بسته سی روزه وی


حضرت رسول‌اکرم در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان خطبه‌ای را فرمودند: یک نقشه راهی را برای استفاده هرچه بیشتر از ماه مبارک رمضان ترسیم کردند. اگر در نقشه راهی که ایشان تبیین کردند برای بهره برداری هرچه بیشتر از این ماه بتوانیم حرکت کنیم طبیعتا نوع استفاده ما به حد اعلای از ابعاد و اسرار مختلف از رمضان خواهد رسید. حضرت می‌فرمایند أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَات ماه مبارک رمضان بسوی شما آمد. گویا که ماه رمضان در حقیقت مانند موجودی تجلی می‌کند که دارد بسراغ ما می‌آید.

ادامه مطلب :

ماه رمضان بسراغ ما می‌آید از آن ملکوت اعلا نازل می‌شود و دعوت نامه‌ای را برای انسان‌ها می‌آورد تا با ما ارتباط برقرار کند. یعنی حقیقت ماه رمضان در ملکوت باقی نمانده که ما زمینیان خودمان را به آن برسانیم.بلکه برای ارتباط با ما از ملکوت اعلا بسوی ما آغوش گشوده است و دامنش مملوم از بشارت‌های فوق العاده و با پنجره‌های امید و عرصه‌های فوق العاده است. همینکه ما بندگان در این ماه بتوانیم به اعلا مراتب بهره برداری از برکات و نعمت الهی برسیم. رحمتی که در این ماه مبارک رمضان متوجه اهل این ماه خواهد شد دوبعد دارد. هم رحمت رحمانی و هم رحمت رحیمیه خدا را شامل می‌شود. کسانی که از رحمت رحمانی خداوند بهره می‌برند در حقیقت کسانی هستند که فقط به گرسنگی و تشنگی این ماه اکتفا کرده‌اند در رحمت عام خداوند وارد شده‌اند ولی کسانی که حظ و بهره معنوی از این ماه بدست می‌آورند چون ماه رمضان فراتر از گرسنگی و تشنگی کشیدن است. بلکه برای آن است که بندگان عطش معنوی و معرفتی را سیراب کنند. آن‌ها که بدنبال تغذیه روحشان و سیراب کردن جان و قلبشان هستند. می‌خواهند تشنگی و حرارت‌های وجودشان را برطرف کنند. بدنبال حقایق و معارف متعالیه انسانی هستند در این ماه برطرف کنند. این رحمت شامل حال آن‌ها می‌شود. لذا ماه مبارک رمضان و استفاده از آن یک نحوه استفاده تشکیکی است.افراد به حسب مراتب از بهره‌ها و فواید این ماه استفاده می‌کنند.
#در_آغوش_رمضان
#بغل_رایگان_خداوند

بعد در ادامه می‌فرماید: این ماه ضیافت الله است، دُعیتُمْ فیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ در این ماه رمضان دعوت شدید به مهمانی خداوند. ضیافت آسمانی با ضیافت‌های متعارف زمینی تفاوت جوهری و اساسی دارد. امساک از مائده‌های زمینی بهرمندی از سفره‌های آسمانی را به دنبال دارد. به اندازه‌ای که انسان چشمش، گوشش، زبانش، قلبش امساک می‌کند، هرکدام از اینها جدا جدا دعوت می‌شوند بر سر آن سفره‌ها و مائده‌های آسمانی. بعضی از چشم‌ها این لیاقت را پیدا می‌کنند. بعضی از گوش‌ها این لیاقت را پیدا می‌کنند بعضی از زبان‌ها این لیاقت را پیدا می‌کنند. تا اینکه کل جوهره وجود انسان می‌تواند این لیاقت را پیدا بکند که با چشم‌پوشی از یک مرتبه نازله بشری به مرتبه بالای نظام الهی برسد که برای انسان مراتب باشکوه به همراه داشته باشد لذا برای آمدن برسر خوان احسان خدا نشستن و این مراتب را طی کردن که انسان برود تا در سفره آسمانی از او پذیرای بشود بر سفره‌ای که در آسمان برای او پهن شده قرار بگیرد و استفاده کند فرمودند: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا
با ریسمان الهی می‌توانید خودتان را به این سفره برسانید. فرمودند اقرا و الرقع بخوان و بالا بیا انسان یک آیه می‌خواند یک مرتبه بالا می‌آید.یک سوره می‌خواند و یک مرتبه دیگر بالا می‌رود. بعد این مراتبی که انسان بالا می‌آید یک نوع از سفره برایش گستره می‌شود. یک مرتبه دیگری بالا می‌آید برای او یک نوع دیگری از سفره او پهن می‌شود.لذا قرآن لایه‌های مختلفی دارد .قرآن علی رقم ظاهر زیبا دلچسب و دلپذیری که انسان از قرآئت قرآن بهره می‌برد و استفاده می‌کند و از ثوابش بهرمند می‌شود. لکن آن تعمقی در قرآن می‌کند به اندازه‌ای که تعمق می‌کند به همان اندازه بالا می‌رود و مورد استقبال عوالم بالا قرار می‌گیرد.

#سفره_دار_ویژه

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...