ایم که تغییر کرده است از وی خواست تا یکی از این شب‌ها که از قیل و قال‌ها و نبردها خسته شده است، بنشیند و دو ساعت در آرامش کنار همسرش، فیلم “پدرخوانده” ساخته فرانسیس فورد کاپولا را که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما است را ببیند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی که در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته به این شرح است:
    بسم‌ الله‌ الرحمن الرحیم
    هر که خواهان عزت است بداند که عزت، همگى از آن خداست. سخن خوش و پاک به سوى او بالا مى‌رود و کردار نیک است که آن را بالا مى‌برد. و براى آنان که از روى مکر به تبهکارى مى‌پردازند عذابى است سخت و مکرشان نیز از میان برود. (فاطر/۱۰)
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد،
    سلام بر شما. این روزها نامه نوشتن از داخل زندان به مقامات نظام رایج شده است. با خودم گفتم مگر من چه چیزی از دیگران کم دارم؟ اگر بعضی‌ها به خود حق می‌دهند از بالا تا پایین نظامی را -که هر چه هست- خود در ساختنش سهم داشته‌اند به شلاق نقد بکشند، چه اشکالی دارد یک نفر هم چندخطی را از سر خیرخواهی به رییس جمهوری که پیشتر بارها از عملکرد و شعارهایش دفاع کرده -و چوبش را هم خورده‌ است، از توی زندان، بنویسد.

    ادامه »

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [شنبه 1391-12-19] [ 05:55:00 ب.ظ ]

    فقط 5 نشانه از 1200 نشانه‌ آخرالزمان ...

    مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) گفت: طبق گفته اکثر محققان از یک هزار و 200 نشانه‌ آخرالزمان تنها پنج نشانه باقی مانده است.
    به گزارش فارس اسماعیل شفیعی سروستانی دوشنبه شب در همایش آخرالزمان که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که امروز همه مردم جهان به سر می‌برند، هیچ سوالی جدی‌تر از این نیست که آیا آخرالزمانی که همه ملل در هر گروه و مذهبی از آن می گویند مصداقش امروز است.

    ادامه »

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [چهارشنبه 1391-11-18] [ 07:59:00 ب.ظ ]

    فراخوان مقاله سبک و فرهنگ زندگی با الگوهای اسلامی ...

    از آنجا که فرهنگ غرب به خاطر ابزارهای ارتباطی و رفت و آمدهای فراوان به کشورها، در جزئیات زندگی ما نفوذ کرده و سبک زندگی ایرانی را در معرض آسیب قرار داده است. لذا اگر آسیب شناسی به موقع در این زمینه صورت نگیرد دسترسی پیدا کردن به سبک زندگی اصیل اسلامی دچار مشکل خواهد شد. از این رو در پی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و لزوم توجه جامعه امروز به شیوه زندگی بر اساس آموزه های اسلامی، معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه جلفا در نظر دارد برای مقابله با ضد ارزشهایی که در زندگی مردم ایران به صورت نادرست وارد شده فصل تازه ای باز کند. در این راستا اقدام به برگزاری فراخوان با عنوان سبک و فرهنگ زندگی با الگوهای اسلامی نموده است. ریزمحورهای همایش عبارتند از:

    1. فردی و خانوادگی
    - خانواده ایده آل
    - نقش الگوگیری در زندگی فردی
    - تأثیر فرهنگ بر زندگی خانوادگی
    - لزوم معنویت در خانواده
    - اثردهی معنویت خانواده بر جامعه
    - آسیب شناسی زندگی کنونی خانواده ها
    - اثردهی فرهنگ غرب بر خانواده ایرانی

    2. اجتماعی و حکومتی:
    - تأثیر تجمل¬گرایی بر زندگی اسلامی
    - تأثیر فضای مجازی بر زندگی اسلامی
    - رسانه¬های اجتماعی، درون مرزی و برون مرزی
    - تأثیر علم و فن¬آوری در عرصه زندگی اسلامی
    - وظیفه دستگاههای حکومتی، فرهنگی، ‌سیاسی،اقتصادی و نظامی
    - سبک زندگی دانشجوی ایرانی
    - دانشجوی اسلامی الگوی مبارزه با غرب
    - دلایل عقب¬ماندگی معنوی کشورهای غربی
    - تأثیر آموزه¬های دینی در بازگشت هویت از دست داده
    - لزوم تبیین زندگی اسلامی در دانشگاهها
    - نقش جوان در بسترسازی زندگی اسلامی
    - تأثیر فرهنگ و محیط بر سبک زندگی خانوادگی
    3. سیره علما
    - تأثیر اندیشه های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی با الگودهی سبک زندگی
    - الگوگیری از سبک زندگی عالمان اسلامی
    شرایط ارسال مقالات:
    1. آخرین مهلت ارسال مقالات تا تاریخ 25/12/1391 می باشد.
    2. مقاله ارسالی حداکثر در 15 صفحه A4 (ترجیحاً هر صفحه شامل 250 تا 300 کلمه) با فونت14 و خط blotus بوده و اصول نگارش فنی (کلمات کلیدی، نتیجه گیری، ارجاعات و ذکر منابع در آخر مقاله) رعایت شود.
    از کلیه صاحبنظران و نویسندگان خواهشمند است آثار خود را در قالب word به آدرس ایمیل whc.jolfa@chmail.ir ارسال نمایند.
    به برگزیدگان جوایز نقدی اعطا خواهد شد.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [پنجشنبه 1391-10-07] [ 09:18:00 ق.ظ ]

    اینجا روضه امام حسین را با چشم، گوش می دهند ...

