دجال و شیاطین و اجنه آخرالزمان
#جلسه_سوم
#درس_های_اخرالزمانی_دجال

دجال و استخدام جنیان و شیاطین
از جمله نعمت هایی که پروردگار هستی در اختیار حضرت سلیمان گذاشت، قدرت تسخیر جنیان و به خدمت گرفتن ایشان در راستای اهداف ورسالا های الهی اش بود:

و من الشیاطین من یغوصوت له و یعلمون عملا دون ذالک؛ وبرخی از جنیان را مسخره سلیمان کردیم تا برای او به دریا غواصی کنند و یا به کارهای دیگری در دستگاه تو بپردازند.
در فرهنگ قرآنی و روایی از جنیان با عنوان شیاطین یاد می‌شود.
پس از خروج دجال، انبوهی از جنیان و شیاطین جهان با او بیعت می‌کنند و در خدمت او قرار می‌گیرند و با تمام وجود وی را در تحقق اهداف شیطانی‌اش یاری می‌رسانند.

آنان با تمثل یافتن به صورت انسان‌هایی که دجال اراده می‌کند، او را در اثبات ادعای خدایی اش کمک می‌کنند.
دجال خطاب به مردی اعرابی می‌گوید: ” اگر اینک با چشمان خود بینی که پدر و مادرت زنده می‌کنم، آیا شهادت می.دهی پروردگار توام".


او قبول می‌کند و آنگاه دوشیطان به دستور دجال، در چهره پدر و مادر وی تمثل می‌یابند و در مقابلش ظاهر می‌شوند و خطاب به او می‌گویند: ” ای فرزند از او پیروی کن که همو پروردگار توست!!”

آن گاه به مردی دیگر که پدر و برادرش مرده اند، می‌گویند: ” اگر بنگری پدر و برادرت را برایت زنده می‌گردانم، آیا یقین خواهی یافت که من پروردگار توام؟!” می‌گوید” بله". پس شیطانی هم چهره پدرش و شیطانی همانند برادرش و شیطانی همانند برادرش در مقابل او تمثل می‌یابند تا او به ربوبیت دجال اقرار نماید.

شیاطین، به دستور دجال، حتی به صورت حیوانات نیز تمثل می‌یابند؛ چنانچه دجال از مردی بادیه نشین برای اقرار به ربوبیت خویش در مقابل زنده سازی شترش اقرار می‌گیرد و آن گاه از شیطانی می‌خواهد تا به صورت شتر آن اعرابی ظاهر گردد.

آن شیطان همانند شتر آن مرد صحرانشین ، بلکه چاقتر و شیرده تر، تمثل می‌یابد و همین باعث گمراهی او و اقرار به خدایی دجال می‌شود. در این میان زنی شتابان به سوی دجال می‌آید و عرضه می‌دارد:"ای پروردگار من ، فرزندم وهمسرش را زنده گردان!!”


بی درنگ شیطانی به صورت همسرش ظاهر می‌شود… آن زن، شیطان تمثل یافته را به جای همسرش باور می‌کند… تا جایی که آن زن با شیطانی هم آغوش می‌شود و با شیطانی دیگر همبستر می‌شود. این گونه خانه‌های بندگان دجال از شیاطین پر و سرشار می‌گردد.

جنییانی که با دجال بیعت کرده و در خدمت او قرار گرفته‌اند ، گنج‌های زمین را برای او استخراج می‌کنند و حتی در قتل عام مردم به دستور او شرکت می‌کنند.

تصویر سازی با حیله و دروغ
از دیگر فتنه‌های دجال که در روایات فراوان با آن تاکید شده است، ” تصویر سازی‌های دروغین” و بهره گیری‌های شیطانی و ضد الهی از این تصاویر است:

…و همراه دجال تصاویری از بهشت‌های سر سبز است که در آن نهرها جاری است و تصاویری از آتش سیاه که لهیب و دودش شعله می‌کشد. اساس تصویرسازی های دجال، براساس حیله و نیرنگ و فریب استوار است.

در واقع دجال با تصویرپردازی‌های دروغین خویش جهنم را بهشت را جهنم جلوه می‌دهد ؛ باطل را لباس حق و حق را لباس باطل میپوشاند؛ او زشتی‌های آتشین را زیبایی‌های بهشتی و زیبایی‌های بهشتی را زشتی‌های آتشین می‌نمایاند:

همانا دجال به همراه تصویری به مثال بهشت و آتشین آید، اما حقیقت آنچه را که بهشت میخواند، آتش است.
بدیسان آنچه را که دجال بهشت و آسایش وخیمی جلوه میدهد، دارای چنان هویت حرام و گناه آلودی است که فرجامی جز آتش جهنم و عذاب دردناک الهی نیست.

از سوی دیگر ، آنچه را که دجال به عنوان جهنم و عذاب ناراحتی نمایش می‌دهد، دارای هویتی الهی و ضد شیطانی است که حقیقتش جز بهشت و آسایش و خرمی است:
…وهمراه دجال چیزی همانند بهشت و چیزی همانند آتش است؛ در حالی که بهشت او جهنمی اط دود سیاه است و آتش او بهشتی سرسبز است.

شاید بتوان ” تصویر سازی‌های دروغین دجال” را بر ” فیلم‌سازی‌های غیر الهی و شیطانی ” در جهان معاصر تطبیق داد.

در بخش‌های در بخش های بعدی از حجت‌های الهی بر ضد دجال خواهیم گفت.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...