من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا می‌نویسم





خرداد 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  



رتبه

  • رتبه کشوری دیروز: 21
  • رتبه مدرسه دیروز: 2
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 2
  • رتبه 90 روز گذشته: 14
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1

کم کاری در فضای مجازی چه خواهد شد ...

 فضای مجازی تبلیغ دینی


واقعا هیچ فکر کرده ایم که در روز واپسین در حضور شهدا، چه جوابی خواهیم داد؟

در برابر زحمات و خون هایی که شهدا برای به ثمر رساندن انقلاب تقدیم کردند و زمینه را برای تبلیغ دین فراهم کردند.
قبل از انقلاب مگر کسی جرات داشت ،حرفی بزند اگر هم منبری وجود داشت که ساواک به او کاری نداشت، چون سخنانش یا خنثی بود و یا در تعریف طاغوت بود.
بنا براین برای تبلیغ در فضای مجازی باید کمر همت ببندیم ،با مطالبی پرمحتوا و بروز به مقابله شبهات برویم، باید گوش جان بسپاریم به فرامین امام خامنه ای:

####
ظرفيت بي‏ سابقه فضاي مجازي براي ترويج معارف اسلامى
امروز اين جوان هاى دانشجو و غيردانشجو را كه مشاهده مى‏ كنيد ـ حالا من دانشجوها را مى‏ گويم ـ همه‏ شان تقريباً و تغليباً مشتاق اند از مفاهيم اسلامى و معارف اسلامى چيزهايى را بشناسند و چيزهايى را بفهمند و سر دربياورند. من و شما بايد زمينه فراهم كنيم كه بتوانيم به آنها جواب دهيم.

اين فرصت تا امروز كى براى روحانيت وجود داشته؟
علاوه بر اين، ابزارهاى تسهيل‏ كننده، مثل رايانه ‏ها و ارتباطات اينترنتى و فضاى‏ مجازى‏ و سايبرى هم كه الان در اختيار شماست.

اگر بتوانيد اين ها را ياد بگيريد، مى‏ توانيد يك كلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعى كه شما آنها را نمى ‏شناسيد، برسانيد؛ اين فرصت فوق ‏العاده‏ اى است؛ مبادا اين فرصت ضايع شود.

اگر ضايع شد، خداى متعال از من و شما روز قيامت سؤال خواهد كرد: از فرصت اين همه جوان، اين همه استبصار، اين همه ميل و شوق به دانستن، شما براى ترويج معارف اسلامى چه استفاده ‏اى كرديد؟

نظام اسلامى چنين خدمتى به ما معمّمين و روحانيون كرده. مگر مى ‏توانيم خودمان را كنار بگيريم؟

سخنان مقام ولایت در دیدار علمای همدان

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1397-03-31] [ 10:00:00 ب.ظ ]

مجهز وارد فضای مجازی شویم ...

مجهز وارد فضای مجازی شویم

برای انتخاب رشته فرزندانمان، به مشاورین تحصیلی مراجعه می کنیم.

برای ثبت نام کودکانمان به چندین مدرسه سر می زنیم تا از نحوه تدریس و البته گاهی تربیت معلمان آگاه شویم.

برای آزاد گذاشتن فرزندان در فضای مجازی کدام یک از رسانه ها و کانال ها را بررسی کرده ایم؟

آیا فرزندانمان را مجهز به الف بای فضای مجازی کرده ایم؟

####

اهداف دشمن از ايجاد فضاي مجازي

  تغيير در شيوه‎هاي انتقال فکر

امروز دو خصوصيت وجود دارد كه بار من و شما را سنگين مى‏ كند. يك خصوصيت پيشرفت شيوه‏ هاى انتقال فكر است.

شما ببينيد تلويزيون، راديو، وسايل الكترونيكى، اينترنت‏ و ديگر وسايل ارتباطاتى، امروز در دنيا در خدمت چه اهدافى قرار دارند.

امروز استكبار به اين اكتفا نمى‏ كند كه شمشير نشان بدهد.

شمشير هم نشان مى‏ دهد، اما در كنار او به ده‏ ها شيوه‏ ديگر متوسل مى ‏شود براى اينكه آن فكر غلط، آن راه خطا، آن روش ستمگرانه و طغيان‏گر را بر ملت ها تحميل كند… امروز طبق اطلاعات قطعى ثابت شده است كه مؤسسه‏ عظيم هاليوود و شركت هاى بزرگ سينمايى با سياست هاى استكبارى آمريكا همراهى و همكارى مستمر و باب ميل دارند.