    این مطلب رو تو خبر آنلاین دیدم، خیلی برام تازگی داشت. خواندنیه. حتما بخونید؛

    این روزها، این که خیابانهای اطراف یک خانه یا حسینیه ی سیاهپوش، شلوغ و پر از ماشین های پارک شده باشد، چیزِ عجیبی نیست؛ ولی اگر همه ی این ماشین ها یک آرم مشترک روی شیشه شان چسبانده باشند، شاید کنجکاوی هر رهگذری را برانگیزد.

    از ابتدای این خیابان بلند تا انتهای آن، ماشین ها همگی یک نشانه رویشان هست؛ نشانه ی یک گوش که خطی روی آن کشیده شده و زیرش نوشته شده: “ناشنوا".

    به وسطهای خیابان که می رسم، دلیل تجمع این همه ماشین که صاحبانشان ناشنوا هستند را می فهمم. روی پرچم بزرگی که سر در یک خانه نصب شده نوشته: “هیئت ناشنوایان مقیم تهران".

    ادامه »

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [شنبه 1391-09-04] [ 01:46:00 ب.ظ ]

    توصیه های رهبری در مورد کتابخوانی ...

    نيم ساعت ها!

    کتابخوانى را بايد جزو عادات خودمان قرار دهيم. به فرزندانمان هم از کودکى عادت بدهيم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتى مى خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. يا وقتى ايام فراغتى هست، روز جمعه اى هست که تفريح مى کنند، حتماً بخشى از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستان ها که نوجوانان و جوانان محصّل، تعطيل اند حتماً کتاب بخوانند. کتاب هايى را معين کنند، بخوانند و تمام کنند. افرادى که کار روزانه دارند مثلاً کارمند ادارى، کارگر، کاسب و يا کشاورز هستند وقتى به خانه مى آيند، بخشى از زمان را گرچه نيم ساعت براى کتاب خواندن بگذارند.

    چقدر کتاب ها را در همين نيم ساعت ها مى شود خواند! بنده دوره هاى بيست جلدى و بيست و چند جلدى کتاب را در همين فاصله هاى ده دقيقه، بيست دقيقه و يک ربع ساعته خوانده ام. پشت اين کتاب ها را هم يادداشت مى کنم که معلوم باشد. شايد صدها جلد کتاب را همين طور در اين فاصله هاى کوتاه ده دقيقه اى خوانده ام. بسيارى از افراد را هم مى شناسم که اين گونه اند.

    مصاحبه پس از بازديد از سومين نمايشگاه بين المللي کتاب - 19/2/1369

    پيش از خواب!

    در منزل خود من، همه ى افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى برد. خود من هم همين طورم. نه اين که وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى کنم، تا خوابم مى آيد، کتاب را مى گذارم و مى خوابم. همه ى افراد خانه ى ما، وقتى مى خواهند بخوابند حتماً يک کتاب کنار دستشان است. من فکر مى کنم که همه ى خانواده هاى ايرانى بايد اين گونه باشند. توقع من، اين است. بايد پدر ها و مادر ها، بچه ها را از اول با کتاب، محشور و مأنوس کنند. حتى بچه هاى کوچک بايد با کتاب انس پيدا کنند.

    مصاحبه در جريان بازديد از نمايشگاه کتاب - 26/02/1374

    *در منزل خود من، همه ى افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى برد. خود من هم همين طورم. نه اين که وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى کنم، تا خوابم مى آيد، کتاب را مى گذارم و مى خوابم.
    فرصت هاي اندک:

    من مى خواهم خواهشى از مردم بکنم و آن اين است: کسانى که وقت هاى ضايع شوند ه اى دارند؛ مثلاً به اتوبوس يا تاکسى سوار مى شوند، يا سوار وسيله ى نقليه ى خودشان هستند و ديگرى ماشين را مى راند، يا در جا هايى مثل مطب پزشک در حال انتظار به سر مى برند و به هرحال اوقاتى را در حال انتظار به بى کارى مى گذرانند، در تمام اين ساعات، کتاب بخوانند. کتاب در کيف يا جيب خود داشته باشند و در اتوبوس که نشستند، کتاب را باز کنند و بخوانند. وقتى هم به مقصد رسيدند، نشانى لاى کتاب بگذارند و باز در فرصت يا فرصت هاى بعدى آن را باز کنند و از همان جا بخوانند.

    بنده خودم چند جلد قطور از يک عنوان کتاب را در اتوبوس خواندم! قضيه مربوط به قبل از انقلاب است که چند روزى براى انجام کارى از مشهد به تهران آمده بودم… وضعيت و فضاى اتوبوس هاى آن روزگار براى ما خيلى آزار دهنده بود و نمى توانستيم تحمل کنيم. دلم مى خواست سرم پايين باشد و خواندن کتاب در چنين وضعيتى بهترين کار بود. ساعتى را که به اين حالت مى گذراندم احساس نمى کردم ضايع مى شود. آن وقت ها تقريباً يک ساعت طول مى کشيد تا آدم با اتوبوس از جايى به جاى ديگر مى رفت. بعضى وقت ها اين جابجايى کمتر يا بيشتر هم طول مى کشيد. به هرحال چنين يک ساعت هايى را احساس نمى کردم که ضايع مى شود؛ چون کتاب مى خواندم.

