در پست قبلی کتاب مناظره دکتر وشیخ رو معرفی کردم.در این پست به مناسبت قرار گرفتن در آستانه نیمه شعبان  و میلاد منجی بشریت حضرت مهدی(عج) بحث های دکتر با علماو دانشگاهیان اهل سنت داشته را انتخاب کردم تا عزیزانی که کتاب را ندارند استفاده کنند.

دکترمحمدحسن شجاعی فرد:بحث جدید را شروع کنیم.
دکترعمروموسی:دکترغیرازحکومت بحثی ندارد.
دکتر:شما قبول دارید بالاخره درآینده دور یک حکومت همه جهان را اداره خواهد کرد.
دکترزهیر:الان هم هست.می گوینددهکده کوچک جهانی،یعنی جهان به اندازه یک دهکده است که باید توسط امریکااداره وحکومت شود.
د:آیا در کتاب ها نام مهدی المنتظر را شنیده اید.
شیخ ابراهیم عثمان:یک چیزهایی شنیده ام اما مطالعه زیادی در این مورد ندارم.

ادامه مطلب :

pan style="font-size: 10pt; font-family: IRANSans,arial,helvetica,sans-serif;">د:اما در کشورهایی اسلامی  همه با این نام آشنا هستند در ترکیه، مصر، سودان، عراق و…
ش: ظاهرا ایشان هم حکومت  تشکیل می دهد.
د:اما ایشان در آخرالزمانظهور می کنندویک حکومت جهانی کاملا دینی تشکیل می                          دهند.
دکترزهیر:این مهدی کیست که حکومت دینی جهانی تشکیل می دهد؟
د:یکی از نوه های پیامبر است.
دکترعمرو موسی:در کجاست؟اهل کجاست؟کی متولد می شود؟
د:اصلا نمی خواهم الان وارد این بحث ها وجزئیات آن شوم.
ش:پس می خواستید چه بگویید؟
د:می خواستم بگویم مهدی هم که همه مسلمانان منتظر او هستند،حکومت جهانی دینی تشکیل می دهد.
ش:البته آن قدر ها هم شناخته شده نیست.
د:این مهدی آن در بین مسلمانان مشهور است که هالیوود یک فیلم ساخت به نام مهدی.
دکتر عمروموسی:مهدی؟
د:بله مهدی.
دکتر زهیر:موضوع آن چه بود؟
د:یک نفر به نام مهدی در کشور سودان ظهور می کند، ادعای حکومت جهانی دارد، همه افریقا را می گیرد، ترکیه، غراق وبعضی کشور های اروپایی را تصرف می کند و می رسد تا عربستان. در بین چاه های نفت با لیزرهای غربی (امریکا) مواجه می شود و بالاخره شکست می خورد وکشته می شود.
ش:اما ظاهرا مهدی حکومت تشکیل می دهد وقبل از مرگ بر جهان مسلط می شود.
د:بله دقیقا همین طور است، اما این ها خواسته اند بگویند این مهدی که منتظرش هستید هم مغلوب ما خواهد شد.
دکترزهیر:حال چرااین مهدی از سودان ظهور می کند؟
د:چون یک نفر به نام مهدی چند سال قبل ادعا کرد مهدی منتظر است که این صادق المهدی معروف سودان که چندی حتی در حکومت هم بود، نوه اوست که نخست وزیر هم شد.
د:زهیر:اما راستی مهدی واقعی از کجا ظهور می کند؟
د:از مکه ظهور می کند.
ش:شما هم قبول دارید.
د:فرق مکتب اهل بیت با شما این است که در کتب شما همه مشخصات مهدی ماموجود است اما ما می گوییم متولد شده وزنده است، در موقع خودش ظهور می کند، اما شما می گویید در نزدیکی های ظهور متولد می شود.
ش:بیشتر توضیح بدهیدما بیشتر بشناسیم.
د:به نظرم ضرورتی  ندارد، مهم این است که بدانیم که چنین رهبری خواهد آمد و بشر را آن گونه هدایت خواهد کرد که ظلم وجوری در جهان نماند.
ش:آن وقت قصه زنده بودنش چیست؟
د:طبق حدیثی از پیامبر که در کتب شما هم آمده زمین خالی از حجت نمی تواند باشد.پس باید پس از فوت پیامبر همیشه یک حجت  ورهبر دینی در جهان باشد.
ش: بعد از پیامبر این حجت ها که بودند؟
د: قرار شد این بحث را در یک فرصت پایانی بکنیم.
ش:مارا کشتید.تا به این بحث خلافت وامامت می رسیم می گوییدبعد.
د:همان دوازده نفری که شما در حدیث داریداما افراد ومصداق هایش را کسان دیگر می دانید.
ش:این مهدی چندمین است؟
د:دوازدهمین است.
ش:یعنی او زنده است ومتولد شده و1400 سال عمر کرده است؟
د:بلی.
ش:سؤال درباره این فرد خیلی زیاد است اما فقط یک سؤال من را جواب بده بقیه را می گذرم.
عمر امام زمان
د:چه سؤالی ؟
ش:چطور می شود یک نفر بیش از هزار سال زنده باشد؟
د:من دو دلیل قرآنی بیاورم انشاءالله قانع می شوید.
ش:اگر قرآنی باشد حتما قانع می شوم.
د:بسیار خوب اول اینکه خداوند در قرآن در مورد نوح در سوره عنکبوت آیه 14می فرماید: « وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسِينَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ »«به تحقیق نوح را برای قومش فرستادیم وهزار سال منهای پنجاه سال میان آنان زندگی کرد وطوفان آنهارا گرفت وآن ها ظالم بودند.»این آیه می گوید 950 سال زندگی کرد .درست است؟
ش:بلی نوح 950 سال زندکی کرد.