اين مؤسسه‏ بزرگ فيلمسازى و سينمايى كه ده ‏ها كمپانى بزرگ فيلم‏ساز از هنرمند و از كارگردان و از بازيگر و از نمايش‏نامه‏ نويس و فيلم‏نامه‏ نويس و سرمايه ‏گذار در آن گرد هم جمع شدند، در خدمت هدفى دارند حركت مى‏ كنند.

آن هدف عبارت است از اهداف سياست استكبارى كه دولت آمريكا را هم همان سياست ها دارد مى‏ چرخاند. اين ها چيز كوچكى نيست. #

#سخنان مقام رهبری در دیدار با علمای کردستان

ادامه داردمجهز وارد شویم

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-03-30] [ 03:04:00 ب.ظ ]

استفاده از تولیدات داخلی درپیشگاه خداوند مقبول است ...


رفتار های ناهنجار خیلی زود اثر سوء خود را بر سبک زندگی مردم می گذارد و از طرف دیگر تغییر روش بد به سختی و کندی پیش می رود، اصولا کار فرهنگی زمان بر است.بنا براین برای عادت دادن مردم به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ سازی شود.

از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ؛باید در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان این مهم توضیح داده شود و با توجه به مذهبی بودن مردم ایران، می توان با فتاوای مراجع دینی این موضوع را بزرگ نمایی کرد، که استفاده از تولیدات داخلی درپیشگاه خداوند مقبول است.

باید در بزرگ راه ها در معابر پر رفت و آمد فواید استفاده از تولیدات داخلی و زیان های استفاده از واردات خارجی بیان شود.البته نه به صورت شعار و عمل بر خلاف آن.

وقتی در ماجرای تنباکو با فتوای میرزای شیرازی استفاده از تنباکو که تولید داخلی بود ولی امتیازش را خارجی گرفته بود تحریم می شود و منجر به لغو امتیاز می گردد.چرا در استفاده از کالاهای خارجی از این سرمایه معنوی استفاده نمی شود.
وقتی به آشپزخانه ها نگاه می کنی، پر است از وسایلی مثل ماکروفرو انواع دستگاه ها برای پختن کیک و کباب …
متاسفانه خانواده ها براثر تنبلی به مواد خوراکی تولید شده و پخته شده بیرون معتاد شده اند، مثل انواع ترشی جات ، مرباجات، رب و کیک ، آب میوه های آماده.غذاهای آماده…که بسیاری از آنها بامواد نگه دارنده تولید شده است و خارجی هستند، که علاوه بر ضرر اقتصادی بیماری زا هم هستند. و تجار بی بصیرت با تانکر های مخصوص نفت از چین رب وارد می کنند و در قوطی هایی با مارک ایرانی به مردم عرضه می کنند .


متاسفانه این بیماری تنبلی به روستاهای ایران که معروف به قطب خوراکی های سالم بودند هم نفوذ کرده است. همیشه وقتی از روستا گذر می کردی بوی نان تازه به مشام انسان می رسید، که ناخودآگاه بوی نان را دنبال می کرد تا لقمه ای از آن تهیه کند!
اکنون چند سالی می شود که دیگر در روستاها نان نمی پزند و از نانوایی می خرند و چون نان ها مرغوب نیست خرد می شود و دور ریز نانشان زیاد شده است.درحالیکه زمانی خود نان می پختند هرگز چنین مشکلی نداشتند!
دیگر در روستاها کسی مرغ نگهداری نمی کند که هم بعضی اضافات غذا را دور نریزد و هم از تخم مرغ  و گوشت آن به اقتصاد خانواده کمک کند.
شما در روستا دیگر بانگ خروس و بع بع گوسفند را نمی شنوید و حتی صدای گاو را هم نخواهید شنید. روستایی هم مثل شهر نشینان از تخم مرغ، مرغ ماشینی ،شیر و ماست پاستوریزه استفاده می کند.
مردم لباس هایشان را خود می دوختند که این کار به اقتصاد خانواده کمک می کرد ولی متاسفانه در این سبک زندگی که در پیش رو داریم دیگر کسی همت دوختن زیرشلواری هم ندارد!
این قضیه باعث شده که لباس های حاضری دست دوخت خارجی، با مد های گوناگون که در شان و اندازه افراد نیست بپوشند که در نتیجه به همه چیز شباهت دارند جز آدم نرمال!