    مصاحبه در پايان بازديد از نهمين نمايشگاه بين المللى کتاب تهران - 22/02/1375

    به جاي آگهي تلويزيوني:

    گاهى مى بينيد يک نفر پاى تلويزيون نشسته و منتظر يک فيلم است. تلويزيون آگهى تبليغاتى پخش مى کند و گاهى پخش تبليغات بيست دقيقه طول مى کشد. يک وقت است کسى به آن تبليغات احتياج دارد؛ اما کسى که احتياج ندارد آگهي هاى تبليغاتى را ببيند، اين بيست دقيقه را چرا بى کار بنشيند!؟ يک کتاب دمِ دستش باشد؛ بردارد و بيست دقيقه مطالعه کند. اگر مردم ما عادت کنند که از اين وقت هاى ضايع شونده براى مطالعه ى کتاب استفاده کنند، جامعه خيلى پيش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خيلى ترقى خواهد کرد.

    مصاحبه در پايان بازديد از نهمين نمايشگاه بين المللى کتاب تهران - 22/02/1375

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [سه شنبه 1391-08-23] [ 10:47:00 ب.ظ ]

    از من مباش غافل، من یار مهربانم ...

     

    غوطه ور بودن در زندگی گاهی چنان ما را به خود مشغول می کند که فرصت های طلایی بسیاری را از دست می دهیم، بی آنکه این زیان جبران ناپذیر را حس کنیم. خواندن کتاب و مطالعه در موضوعات مختلفِ مورد علاقه یا مورد نیاز می تواند از راه های پیشگیری از این زیان فاحش باشد. آنها که با کتاب مأنوس اند و همواره در فرصت های کوتاه بی کاری به مطالعه کتاب می پردازند به خوبی از قیمت این فرصت های ناپیدای کوتاه آگاهند. از فرصتهایی که گاه اصلاً به چشم نمی آید می توان به میزان بسیار بالایی برای مطالعه کتاب بهره برد. به این ترتیب نه تنها از هدر رفتن این فرصت های بی برگشت جلوگیری می شود، بلکه می توان از آنها به بهترین نحو بهره برد.

     

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 10:40:00 ب.ظ ]

    یا سیدالشهداء ...

    فرا رسیدن ماه خون خدا ، ماه لب تشنگان ، ماه جان بر کفان ،

    ماه اسیران ، ماه یتیمان ، ماه غریبان ، ماه شهید و سید و

    سالار شهیدان بر تمامی کائنات عالم ،علی الخصوص بر

    وجود نازنین مهدی موعود(عج) تسلیت باد.

          التماس دعا

    زهرا پیربالایی

     

     

     

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 12:10:00 ق.ظ ]

    راهپیمایی اعتراض ...

    طلاب بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی شرکت کردند

    اعتراض خودرا به مجریان فیلم موهن، به مقام مقدس رسول اعظم؛

     با شعار مرگ بر آمریکا واسرائیل به گوش صهیونیستهای جمع شده در کشور همسایه رساندند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [شنبه 1391-07-08] [ 07:09:00 ب.ظ ]

    افتتاحییه هدفمند ...

    برای اینکه افتتاحیه هدفمند باشد، پنجم مهر را به این مهم اختصاص دادیم

    ودر دهه کرامت تا از معصومیت بانوی سپیده درس پاکی و پاکدامنی بیاموزیم
    واز مهر رضا ی ثامن الحجج متنعم شویم ودر هفته دفاع مقدس از غیرت شهدای غیور درس غیرتمندی بگیریم
    و  وبرای پاسداشت حریم عفاف  بکوشیم .

    سخنران برنامه سرپرست مدارس استان جناب حجت الاسلام مسعودی نیا بود که فرمودند طلاب باید علم وعمل را توامان بیاموزند

     تا بتوانند به شبهات پاسخگو باشند. و باید نیمه شبان به نجوای با پروردگار خلوتی داشته باشند .
      وسخنران بعدی فرمانده سپاه ناحیه جلفا جناب ملاحسینی بودند ایشان باذکر خاطره از زمان جنگ وپیام شهیدی، از طلاب خواست
    تا به پیام شهید جواب مثبت دهند واز راه  ورسم شهدا دور نشوند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 06:45:00 ب.ظ ]

    قابل توجه طلاب محترم ...

    به علت در سفر بودن اساتید

    شروع کلاسها از اول مهر می باشد

    و انتخاب واحد طلاب ورودی

    از سوم مهر تا ششم مهر می باشد.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [پنجشنبه 1391-06-23] [ 07:08:00 ب.ظ ]

    تبلیغ ماه رمضان طلاب جلفا ...

    طلاب مبلغ مدرسه علمیه جلفادرماه رمضان در مساجد

     به تدریس روانخوانی قرآن ونکات تفسیری پرداختند
    وعده ای در کارگاه آموزشی حجاب وعفاف فرهنگیان برنامه اجرا کردندو
    عده ای هم در نقطه صفر مرزی مشغول بودند

    وتعدادی هم به دانشگاه اردبیل رفته ودر طرح ضیافت مشغول شدند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [جمعه 1391-06-03] [ 09:55:00 ب.ظ ]

    اعزام یکدستگاه وانت مزدا مدرسه برای ارسال کمک به زلزله اهر ...

    مدرسه علمیه فاطمیه جلفا به علت حادثه جانگداز زلزله اهر ورزقان وهریس و برای همدردی وکمک رسانی به هموطنان زلزله زده یکدستگاه وانت مزدا به اهر و ورزقان اعزام نمود.

