دختران خوب خداپسند

تکریم دختران از رفتار های پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و اهلبیت بسیار سفارش شده است.

وتحلیلی از روایات واحادیث برداشت‌های مطلوب و مهمی در تمامی ابعاد زندگی بدست می‌آید.

1. سیاسی: در بعد سیاسی موضوع دختران از جمله ابزارهای اعمال فشار بر نظام اسلامی به شمار می‌رود، جریانات فمینیستی کاملاً فعالانه درصدد ضربه زدن به اساس سیاسی جمهوری اسلامی است و از جمله ابزارهای آنها القاء حس تحقیر دینی و مذهبی برای دختران است. نقطه مقابل این فعالیت تکریم دختران و مانور تبلیغاتی دادن روی جایگاه والای دخترانی مانند حضرت فاطمه معصومه سلا مالله علیها در نظام اسلامی است.

ادامه مطلب :

pan style="font-size: 12pt; font-family: IRANSans, arial, helvetica, sans-serif;">2. اجتماعی: موضوع نافرمانی‌های مدنی دختران در حوزه حجاب و عفاف از جمله میدان‌های کارزار مخالفت با جمهوری اسلامی است و زنانی مثل علینژاد که صرفاً برای این موضوع هزینه‌های میلیاردی دریافت می‌کند و با وزیر خارجه آمریکا جلسه می‌گذارد و مستقیماً از سوی سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل تأمین می‌شود مهمترین راهکار را تحقیر القاء حس تحقیر دینی برای دختران می‌بینند و برای تشجیع مخالفت با نظام اسلامی از این ابزار استفاده می‌کنند. نقطه مقابل این فعالیت‌ها تکریم دینی جامعه هدف است.

3. فرهنگی: در شرایطی فرهنگ غرب و مادی گرایانه برای دختران نسخه های پرطمطراق و جذاب پیچیده و مطابق سند 2030 شاخصه‌های رشد فرهنگی دختران در موضوعاتی کاملاً سکولار و ضد دینی دیده شده است اقدام متقابل تکریم دینی دختران است.
4. اخلاقی: در نسبت دین اسلام با دختران تنها چیزی که به ذهن عموم جامعه خطور می‌کند محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های دینی است! و این موضوع تأثیر بسیار بدی در اخلاق و فرهنگی دختران گذاشته است.
لازم است با تکریم دینی دختران این نگاه تا حد ممکن اصلاح شود
5. دینی و مذهبی: تبلیغات سوء در موضوع رابطه دین و دختران باعث شده نوعی موضعگیری در میان قشر خاکستری دختران و تردید در میان قشر سفید دختران ایجاد شود که بروز آن در افت حجاب آنها، رواج گسترده شبهات و ضعف تقوا داشته است. کسی که باور دارد دین به او بی‌اعتناست، طبیعتاً نسبت به دستورات دین بی‌اعتنا خواهد بود یا موضع خواهد گرفت، لکن اگر احساس کند دین برای او ارزش قائل است او نیز دستورات دین را برای خود ارزش خواهد دید.
6. و…
جشن بزرگ تکریم دختران در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها راهکاری عملی و کارآمد برای هویت بخشی دینی به دختران جامعه به شمار می‌رود و به لحاظ محتوایی به دنبال تبیین و نهادینه کردن این مفهوم در قلب و جان دختران است که «دین برای دختران ارزش قائل است»

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(3)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
3 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: Alma [عضو] 
5 stars

احسن عالی بود

1399/04/02 @ 08:26
پاسخ از: محمدی [عضو] 

آجرک الله

1399/04/02 @ 10:10
نظر از: اندیشه ی پرواز [عضو] 
5 stars

احسنت هورمند عزیز
بسیار عالی
جالب اینجاست که غرب عملا جامه ی شرافت و کرامت انسانی را از زن گرفته و برهنگی ابزارگونه ی حقارت را نصیبش کرده

1399/04/02 @ 01:43
پاسخ از: محمدی [عضو] 

متشکرم

1399/04/02 @ 10:09
نظر از: محمدی [عضو] 

ممنونم

1399/04/01 @ 13:20
نظر از: **ساریه** [عضو] 
5 stars

عالی

1399/03/31 @ 13:57


فرم در حال بارگذاری ...