د:البته پیامبران دیگر هم عمر طولانی داشتیم.
ش:درست است.
د:باز هم دلیل قرآنی داریم.
ش:دلیل قرآنی بعد چیست؟
د:سوره
 صافات آیه139تا144 می فرماید:« وَ إِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ
. إِذْ أَبَقَ إِلَى الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ. فَساهَمَ فَكانَ مِنَ الْمُدْحَضِينَ
. فَالْتَقَمَهُ الْحُوتُ وَ هُوَ مُلِيمٌ
. فَلَوْ لا أَنَّهُ كانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ
. لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ»«وبه یقین،یونس از فرستادگان ما بود[یادکن]زمانی را که او گریخت و به سوی کشتی انباشته از سرنشین رفت، کشتی در دریا حرکت کرد وماهی بزرگی راه را برکشتی بست؛ پس یونس با دیگر سرنشینان فرعه انداختند، قرعه به نام اودر آمد واز شکست خوردگان شد؛ یونس را بی درنگ به دریا  انداختند وآن ماهی اورا بلعیدددرحالی که نکوهیده بود؛ واگر از زمره تسبیح گویان خدا نبود، قطعا تا روزی که مردم از قبرها برانگیخته می شوند در شکم ماهی می ماند واز آنجا برانگیخته می شد.»
یعنی اگر خدا بخواهد می تواند کسی را نه 1400 سال که تا قیامت زنده نگهدارد.
ش:خیلی دلیل جالبی بود.واقعا جالب است.
د:حالا به یک نکته دیگر توجه کنید البته این رامن در کتب تفسیر ندیده ام.
ش:چه موردی؟
د:قرآن می فرماید یونس را دشکم ماهی نگهداری می کردیم. یعنی ماهی هم بایدزنده می ماند وچه بسا همان ماهی چنین عمری داشته باشد. یعنی تا قیامت عمر کند.اما حداقل اینکه اگر قرار بود یونس زنده بماند حتما ماهی زنده می ماند.
ش:دکتر من قبول کردم می شود هزار سال بیشتر عمر کرد.
د:الحمدالله پس برویم سراغ بحث بعد.
ش:در مورد مهدی در کتب ماهم حدیث هست؟
د:بله،در جامع الاحادیث،ج13،ص339.
1.«بعداز من خلفا خواهند بود وبعداز  خلفاءامرا وبعد از امرا پادشاهان وبعد از پادشاهان،جابران وستمکاران، پس مردی از اهل بیت من ظهور می کند که زمین را از عدل وداد پرمی کندهمانگونه که از ظلم پر شده است.»
ش:در کتابهای در مورد مهدی مطلب خیلی بیشتر از این هست، که شما در مورداشاره کرده اید.
دکتر زهیر:شیخ ابراهیم دکتر در مورد مهدی مدارک زیادی از ما ندارد.
د:من می خواستم بعدا بگویم،اما اگر مایلید بفرمایید:در کتاب اشراط الساعه که در مورد آخرالزمان (قیامت )است،در ج1ص105 موارد زیر آورده است:
«علامه شوکانی می گوید: تواتر احادیث در مورد مهدی منتظر که تأمل در مورد  آن کاملا صدق می کند. اما در آثار صحابه موارد زیادی هست که به مهدی تصریح می کند. لذا محلی برای اجتهاد(در اینجا نفی) در مواردی مثل این نیست.
یادر همین کتاب هست:
2.علامه محمدبن جعفر الکتانی می گوید:«نتیجه اینکه احادیث وارده در مورد مهدی منتظر متواتر است وهمچنین(احادیث)واردشده در مورد دجال وعیس بن مریم(ع)»
3.«علامه ابوالطیب شمس الحق العظیم آبادی می گوید:« می دانم که مشهور  بین همه اهل اسلام این است که در گذران اعصار ناچار در آخر زما مردی از اهل بیت ظهور می کند که دین را تأیید،  از عدل پشتیبانی، مسلمانان از او تبعیت، بر ممالک اسلامی مسلط ومهدی نامیده می شود.خروج دجال وآنچه بعد از آن شروط قیامت از شرط های صحیح وثابت در آثار است.همانا عیسی (ع)کمی بعد از از نزول می کندد، دجال را می کشد یا اینکه با از نزول می کند ودر کشتن دجال به او کمک می کند و به مهدی در نماز اقتدا می کند.»
4.«شیخ عبدالمحسن بن حمد العباد البدر درکتاب محکم واستوار خود عقیده اهل سنت در آثار مهدی منتظر تعداد صحابه ای که احادیث مهدی را  روایت کرده اندحساب کرده که به بیست وشش صحابی می رسد،همچنین عددامام هایی که این احادیث را در کتب خود نقل کرده اند به سی وشش امام می رسد. از آنها صاحبان سنن چهارگانه(نسایی،ترمذی،ابن ماجه وابوداوود) می رسد وامام احمد در مسندش وابن حیان در صحیحش و حاکم  در المستدرک وغیر آن ،همانگونه که بعض از علماءکه کتاب در موردمهدی تألیف کردهاند.همچنانکه تعدادزیادی علمای محقق به احادیث مهدی استدلال کرده ومعتقدبه وجود آنها هستند.»
دکتر زهیر:قبول است
د: باز هم هست مثلا در همین کتاب آمده است.
5.بخاری در مختصر البخاری ص324حدیث1440 نقل می کند:«کیف کنتم ادا نزل ابن مریم فیکم وامامکم منکم»
«چگونه خوهید بود اگر پسر مریم در میان شما نزول کند وامام شما از شما باشد»
موضوعات: تحریر دروس استاد نخعی  لینک ثابت
نظر از: نورالزهراء (س) [عضو] 