    در ضمن طلاب مدرسه اعلام آمادگی کردند در صورت نیاز به نیروی انسانی در گروه جهادی آماده رفتن و کمک به زلزله زدگان هستند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [پنجشنبه 1391-05-26] [ 01:11:00 ب.ظ ]

    دفاعیه ...

    دفاعیه
    10 نفر از طلاب طی دو روز از پایان نامه های خود دفاع کردند.
    ازمیان این تعداد تعداد دو پایان نامه برتر معرفی شد .
    پایان نامهای خانمها عیوضی با عنوان شبیه سازی و خانم سلطانی با عنوان وهابیت.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [سه شنبه 1391-05-10] [ 12:19:00 ب.ظ ]

    حلول ماه میهمانی مبارک ...

    پيامبر(ص) خطاب به جابر مي فرمايد: «اي جابر! در ماه رمضان، هر كسي، روز آن را روزه بدارد و جزئي از شبش را به عبادت بپردازد، و شكم و شرمگاه خويش را، پاك نگه دارد، و زبانش را حفظ كند، همان طوري كه از اين ماه، خارج مي شود از گناهان خويش خارج مي شود. جابر عرض كرد: اي رسول خدا! اين حديث، چه زيباست! رسول خدا فرمود: و رعايت شروط آن، چه سخت است!» (كافي،ج4،ص78)

     

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [شنبه 1391-04-31] [ 11:58:25 ب.ظ ]

    منطقه آزاد؛ فرصت یا تهدید ...

    بسم الله الرحمن الرحیم


    «منطقه آزاد» محلی است در مرز دو یا سه کشور همجوار. مثل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس که همجوار با جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان است.مناطق آزاد بنا بریک سری قوانین خاص دولتی از مزیت ها و معافیت هایی بهره مند هستند که دیگر مناطق کشور از آن ها محرومند. افزایش سرمایه گذاری های خارجی در مناطق آزاد؛ ورود کالاهایِ با عوارض بالا به داخل منطقه بدون پرداخت عوارض و نیز تردد افراد دو کشور در منطقه محصور ما بین دو کشور بدون مجوزهای معمول تردد برای سایر کشورها و …از جمله مزایای مناطق آزاد تجاری هستند.
    مناطق آزاد با توجه به ظرفیت های کلانی که برای سرمایه گزاری شرکت های بین المللی دارند؛ میتوانند عامل تحول عظیم اقتصادی در اطراف منطقه و کل کشور باشند.در کنار فعالیت های اقتصادی{که اهم برنامه های مناطق آزاد تجاری-صنعتی است}جذب گردشگر و افزایش اماکن توریستی و تفریحی؛ فعالیت های عمرانی و تولیدی و … ابعاد دیگری از فعالیت های مناطق آزاد است که میتوانند دورچرخش چرخ های اقتصادی منطقه را سرعت بخشند.
    تنها عرصه ای که در مناطق آزاد تجاری عمدتا مظلوم واقع می شود؛ عرصه ی فرهنگ دینی است.وقتی مهر «منطقه آزاد» بر پیشانی بعضی مناطق جغرافیایی میخورد؛یعنی آن مناطق دیگر صد در صد ایران نیستند! بلکه مثل یک مکان عمومی هستند و افراد هرکشورمیتوانند به صورت آزاد به فعالیت های خود مشغول باشند.تغییرات سریع درسطح و ظاهر شهر؛ افزایش تردد افراد خارجی با پوشش و فرهنگ های خاص خود و خودباختگی فرهنگی برخی خودی ها نسبت به فرهنگ بیگانه و به حاشیه رفتن قید و بندهای دینی طبیعی ترین تاثرات مناطق آزاد هستند.
    در اینجا سوالی پیش می آید و آن این که آیا ذات مناطق آزاد تجاری صنعتی با آرمان های کشوری انقلابی چون ایران همخوانی دارد؟ شاید گفته شود جواب خیر است.زیرا نگاه جهان به مسئله ی اقتصاد، فرهنگ و… با نگاه ما که اقتصاد، فرهنگ،سیاست و …را دینی تعریف میکنیم متغایر و حتی متباین است.پس باید مناطق آزاد را وصله ای نچسب و ناجوری برای ایران اسلامی تعریف کنیم.
    و شاید در جواب گفته شود؛ این دو با هم منافاتی ندارند و ما میتوانیم با نگاهی باز به مسئله؛گسترش مناطق آزاد را فرصت قلمداد کنیم و در راستای ترویج فرهنگی دینمیان قدم برداریم.به عبارت دیگر مناطق آزاد هم میتوانند فرصتی باشند برای اشاعه ی فرهنگ دینیمان به کشورهای همجوار و از آن جا به کل جهان و هم تهدیدی است جدی برای نابود کردن فرهنگ دینی کشورمان.
    اگر بخواهیم مثبت اندیش باشیم؛ میتوانیم ادعا کنیم پتانسیل دینی کشورمان بالاست و به عنوان مثال جمهوری آذربایجان هم ظرفیت پذیرش فرهنگ دینی را دارد و مانده همت مسئولان و مردم در ترویج فرهنگ دینی.اما اگر بخواهیم کمی واقع بین باشیم؛ بهتر است سری بزنیم به وضعیت فرهنگی دیگر مناطق آزاد تجاری کشورمان که سال هاست با این عنوان فعالیت میکنند که در این بین منطقه آزاد تجاری کیش به جهت قدمت و گستردگی فعالیت میتواند بهترین گزینه برای ارزیابی باشد.شاید معدل عملکرد منطقه آزاد تجاری کیش بالا باشد.ولی قرائن و شواهد نشان میدهد از جهت فرهنگ دینی نمره ای منفی کسب کرده.
    حال تکلیف چیست؟ حذف مناطق آزاد یا انفعال در مقابل مناطق آزاد ؟ مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری نموده و فرمودند« لذا من این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.» 
    شاید بتوان گفت مناطق آزاد تجاری قابلیت سکانداری جهاد اقتصادی رادارند.اما باید توجه کرد پرداختن به بحث اقتصادی به معنی نفی مسائل دیگر به خصوص فعالیت فرهنگی نیست.به قول منطقیون« اثبات شی نفی ما عدا نمیکند» امیدواریم مسئولین مناطق آزاد تجاری-صنعتی به فرهنگ دینی عمقی تر نگاه کنند تا مردمان ساکن این مناطق احساس غربت با فرهنگی دینی را نداشته باشند.

