من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





تیر 1401
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 10
  • رتبه مدرسه دیروز: 2
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 7
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 13
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

چرا علی تنها ماند ...

علی عدل قرآن
?بخش سیزدهم
تطبیق شخصیت های قرآن با مردم
تاریخ را به قرآن عرضه کنیم.
عرضه به قرآن به چه معناست؟
مراجع برای تشخیص احکام، از روایات و قرآن استنباط می کنند.
برای راستی آزمایی روایت یک راهش مطابقت دادن با قرآن است.
اگر با آیه قرآن همخوانی داشت از آن روایت حکم شرعی را استنباط می کنند.


?در مورد تاریخ هم باید همین اتفاق بیفتد

تا گرفتار تحلیل غلط تاریخ نشویم.

یا در تله مورخین دروغگو گیر نکنیم

ادامه »

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[شنبه 1401-04-25] [ 10:00:00 ق.ظ ]

بادکنک شخص متکبر ...

 

?بخش دوازدهم

#مراقبت_بعد_از_عمل

#تکبر_مهلک_ترین_آفت وقتی انسان به درجات علمی میرسه، شیطان، بهش القا می کنه که تو بالاتر از همه هستی!

?سقوط انسان شروع می شود. 

?پیامبر می فرماید اکثر اهل جهنم متکبرین هستند، پناه بر خدا 

?اکثر اهل جهنم المتکبرون

?وقتی انسان در نظر خودش بزرگ شد، دیگه خدا را بنده نیست. 

ادامه »

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1401-04-14] [ 01:00:00 ب.ظ ]

توپیش چشم مایی ...

فانک باعیننا
#بخش_یازدهم

?مراقبت از عمل

وقتی کار خیر یا نیکی را انجام می دهیم،

یکی از خطراتی که باعث حبط عمل می شود،

کبر و خود بزرگ بینی است


?امام صادق علیه السلام سفارشی به اصحابش فرموده:

و ایاکم و العظمه و الکبر، فان الکبر رداء الله عزوجل،

فمن منازعه نازع ردائه قسمه الله و اذله الیوم القیامه


?هشدار به شما از تکبر ورزیدن،

که کبر و عظمت بلندپوش پرودگار است

هرکسی خود را بزرگ انگارد

با خداوند منازعه کرده است

خداوند به جلالش قسم خورده است

که او را درقیامت درهم می شکند.


?از امام جعفر صادق روایت شده است،

فرمود: موی پیشانی هر کسی در دست ملکی است،

اگر بنده تکبر ورزد اورا به پایین می کشد،

اگر تواضع داشته باشد او را به بالا می برد.


?سؤال اینجاست، ایا اعتماد به نفس، باعث کبر نمیشود؟

اول اعتماد به نفس از نظر علامه طباطبایی معنا کنیم.


?اعتماد به نفس، یا باید اعتماد به نفس اماره بالسوء باشد

که نتیجه اش جهنم است.


?اعتماد به نفس، یا باید، اعتماد به نفس لوامه باشد،

که دائم سرزنش می کند


?اعتماد به نفس، یا باید ،اعتماد به نفس مطمئنه باشد

که خداوند است،


? نفس اماره بالسوء است

که منجر به کبر و خود بزرگ بینی میشود.


?بعد از انجام کاری انسان را تحریک می کند که کار خوبی،

بزرگی،….انجام دادی، شخص مهمی هستی


?این باور به خود که مستقل است

و می تواند کارهای بزرگی را

انجام دهد، ریشه کبر و خود بزرگ بینی

را در او تقویت می کند


?منم منم ها شروع می شود،

همین جاست که ملک مامور موی پیشانی او را میکشد


سر او را پائین می آورد، خواری او شروع می شود.


?انسان با تفکر توحیدی،

با تمام سلولهای بدنش توحید را حس می کند

که همه افعالش با قدرت پروردگار انجام شده است،

اگر اذن خداوند نبود نمی توانست، انجام دهد


?چنین شخصی را ملک موکلش موی سرش را به بالا می برد

و اورا رشد می دهد، کارش را از خدا می داند


?شهید احمد کاظمی در آزادی خرمشهر،

پشت بیسیم فریاد می زد خدا خرمشهر را آزاد کرد


?در جنگ بدر هم خداوند مسلمانان را پیروز کرد

متاسفانه گمان کردند که قدرت خودشان بوده ،

لذا در جنگ احد شکست خوردند.


?پس اعتماد به نفسی مقام رهبری سفارش می کنند،

به چه معناست؟

اعتماد به نفس بین توانایی خود انسان و

اعتماد به داشته های خود

است، که فریب توانایی دشمن را نخورد

و مقهور و مجذوب داشته های دشمن نشود.


?سؤال بعدی؟ اعتماد به نفسی که روان شناسان غربی

سفارش می کنند، به چه معنا است؟


?اعتماد به نفسی که انسان را وا میدارد

تا برای کارهای شخصی خود تلاش کند،

در حد نرمال لازم است، اگر کسی ،

نتواند تلاش کند، این یک اختلال است

که بر اثر نبود معنویت بوجود آمده است


?خداوند برای تلاش انسان همه ابزار های لازم را داده است

چشم، گوش وعقل و دست وپا و بدن سالم

انسان بیعار که از این امکاناتش بهره نمی برد

گرفتار ناسپاسی شده است که ریشه اش کبر است.


?متاسفانه در غرب تکبر را آموزش می دهند،

اگر استاد شدی یا مهندس یا هر شغلی

باید خود را خیلی بزرگ بشماری

وگرنه قانون غربی تورا پس می زند


?شبکه های اجتماعی غرب زده هم،

افراد را به اعتماد به نفس کاذب هدایت می کنند

که باعث سقوط می شود


?قرآن نمونه های مهمی را

مثل فرعون و قارون و نمرود

را که سلطان تکبر و اعتماد به نفس بودند معرفی کرده است.

خودشان را مستقل و غیر نیازمند به خدا فرض می کردند

قارون گفت ثروتم نتیجه زحمات خودم هست!

فانک باعیننا
?ماهم گرفتار چنین تفکر شرک آلودی می شویم،

پایان نامه را نوشتم، فلان نمره و امتیاز را گرفتم،

نقشه مهمی را کشیدم، فلان اختراع خودم بود،


اینها را اگر برای خود بداند، هم کبر است هم شرک

اما اگر بگوید با لطف خداوند توانستم. نگاه توحیدی است.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[دوشنبه 1401-04-06] [ 09:28:00 ق.ظ ]