دلم هوای تو کرده هوای آمدنت
صدای پای تو می آید صدای آمدنت
حوزه علمیه خواهران نورالزهراء (سلام الله علیها) زنجان برگزار میکند:
همزمان با شب نیمه شعبان 2/4/1392 ختم هزاران صلوات برای تعجیل و سلامتی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و همچنین زیارت امام زمان در شب نیمه شعبان .
کسانی که تمایل دارند در این طرح معنوی شرکت کنند ذکر شریف یا مهدی و نیز تعداد صلواتی را که ختم خواهند کرد را در ارسال نظر برای ما بفرستند.
به امید روزی که همه شاهد جمال زیبای مهدی باشیم.
زیارت امام زمان در شب نیمه شعبان:
اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا (هذِهِ) وَ مَوْلُودِها وَ حُجَّتِكَ وَ مَوْعُودِهَا الَّتى قَرَنْتَ اِلى فَضْلِها فَضْلاً فَتَمَّتْ كَلِمَتُكَ صِدْقاً وَ عَدْلاً لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِكَ وَلا مُعَقِّبَ لاِیاتِكَ نُورُكَ الْمُتَاَلِّقُ وَ ضِیاَّؤُكَ الْمُشْرِقُ وَ الْعَلَمُ النُّورُ فى طَخْیاَّءِ الدَّیْجُورِ الْغائِبُ الْمَسْتُورُ جَلَّ مَوْلِدُهُ وَ كَرُمَ مَحْتِدُهُ وَالْمَلاَّئِكَةُ شُهَّدُهُ وَاللّهُ ناصِرُهُ وَ مُؤَیِّدُهُ اِذا آنَ میعادُهُ وَالْمَلاَّئِكَةُ اَمْد ادُهُ سَیْفُ اللّهِ الَّذى لا یَنْبوُ وَ نُورُهُ الَّذى لا یَخْبوُ وَ ذوُالْحِلْمِ الَّذى لا یَصْبوُا مَدارُ الَّدهْرِ وَ نَوامیسُ الْعَصْرِ و َوُلاةُ الاْمْرِ وَالْمُنَزَّلُ عَلَیْهِمْ ما یَتَنَزَّلُ فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ اَصْحابُ الْحَشْرِ وَالنَّشْرِ تَراجِمَةُ وَحْیِهِ وَ وُلاةُ اَمْرِهِ وَ نَهْیِهِ اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى خاتِمِهْم وَ قآئِمِهِمُ الْمَسْتُورِ عَنْ عَوالِمِهِمْ اَللّهُمَّ وَ اَدْرِكَ بِنا اءَیّامَهُ وَظُهُورَهُ وَقِیامَهُ وَاجْعَلْنا مِنْ اَنْصارِهِ وَاقْرِنْ ثارَنا بِثارِهِ وَاكْتُبْنا فى اَعْوانِهِ وَ خُلَصاَّئِهِ وَ اَحْیِنا فى دَوْلَتِهِ ن وَ بِصُحْبَتِهِ غانِمینَ وَ بِحَقِّهِ قآئِمینَ وَ مِنَ السُّوَّءِ سالِمینَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَالْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلَواتُهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ الْمُرْسَلینَ وَ عَلى اَهْلِ بَیْتِهِ الصّادِقینَ وَ عِتْرَتِهَ النّاطِقینَ وَالْعَنْ جَمیعَ الظّالِمینَ واحْكُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ یا اَحْكَمَ الْحاكِمینَ النّاطِقینَ وَالْعَنْ جَمیعَ الظّالِمینَ واحْكُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ یا اَحْكَمَ الْحاكِمینَ .
________________________________________________
موفق باشی
در تعجیل ظهورش صلوات
500 صلوات

1392/03/29 @ 15:20


فرم در حال بارگذاری ...