    رامیان

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [چهارشنبه 1391-03-17] [ 10:19:00 ب.ظ ]

    شبی با اخلاق وتهذیب ...

    استاد اعزامی ازقم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا وطنخواه
    از شاگردان حضرات علامه طباطبایی و آیت الله بهجت «قدس سرهما» ایشان بعد از نماز مغرب وعشا در جمع طلاب سخنرانی کردند.ایشان برای تهذیب طلاب دستوراتی را دادند:فرمودند ماه رجب ماه خودسازی است تا با خودسازی آماده میهمانی درماه رمضان شویم ،از جمله ذکر درهنگام خوابیدن وتسبیح در دست داشتن که حتی در هنگام خواب ذاکر حساب می شویدوبرای اعصاب دست مفید است حتی اگر زبان ذکر نگوید.

    سفارش به نماز شب ومشغول نشدن به روزمرگی برای جلوگیری ازاین آفت باید برنامه داشت،عمل به واجبات ودوری ازحرام ها و برای مستحبات ودوری ازمکروهات؛ باید نسبت به دوستان وخویشان خود بی تفاوت نباشیم آنهارا هم با محبت به مسیر بیاوریم این ایثار است.

    ازجمله سفارش در پوشش که نباید پوشش ما شبیه کفار باشد.ازجهت تغذیه نباید مانند غربیها وکفار شویم مثل فست فود ها که باعث بیماری می گردد وایشان سفارش یک پزشک کانادایی را که به یکی ازعلمایی در آنجامبلغ بودگفته :«در میان ایرانیها مرگ ومیر زیاد شده به علت رو آوری به استفاده زیاد از خوردنیهایی که شکل غربی دارد در حالیکه ما به غذاهای سنتی ایرانی رو آورده ایم» ایشان تاثیر غذاهارا در روح انسان موثر دانستند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [جمعه 1391-03-05] [ 05:21:46 ب.ظ ]

    به یاد غم حمله به سامرا ...

    زیور فخر جهان غمگین است

    باور این همه غم سنگین است
    مهریا شرم زرویم پیداست
    چون که این خواری دوران ازماست
    جان من با دل توهم نفس است
    زان که دنیا به دلم چون قفس است
    سامرا را به چه کین ریخته اند
    دوگلشن را به چه بفروخته اند
    بر غم وداغ جگرزخم دگردوخته اند
    آتش کینه خود را به چه افروخته اند
    زائر قبر حسینی بال وپر سوخته اند
    امید ظهوری به دل اندوخته اند

    لیلا الماسپور

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 05:19:00 ب.ظ ]

    مهمانی دوروزه طلاب داراب ...

    در این دوروز که طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء داراب مهمانمان بودند برنامه های جذابی داشتیم:

