من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





مهر 1401
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 10
  • رتبه مدرسه دیروز: 2
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 7
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 13
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

تفاوت نسلی را بشناسیم ...


ادب داشتن با وجود EQ یعنی هوش اجتماعی بوجود میاید
ادب یعنی چه؟ یعنی کنترل رفتار خود و تنظیم آن

ادب از اخلاق مهمتراست، بعضی آداب غلط هستند

بعصی سلیقه‌ای هستند

آداب هر منطقه را باید رعایت کرد

دین هم ادب دارد، مثل ذکر خدا که باید بصورت مودبانه باشد

ادامه »

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1401-07-27] [ 01:11:00 ب.ظ ]

مشکلات تفاوت نسلی ...

مشکلات تفاوت نسلی

چرا تفاوت نسلی بین والدین و فرزندان وجود دارد؟


تعریف :در روانشناسی هر ۲۰ سال تا ۲۳ یا ۲۵ سال یک نسل است


مثلا دهه ۵۰ و ۶۰ ها نسل قدیم هستند


دهه ۷۰ نسل میانه و ۸۰ و ۹۰ ها نسل جدید


تفاوت در IQ یا ضریب هوشی تحلیلی است


با جهشIQ , به علت تکنولوژی ، سواد پدر و مادر، امکانات، تغذیه، آگاهی جامعه، بهداشت، آب و هوا،…..


متوسط IQ در نسل جدید ۱۲۷ هست، اما در نسل قدیم115 بود


باید چکار کنیم؟


آیا نسل امروز را به خاطرضریب هوش تحلیلی سرکوب کنیم؟


باید مسیر را به نشان بدهیم. چگونه؟


انسان یک مساله رو سه جور یاد می گیره،طبق استعدادش زود یا دیر یاد می گیره


آموزش می بینه، مثلا با نرم افزار یا سرکلاس با استاد


یا با تجربه کردن ،خودش نرم افزار رو انقدر باهاش کار می کنه با آزمون و خطا تا یاد می گیره،منتها بهش زمان میدیم، در طی یک هفته باید یادبگیری.


با تحلیل کردن، نه زمان میدهیم نه یاد میدهیم، میگوییم چه جورکار می کنه؟


یا حدس می زنی و درست جواب میدهی=IQ


این هوش تحلیلیIQموهبتی ژنتیکی است ،حدس اولی درست در اولین مواجهه


این IQاکتسابی نیست.بدون آموزش تجربه باشد.


با نوجوان این دو دهه و نیمی از دهه۷۰ چگونه رفتار کنیم


باید ما نسل دهه ۵۰ و۶۰ یاد بگیریم، که چگونه رفتار کنیم و چگونه حرف بزنیم.


این نوجوانان امروزی فقط جواب عقلی را می پذیرند، از نقل مثل حدیث وآیات نورانی قرآن بی بهره اند


دونشانه داردIQ، بسیار کنجکاو هستند
اول :از همه چیز سوال می پرسند ،گویا به جای سلول های مغزشان ، علامت سوال پرشده است
دوم ریسک پذیرند ،خطر می خواهد.


تکلیفمان با اینها چیست؟ باید مدیریت کنیم


این گروه دهه ۸۰ و ۹۰ ها هوش اجتماعی - هیجانیEQ پایینی دارند.


در باره هوش اجتماعی جلسه بعد بحث می کنیم


مشکل اصلی EQ= قدرت کنترل و‌ مدیریت هیجانات و احساسات و عواطف خود و دیگران که به روابط اجتماعی می انجامد


به همون میزان که IQ جهش یافته،EQ یا ثابته یا کاهش یافته


نسل قدیم EQ بالایی داشت، و IQ پایین تقابل نسل جدید EQ پایین و IQ بالا به علت کاهش هوش اجتماعی سلام کردن بلد نیست، حرمت والدین و بزرگتر ها مثل معلم و استاد را نگه نمیدارد


توی کلاس هنگام درس معلم حرف میزند ، خوراکی می خورد، وسط حرف استاد می پرد.جلوی پدر پایش را دراز می کند ، در خانه به مادرش کمک نمی کند، با پدر و مادر مانند مستخدم ونوکربرخورد می کند.


از پدر برای خریدلباس جدید و خرید روزانه تشکر نمی کند


از مادرش برای غذای مورد علاقه اش تشکر نمی کند


از معلم برای درسی که بهش داده تشکر نمی کند

با ما باشید، ادامه دارد

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1401-07-06] [ 10:43:00 ق.ظ ]