جذب جادویی رسانه

تکنیک جذب مخاطب در رسانه

رسانه ها مانند گلوله جادویی اهداف فرهنگی رادر ذهن مخاطبان القا می‌کنند.

علاوه بر اهداف، تاثیرات مخرب خود را هم برجا می گذارد.رسانه تلاش می‌کند که هرچه بیشتر تبلیغ کالای خودرا به معرض دید همگان بگذارد. اصلا در این باره با مشاوران کودک و نوجوان درمیان نمی‌گذارد، که این تبلیغ چه اثری بر آنها دارد.

مثلا کودک قوطی کنسرو ماهی را برداشت ،به من نشان داد و گفت اگر این را به هوا پرتاب کنم چه اتفاقی میافته؟ گفتم به شیشه پنجره می‌خورد و می‌شکند یا به سر برادرت می‌خورد سرش می‌شکند. بلافاصله به من گفت پس چرا در تلویوزیون اون آقا به هوا می اندازه اتفاق بدی نمی‌افته. فهمیدم از تبلیغ “مکنزی” یاد گرفته است. خانواده زحمت زیادی می‌کشد تا به فرزندش آموزه‌های خوب را تلقین کند ؛اما با یکبار تماشای رسانه تمام بافته‌های افراد رشته می‌شود. یا برای تبلیغ یک شوینده کودک عمدا لباسش را آلوده و کثیف می‌کند؛ مادرش با خوشحالی لباس را در لباس شویی می‌اندازد و آن را زیبا و تمیز به کودک تحویل می‌دهد!

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یا کاشف الکروب [عضو] 
5 stars

با سلام و احترام بله همین طور است. یا حق

1399/12/06 @ 20:30
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام خدا کمک کند

1399/12/07 @ 12:05
نظر از: صحیفه [عضو] 

سلام

یعنی واقعا همینطوره …. خدا از مسئولین نادان و بی فکر نگذره انشاء الله

تمایل به تبادل لینک داشتید خوشحال می شم

به من هم سر بزنید به روز هستم

1399/12/04 @ 18:55
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام مشکل بزرگی شده برای مردم

1399/12/05 @ 13:51
نظر از: پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب [عضو] 
5 stars

سلام علیکم خدا قوت واقعا درسته

1399/12/04 @ 10:53
پاسخ از: محمدی [عضو] 

سلام ممنونم

1399/12/04 @ 15:36


فرم در حال بارگذاری ...