    روز اول به زیارت امام زاده سید محمد آقا رفتیم؛ نماز جماعت و نهار را مهمان کرامت امامزاده شدیم، بعد از نهار تولیت محترم امام زاده، حجت الاسلام آقای علیزاده به مدیر، کادر وهیئت امنا و طلاب داراب و جلفا خیر مقدم گفت. سپس حاج آقا کارشناس هیئت امنای محترم داراب صحبت کردند؛ بعد از او نوبت سخنان موسس محترم مدرسه جلفا شد، ایشان برای هدف طلبه تهذیب و کسب علم است و سفارش به تهذیب نفس کردند. یک طلبه باید مراقب باشد تا گرفتار حسادت بر دیگران نشوند که از بزرگترین مشکلات قلبی است.
    برنامه زیارت از امام زاده شعیب و دیدار از حمام باستانی عباس میرزا وعبرت گرفتن از تاریخ بود.
    برنامه ی عصر و تماشای طبیعت زیبای و زلال آبشار آسیاب خرابه  ما را محو عظمت پرودگارمان کرد و مشتاق بهشت مان کرد.
    روز بعد صبح برای خرید به بازار روسها سری زدیم و خریدی نکردیم؛ چون خیلی قیمتها گران بود. به چند نفر خانم نخجوانی که سرش بدون پوشش بود!!! تذکر دادیم. مرد (نامرد) فروشنده گفت: این خانم نخجوانی است. چرا تذکر میدهی!!! گفتیم اولا مگر زن نخجوانی مسلمان نیست که باید عریان شود!!! دوما اینجا جمهوری اسلامی ایران است.
    ساعت ۱۱ در کلاس اخلاق عمومی مدرسه شرکت کردیم و پای صحبتهای راه طلبگی حجت الاسلام رنجبر مسئول ستاد اقامه نماز نشستیم؛ و به پرسش ایشان از طلاب که اگر به شما بگویند از طلبگی دست بکشید و یک شغل مهم به شما میدهیم چه جوابی دارید؟ همه یک صدا گفتند: هرگز طلبگی را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم، ایشان در ادامه گفتند: همه کسانی که با هر مدرک بالای علمی که از کشورهای دیگر دنیا دارند معترف هستند که علوم حوزی که دارند با هیچ کدام آنها قابل مقایسه نمی باشد و برای استفاده از لحظات عمر سفارش کردند که هر تیک تیک ساعت فریاد مرگ ثانیه هاست!!! بعد نوبت پرسش از طلاب و اهدای جوایز به پاسخ دهندگان بود.
    بعد از نماز ظهر و نهار به دیدار کلیسای سنت استپانوس رفتیم؛ در آنجا مناظره کوچکی داشتیم با مسیحی توضیح دهنده کلیسا، پرسیدیم: چگونه خدا هم سه تاست (پدر، پسر، روح القدس) وهم یکی است!!!
    او گفت: خدا یکی است وعیسی(ع) پیامبر خداست که همه طلاب صلوات فرستادیم. در ادامه به پارک کوهستانی سری زدیم و از بسته های فرهنگی گردشگری منطقه آزاد هم بهرمند شدیم، دستشان درد نکند. بعد به زیارت شهدای گمنام رفتیم
    با ذکر خاطره از شهدای گمنامان و خواندن فاتحه و توسل از آنها برای ادامه راهشان روحمان معطر به عطر شهدا کردیم، بعد به دیدار از پل چوبی رفتیم و اندوه زده ی از دست دادن پاره قلبمان قفقاز از سرزمین عزیز ایران شدیم، و چشمانمان اشکبار مردم شیعه ای که مظلومانه گرفتار کمونیستها و اکنون هم گرفتار بی دینی دولت طرفدار یوری ورژنها هستند، و سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و سنگینی غم آنها دوباره برایمان تازه شد.
    به مدرسه برگشتیم بعد از نماز برنامه شبی با قرآن قلبهای مان را منور کرد در ادامه از سخنرانی معاون فرهنگی داراب و صحبتها و تجربیات سرکارخانم معصومی مدیر محترم داراب استفاده کردیم بعد هم مداحی و نمایش طنز طلاب جلفا لبخندها را برلبهامان نشاند.
    فردا ی روز سوم غم جدایی گروه داراب بر قلبمان سایه افکند و دعای مان بدرقه راهشان شد.
    نتیجه این دو روز تبادل تجربیات و نقطه نظرات بود چیزهای خوبی هم یاد گرفتیم و قراردادهای فرهنگی بستیم؛ خلاصه مهمانان خوبی بودند.
    ما از طریق وبلاگ از همه مدیران و طلاب دعوت می نماییم و منتظر همه طلاب عزیز کشور هستیم و امیدواریم میزبان خوبی باشیم

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 05:13:23 ب.ظ ]

    بغض شکسته در گلو ...

    ازدست دادن قفقاز توسط شاهان سست عنصر یکی از بزرگ ترین ضرباتی بود که ایرانیان در طول تاریخ چند هزار ساله ی خود متحمل شدند.
    ایرانیان امروز نمی دانند که علی رغم دوقرن جدایی وتلاش های روسیه برای کم رنگ کردن آن ،چه میراث غنی ای در قفقاز باقی مانده است.
    از دست دادن قفقاز برای ایران مانند از دست دادن یکی از اعضای مهم بدن بود. این ضربه ای بود که ایران هنوز درد آن را می کشد. عده ی قلیلی می دانند که سنت های ایرانی نه تنها در قفقاز بلکه دراروپای شرقی نیز جاری بوده است .کمونیست ها بسیار تلاش کردند تا تمام مظاهر نفوذ فرهنگی شرقی و به عبارت درست تر ،فرهنگی ایرانی را از نواحی اسلاوی وترکی شوروی سابق (ازجمله قفقاز وآسیای مرکزی )برچینند. شوروی در ضمن،فلسفه ایران ستیزی خود را با انتشار کتاب هایی وپخش کردن آنها (به کمک هواداران محلی کمونیست)به کشورهای پارسی زبانی چون ایران وافغانستان صادر می کرد.
    علی رغم آن،مردم قفقار هیچ گاه خود را از فرهنگ تمدن وتاریخ ایران جدا نمی دانند وهنوز آثار به جای مانده از تمدن وفرهنگ ایرانی در قفقاز باقی مانده است.
    با وجود تمام تلاشهای تزارها وجانشینان کمونیست شان برای مهندسی قومی وفرهنگی ،آنها هرگز نتوانستند تمام میراث ایران را ازمنطقه قفقاز بزدایند.
    وامروزهم دستهای ناپاک استکبار وصهیونیستها آمده اند تا بقیه کار ناتمام کمونیسها را تمام کنند ،آمده تا سرنوشت این ملت مظلوم شیعه را که هفتاد سال در زیر ضربات تازیانه بی خدایی ،خداپرست و محب اهل بیت ماندند؛با سرنوشت قوم لوط گره بزند ولی کور خوانده خیال می کند که موفق می شود!!! این دست وپازدن ها مارا به یاد جشنهای دوهزار ساله شاه سرنگون شده می اندازد که با آغاز آن جشن ها قبر خودرا کند.ملت آذر بایجان همیشه معروف به غیرت ومردانگی وحسین چی گری معروف بوده وهستند هرگز اجازه این غلتهارا به سردمداران کفر پیشه نخواهند داد.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [یکشنبه 1391-02-31] [ 06:49:08 ب.ظ ]

    دوران طلایی ...