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-03-28] [ 10:04:00 ق.ظ ]

کالای ایرانی با اقتصاد مقاومتی قرآنی ...

 مدل قرآنی حمایت از کالای ایرانی                                           
 از آن جایی که سال95 از سوی رهبر معظم انقلاب سال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شد.

لازم است، با نگاهی قرانی به این موضوع  بپرداریم ان شالله که خیر دنیا و آخرت برایمان داشته باشد!


تعارف که نداریم! اقتصادُنا مریضٌ ! هر مریضی هم نیازمند طبیب است. البته نسخه ی درمان اقتصاد مریض ما نه در طب سنتی پیدا می شود و نه در طب سوزنی و چینی، و نه در پزشکی مدرن!


داستان خواب معروف عزیز مصر و تعبیر آن توسط حضرت یوسف را همگی بلدیم حتی فیلمش را هم دیدیم! خوب است به برخی جوانب این داستان از بعد اقتصادی نگاه شود و درس گرفته شود چرا که نقل این داستان ها برای عبرت و درس گرفتن است البته برای صاحبان خرد!


حضرت یوسف علیه السلام پس از تعبیر خواب عزیز مصر، «خشکسالی» را مشکل آتی مملکت مصر دانستند و به فکر چاره افتادند. پس نفس «تشخیص مشکل» گام اولیه و اساسی در حل مشکل و حتی بحران اقتصادی می تواند باشد.

بدیهی است اگر تشخیص اولیه درست باشد، می¬توان انتظار نتیجه ی مطلوب را داشت والا چنین انتظاری معقول نیست.
البته شاید یادآوری یک مطلب در ابتدای بحث لازم باشد و آن هم این که در زمان حضرت یوسف علیه السلام چرخ اقتصاد بر روی کشاورزی و دامداری می چرخید و خبری از صنایع امروزی (حتی سانتریفیوژ!) نبود.

منظور این که اگر کشوری به لحاظ ذخایر ارضی فقیر هم باشد باز هم با یک مدیریت خوب می توان مشکل اقتصادی مملکت را حل کرده. چه رسد به این که کشور از لحاظ منابع و ذخایر ارضی موقعیت نسبتا ممتازی داشته باشد.

نکته:در اقتصادی که مدنظر قرآن است، سعی بر این است که با استفاده از سلاح پویایی اقتصاد، حاکمیت سیاسی دولت اسلامی در روابط با بیگانگان حفظ شود، زیرا در روابط خارجی بین دولت‌ها، مناسبات اقتصادی و سیاسی بسیار به هم پیوسته و درهم تنیده‌اند، هم اکنون وابستگی سیاسی‌ای که در بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان مشاهده می‌شود، نتیجه‌ی مستقیم وابستگی اقتصادی آن‌ها به ابرقدرت‌ها است.

از این رو برای حفظ اعتبار و حیثیت اسلامی، دولت‌های اسلامی موظف هستند از هرگونه عملی که راه نفوذ کفار را برای تسلط بر مسلمین می‌گشاید، خودداری کنند و پیشاپیش راه‌های نفوذی آنان را با تدبیر و سیاست ببندند و از آن جا که بزرگ‌ترین راه نفوذ آنان، تأمین نیازمندی‌های اقتصادی است، از این رو اِعمال سیاست اقتصادی خودکفا و همیاری عموم اقشار در قطع وابستگی و بستن راه‌های نفوذی آنان، از مهم‌ترین مسؤولیت‌های ملت اسلامی است.


پس، تشخیص مشکلِ مملکت، مسیر را برای درمان هموار می کند. حضرت یوسف علیه السلام با درک این مطلب اقدام به ذخیره سازی گندم برای هفت سال بعد نمودند. قطعا ذخیره کردن گندمِ هفت سال، آن هم هفت سال قبل از وقوع خشکسالی، تدبیر و درایت خاصی می طلبد و الحمد لله که دولت فعلی هم دولت تدبیر و امید نامیده شده است.
القصه! 1. تشخیص درد 2. پیدا کردن درمان 3. داشتن راهکار مناسب، بخش اعظم حل هر مشکلی خصوصا مشکل اقتصادی می تواند باشد. توضیح مراحل دیگر اقتصاد قرآنی، بماند برای پست آتی.
________________________________________
بعد نوشت 1: مراحل دیگر اقتصاد رو بی خیال لطفا! فعلا تدبیر این دولت فراعقل بشریه! بذارید با تدبیر اینا کمی اوضاع بر وفق مراد بعضیا بچرخه بینیم چی میشه.والله!

