مادر ترسناک

روزهای سختی در انتظار مادران قرار دارد! وقتی بعضی از مادران برای فرزندانش حتی از دین و ایمانش مایه می‌گذارد، از حرام هم دست نمی‌کشد، خود را به گناه آلوده می‌کند تا فرزندانش خوشحال باشند!

با دروغ و دغل، برای خوشبختی فرزند، خود را به هر دری می‌زند، تا دختر یا پسرش زندگی راحتی داشته باشد! اما خبر ندارد همینکه روح از تنش خارج شود، دیگر بعضی از این دختر و آن پسر، رغبتی برای لمس او ندارند تا حدی که از او فراری می‌شوند!

پ ن

قرار شد فوت شدگان کرونایی را دیگر  برای تغسیل به شهر دیگر نفرستند، بلکه در شهر خودمان توسط طلاب جهادی تغسیل آن‌ها انجام گیرد. وقتی به نزدیکان میت می‌گوییم که برای کمک به تغسیل مادرتان بیایید؛ حاضر نیستند! باید دنبال افراد غریبه بگردیم تا برای تغسیل بیایند!

افراد هم دیگر حاضر نیستند در تغسیل شرکت کنند حتی کسی که سالها شغلش تغسیل اموات بود بعد از کرونا دیگر حاضر نیست ادامه دهد!

باید تماشا کرد، یک عمر تلاش و زندگی و زحمت برای فرزندانی که بعد فوت انسان دیگر او را نمی‌شناسند و یا از او می‌ترسند!!

حکمی که واجب کفایی است، یعنی با فوت یک مسلمان برهمه واجب است که برای تغسیل او اقدام کنند مگر اینکه کسی داوطلب شده باشدف که البته اول بر نزدیکان میت واجب است، وقتی آنها اذن دادن دیگران می توانند اقدام به تغسیل کنند.

باید چشم‌ها را شست باید دوباره به زندگی نگاه کرد، باید خدا را بهتر دید و شناخت، هرکاری که می‌کنیم برای خدا باشد حتی دوست داشتن فرزند و مهربانی به آن‌ها برای خدا باشد!

کرونا امتحانی برای رفوزه شدن فرزندان!!

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب [عضو] 

سلام علیکم از هردو گروه داریم خدا عاقبت بخیرمون کنه

1399/08/26 @ 12:00
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام علیکم
البته از گروهی که حاضر نیستند بیشتر در جامعه میبینیم!

1399/08/26 @ 12:08
نظر از: صدف [عضو] 

سلام علیکم
به نظرم قضاوت تون درست نیست.
مادر عشق است چطور می شود از مرده او بترسی؟
مگر عشق مرده و زنده دارد؟
این ترس به خاطر ملاحظاتی است که برای بقای خودشان دارند از مرگ می ترسند نه از مادرشان. ممکن هم هست حتی ترس از مرگ نباشد اما اجرای قانون دفع ضرر باشد. نمی شود به این راحتی درباره دیگران قضاوت کرد.
البته قبول دارم که هر کس باشی چه مادر چه پدر یا کس دیگر باید برای خدا کار کنی تا اجرت را هم او بدهد و کسی که برای خدا کار کرده باشد اگر فرزندانش برای تغسیل او نروند خداوند افراد دیگری را قرار می دهد تا برای غسل او و کفن و دفنش آستین بالا بزنند.
دقت مان را بالا ببریم.
همه دنیا را با عینک خودمان نبینیم.

اجر شما به خدا
موفق و پیروز باشید

1399/08/24 @ 17:25
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام وقتی فرزندانش گفتن ما نمی آییم این دیگر قضاوت نیست حرف خودشان است، شما خیلی خوشبین هستی، چرا باید از فرزندان برای غسل مادر نروند که غریبه برود، یعنی غریبه مهربانتر است؟!

1399/08/25 @ 11:00
نظر از: یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ [عضو] 
5 stars

سلام علیکم.. خدا به همه مون رحم کنه.. ولی ملاک درستی برای رفوزه شدن نیست.. و نمیشه مطلق گفت.. اون مادر عزیزه.. شاید ترسیدن.. شاید روحیه شو ندارن.. و هزار شاید دیگه

ان شاء الله عاقبت به خیر بشییم

1399/08/23 @ 17:35
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام چرا مادر بیچاره برای همه کار فرزند روحیه داشته و نترسیده!!!

1399/08/24 @ 10:16


فرم در حال بارگذاری ...