    کتابچه دعای کمیل همیشه باهاش بود. بعد از هر نمازی، فرازهایی از دعا را می خواند. یک بار به شوخی بهش گفتم: آقا محمد، دعای کمیل مال شبهای جمعه ست؛ چرا شما هر روز بعد از هر نمازی دعا می خوانی؟
    گفت: مگر انسان فقط شبهای جمعه به خدا نیاز دارد؟! ما هر لحظه به خدا احتیاج داریم! دعا کردن پاسخ به همین نیاز ماست…

     


    خاطرات شهید محمد باقر حبیب اللهی

     

     

    منبع: مجموعه دوران طلایی

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [جمعه 1391-02-29] [ 08:12:00 ب.ظ ]

    بسم الله الرحمن الرحیم ...

    حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:

    «من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته؛

    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.»   (بحار الانوار، ج 70، ص 249 )

    میلاد باسعادت دخت نبی اکرم(ص)، و همسر بی نظیر امام علی(ع)،

    حضرت فاطمة الزهرا(س) و روز مادر بر شما عاشقان مبارکباد!

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [جمعه 1391-02-22] [ 10:16:38 ب.ظ ]

    آموزش نظامی طلاب بسیجی ...

    تعداد 76 نفر ازطلاب در دوره آموزش تبدیل عادی به فعال شرکت کردند.
     در این دروه ها باآموزش حفاظت اطلاعات وعملیات وامدادو نجات وباز وبسته کردن

     اسلحه آشنا شدند ،برای آزمون عملی در پادگان قدس (میدان تیر)در تیر اندازی شرکت کردند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
    [پنجشنبه 1391-02-07] [ 12:29:46 ب.ظ ]

    اعزام مبلغ ...

    فراسیدن ایام سوگواری شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) مدرسه علمیه فاطمیه همچون سالهای گذشته با برنامه های مناسب این ایام بزرگداشت شهادت ام ابیها اجرا گردید. به این منظور مراسم سخنرانی وعزاداری با محوریت زندگانی وشرح خطبه حضرت زهرا «س» به مدت سه روز در مدرسه برگزار گردید.از برنامه های ی دیگر مدرسه اعزام مبلغ به مدارس ،پایگاهای بسیج ،مساجد ودانشگاه بود .هدف از اجرا آشناسازی اقشار با سیره حضرت زهرا «س» در ابعاد سیاسی ،اجتماعی ،تربیتی ،وعبادی بود

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 12:19:44 ب.ظ ]

    فهرست پایان نامه ها ...

     

    1منفورترین حلال (طلاق)
    ۲ موعود اسلام
    ۳ بررسی امامت از دیدگاه عقل و نقل
    ۴ رجعت از دید گاه شیه اثنی عشری
    ۵ سیره سیاسی امام علی (ع)
    ۶ عاشورا، علل، پیامدها
    ۷ بررسی مساله حجاب اسلامی
    ۸ تغذیه در اسلام
    ۹ علم غیب (پنج تن آل عبا)
    ۱۰ عدالت اجتماعی
    ۱۱ گیاهان در قرآن
    ۱۲ بررسی ابعاد تهاجم فرهنگی و راه‌های مقابله با آن
    ۱۳ ازدواج در اسلام (آثار و موانع راهکارها)
    ۱۴ عزت و ذلت در آیینه قرآن و روایات
    ۱۵ دنیا در قرآن
    ۱۶ بد حجابی (عوامل فردی و اجتماعی تاثیر گذار در بدحجابی)
    ۱۷ عقل از دیدگاه قرآن
    ۱۸ تسلط و نفوذ شیطان و دفع آن
    ۱۹ دنیا شناسی و دنیا گرایی در نهج البلاغه
    ۲۰ قوم بنی اسراییل، یهودیان، حزب صهیونیسم
    ۲۱ نقش نماز در زندگی اجتماعی
    ۲۲ صفات مومنان در قرآن
    ۲۳ درس‌هایی از معراج پیامبر اسلام (ص)
    ۲۴ سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر اعظم (ص)
    ۲۵ دشمنان دوست‌نما (منافقان)
    ۲۶ والدین و نوجوانان
    ۲۷ تربیت دینی و معنوی کودک
    ۲۸ توکل در پرتو آیات و روایات
    ۲۹ ربا در اسلام
    ۳۰ توبه از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه
    ۳۱ جوانان و نماز
    ۳۲ کیفیت معاد از دیدگاه قرآن
    ۳۳ رویکرد اسلام به جایگاه و منزلت زن در نظام آفرینش
    ۳۴ صهیونیسم و فرهنگ‌سازی با رسانه
    ۳۵ تزکیه نفس
    ۳۶ آداب معاشرت در روبط زوجین
    ۳۷ آیین دوستی در اسلام
    ۳۸ تحلیل و بررسی ازدواج‌های پیامبر (ص)
    ۳۹ گذری بر فمینیسم
    ۴۰ حضرت فاطمه الگوی برتر برای زنان
    ۴۱ لزوم بعثت پیامبران
    ۴۲ یهود در ترازوی اخلاق
    ۴۳ زنان مومنه در قرآن
    ۴۴ دعا و آثار تربیتی آن
    ۴۵ محبت ممنوعه
    ۴۶ زندگی بدون خوف و حزن
    ۴۷ دختر و تربیت اسلامی
    ۴۸ صله رحم در آیات و روایات
    ۴۹ بررسی شاخصه‌ها و مولفه‌های عرفان‌های نوظهور با عرفان اسلامی
    ۵۰ آداب معاشرت در اسلام
    ۵۱ محبت اهل بیت (ع)
    ۵۲ لغزش ناپذیری انبیاء و امامان (ع)
    ۵۳ آموزه‌های تربیتی سوره لقمان
    ۵۴ اهمیت ازدواج در اسلام
    ۵۵ مدعیان دروغین مهدویت
    ۵۶ بررسی سیره اجتماعی و رهبری دینی ـ سیاسی پیامبر اعظم(ص)
    ۵۷ مبانی فقهی غنا و موسیقی در اسلام
    ۵۸ نگاهی به خود شناسی و خودباوری در اندیشه‌های امیرالمومنین (ع)
    ۵۹ اسلام و اصلاح الگوی مصرف
    ۶۰ نگاهی به شاخصه‌های دین اسلام و عناصر پویایی آن
    ۶۱ عبادت در اسلام
    ۶۲ نگاهی به شاخصه‌ها و ویژگی‌های انسان کامل در اسلام
    ۶۳ آسیب شناسی، شیطان‌پرستی با نگاهی به تبعات آن
    ۶۴ نگاهی به سنت‌های خدا در قرآن و آسیب‌شناسی تاثیر آن در حیات آدمی
    ۶۵ بهداشت روان و روان‌درمانی در قرآن
    ۶۶ نگاهی به تعلیم و تزکیه در قرآن
    ۶۷ شاخصه‌ها و مولفه‌های جنگ نرم و تبعات آن
    ۶۸ بررسی و مقایسه فمینیسم اسلامی با فمینیسم غربی
    ۶۹ نفس از دیدگاه اندیشمندان اسلامی
    ۷۰ بررسی و مقایسه تحلیلی رویکردهای فروید و یونگ در باب منشا دین