رامیان

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
 [ 09:36:00 ق.ظ ]

زیباترین عید، عید بندگی... ...

 


زیباترین شروع:بسم الله
زیباترین دین:اسلام
زیباترین خانه:کعبه
زیباترین استاد:امام صادق(ع)
زیباترین عمو:حضرت ابوالفضل(ع)
زیباترین غنچه:حضرت علی اصغر(ع)
زیباترین سرانجام:شهادت
زیباترین لباس:احرام
زیباترین ندا:فطرت
زیباترین دوست:کتاب
زیباترین روز:جمعه
زیباترین بیابان:عرفات
زیباترین میعاد:معاد
زیباترین کلام:لااله الاالله
زیباترین آواز:اذان
زیباترین شهید:امام حسین(ع)
زیباترین بنا:حضرت ابراهیم
زیباترین پرچمدار:حضرت عباس
زیباترین پیرمرد:حبیب ابن مظاهر
زیباترین آواره:سلمان
زیباترین شب:قدر
زیباترین خاک:تربت
زیباترین رحمت:باران
زیباترین کلمه:محبت
زیباترین لحظه:پیروزی
زیباترین سوره:حمد
زیباترین سلسله:انبیاء
زیباترین بانگ:تکبیر
زیباترین پارسا:حضرت علی(ع)
زیباترین زندانی:امام موسی بن جعفر
زیباترین صابر:حضرت ایوب
زیباترین مهاجر:هاجر
زیباترین عمل:عبادت
زیباترین چشمه:زمزم
زیباترین نیکی:نیکی به پدرومادر
زیباترین عهد:وفا
زیباترین ناله:نیایش
زیباترین جنگ:جنگ با نفس
زیباترین انسان:پیامبر (ص)
زیباترین ستون:دین
زیباترین مادر:حضرت فاطمه(س)
زیباترین منتقم:حضرت مهدی(عج)
زیباترین سخن گو:حضرت زینب
زیباترین قربانی:حضرت اسماعیل
زیباترین کوشش:فی سبیل الله
زیباترین سنگ:حجرالاسود
زیباترین آغوش:آغوش مادر
زیباترین سرمایه:زمان
زیباترین زمین:کربلا
زیباترین ابزار:قلم

زیباترین عید: قربان
زیباترین شعار:صلوات برمحمد وآل محمد(الله هم صل اله محمد و آل محمد)

طلبه

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1397-03-24] [ 11:50:00 ق.ظ ]

حواس هفت گانه من، در جهنم است ...

حواس پنجگانه و قوه خیال و وهم در جهنم است

نمی دانم در این روزهای آخر مهمانی پروردگار، چقدر به مقررات میزبان مهربان عمل کرده ام.

آیا با همه وجود در میهمانی بودم یا اینکه بخشی از وجودم در میهمانی حضور داشته است؟

آیا چشم هایم با من حاضر بود؟ و فهمید که باید با من روزه بگیرد، یا اینکه من به تنهایی با دستگاه گوارشم

روزه بودم!

آیا گوش هایم با من هماهنگ بود،؟که نباید هرصدایی را بشنود.

آیا زبانم با من روزه بود؟ یا اینکه من تشنه و گرسنه را وادار به گفتن سخنانی کرد که نباید گفته می شد!

آیا حس بویایی من، توانست روزه بگیرد و هر عطری را استشمام نکند!

آیا حس لامسه با من همراه بود و روزه گرفت و از لمس نامحرم خودداری کرد؟

آیا قوه خیال من، باطل را تصور کرد یا نکرد.

آیا وهم مرا به سرزمین توهمات باطل برد یا نه؟

این ها که در من وجود دارد و در تمامی ماه رمضان با من بوده و من فقط گرسنگی و تشنگی را برخود هموار

کردم، و از نوشیدن حلال خدا که یک قطره آب بود بر خود سخت گرفتم.

زهی خیال باطل، از این هفت قوه که در هیچ لحظه ای اجازه ندارند مرتکب حرام شوند چه مهمان خدا باشند و

در حال روزه باشم یا نباشم غافل بودم.