    موضوعات: تحقیقات پایانی طلاب مدرسه فاطمیه, اخبار  لینک ثابت
    [یکشنبه 1391-01-20] [ 09:30:00 ب.ظ ]

    استاد صاحب نفس تنها شرط نیست ...

    اولین جلسه اخلاق چهار شنبه سال نو با حضور عضو شورای مدیریت مدارس برادران استان و موسس محترم در جمع طلاب ،کادر واساتید برگزار گردید.

    در این برنامه ایشان فرمودند: دنیای بشریت همیشه از اخلاق سخن گفته است وهمه بالاتفاق گفته اند تکلیف انسان در جهان به جز رسیدن به سعادت چیز دیگری نیست ؛آنهم ممکن نیست مگر با رعایت مسایل اخلاقی .
    ایشان در ادامه به نظرات مادیون را درباره اخلاق پرداختند،که آنها رعایت مسایل اخلاقی را مانع رسیدن به شهوت ولذت می دانند لذا مخالف اخلاق هستند.
    وگروهی هم انسان را غیر قابل تغییر می دانند!می گویند اخلاق مانند اعضای بدن غیر قابل تغییر است !
    لذا نظر اسلام براین است که خداوند آخرین پیامبرش را برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث نموده است.
    وآخرین نکته ایشان فرمودند :استاد صاحب نفس تنها شرط متخلق شدن به مکارم اخلاقی نیست بلکه ظرفیت قابل وشنونده مهم است که آنچه را که می شنود در جان ودلش تاثیر گذارد،
    یعنی دل را برای دریافت ؛از کدورت های ضد اخلاق پاک و آماده کند،همانطور که افراد زیادی در کنار رسول خدا وائمه هدا بودند ولی به علت کدورت قلب نتواستند از نفس پاک این معصومین بهره مند شوند.


    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 06:25:12 ب.ظ ]

    طلاب در مهمانی شهدا ...

    در هفته اول سال ۹۱ عده ای از طلاب در اردوی مهمانی شهدا شرکت کردند.این اردو جهت پیمان بستن با آرمان شهدا وشناخت بیشترآنها، و حفظ ارزشهایی که شهدا به خاطر آن از جان ومال وزندگی شیرین در کنار عزیزان خود گذشتند بود واینکه چگونه انسان به مقامی می رسد که ره صد ساله را یک شبه طی کند.

     

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 06:18:48 ب.ظ ]

    رسالت طلاب ...

    طلاب ومبلغین درجلسه گفتمان رسالت طلاب با حضور حجت الاسلام نظری
    استاد حوزه ودانشگاه شرکت نمودند.
    در این برنامه استاد در باره اهداف ، آسیبها ی طلبگی صحبت کردند
    ایشان رسالت طلاب را پژوهش وتبلیغ در سطح بین المللی دانستند
     واز کارهای علمی وپژوهشی طلاب خواهر تقدیر کردند
    وآسیب طلاب را در جمع شدن درحجرها وغیبت از اساتید و…دانستند.

    موضوعات: اخبار  لینک ثابت
     [ 06:13:22 ب.ظ ]

    خبر ...

    جمعی از  طلاب حوزه علمیه فاطمیه در پیاده روی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، شرکت جستند.

     

    موضوعات: نوروز, اخبار  لینک ثابت
    [سه شنبه 1390-08-03] [ 05:07:00 ب.ظ ]