و غافل تر اینکه، این ها درهای جهنم من هستند که معروف است که جهنم هفت در دارد.

پس در های بهشت من کجاست و چند تاست؟

درهای بهشت  هم همین هم اعضا و قوه ها هست منتها به اضافه یک نور افکن قوی به نام عقل.

و وظیفه من در ماه رمضان تقویت این نور افکن است تا با تقویت اراده ام بر شدت نورش بیفزایم، تا بتواند بر

آن هفت قوه اثر کند و در طول سال یاریگر من باشد.

این عقل است که می گوید به هر چیزی نگاه نکن و هر سخنی را نگو و هر سخنی را گوش نده و…

خداوند در قرآن کریم می فرماید:

.«وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ * لَها سَبْعَةُ أَبْواب لِکُلِّ باب مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ؛ و دوزخ، ». هفت در داردو براى هر درى، گروه معینى از آنها تقسیم شده‌اند». (حجر/ 43 و 44)

جهنم میعادگاه همه آنها (گمراهان) است.

در حالى که آیات قرآن مى‌گوید: جهنم هفت در دارد، و قابل توجه این که: در حدیث امام باقر(علیه‌السلام) مى‌خوانیم: «بهشت، هشت در دارد»، این تفاوت، اشاره به این است که: هر چند درهاى ورود به بدبختى و عذاب فراوان باشد، ولى با این حال درهاى وصول به سعادت و خوشبختى از آن افزونتر است،

 

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-03-22] [ 12:52:00 ب.ظ ]

دعا کنیم در برزخ از راز آیات متشابه آگاه شویم ...

قرآن را با ایمان حقانیت آن بخوانیم

قرآن را بخوانیم و یاد بگیریم و تلاش کنیم تا با ایمان به قرآن نکات آن را بدقت در ذهنمان بسپاریم،

در  این صورت اگر توفیق داشتیم با ایمان به قرآن از دنیا رفتیم و در عالم برزخ کلاس آموزش گذاشتند، می توانیم راز آیات متشابهات را بفهمیم.
حتما این را شنیده ایم که میان اهل فلسفه، عرفان و کلام اسلامی، این مساله، محل نزاع بوده است که آیا روح آدمی پس از جداشدن از جسم، در عالم دیگر، تکامل برزخی می یابد یا خیر؟
 بعضی از متفکران معتقدند تکامل برزخی در عالم مثال(برزخ در متون دینی)، نیاز به حرکت از قوه به فعل دارد، و حرکت نیز بدون ماده امکان پذیر نیست، بنابراین در عالم برزخ که ماده ای وجود ندارد، از حرکت هم خبری نخواهد بود، تکامل نیز وجود نخواهد داشت.
عده ای دیگر چون ملاصدرا، موسس حکمت متعالیه، معتقدند که جسم برزخی حکم ماده را دارد و روح(نفس ناطقه انسانی)در اثر کسب معارف و نیز تغذیه از خیرات و مبرات اهل دنیا، رشد کرده و مسیر تکاملی خود را همچنان ادامه خواهد داد.
اما با توجه به مجامع روایی، این نکته عرفانی و کشف فلسفی را تایید می کند.

به عنوان نمونه یک روایت را ذکر می کنیم.
« حفص می‌گوید: حضرت موسی بن جعفر ـ علیه السّلام ـ به مردی فرمودند: «أتحبّ البقاء فی الدّنیا»؛ آیا بقای در دنیا را دوست داری؟

آن شخص كه از تربیت شدگان مكتب امامت بود، عرض كرد: آری
آن حضرت پرسیدند: چرا؟
عرض كرد: برای آن كه به قرائت سورة محبوب خود، «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» بپردازم#
امام كاظم ـ علیه السّلام ـ پس از لحظه‌ای سكوت فرمودند: «یا حفص! مَن مات مِن أولیائِنا و شیعتنا و لم یُحسنِ القرآنَ عُلّمَ فی قبره لیرفع اللهَ به مِن درجته فإنّ درجاتَ الجنة علی قدر آیات القرآن یقالُ له: اقرأ وارقَ. فیقرأُ ثم یرقی»
اگر از شیعیان ما، كسی قرآن را به خوبی فرا نگرفته باشد (چون به حقیقت آن ایمان دارد) در جهان برزخ، قرآن به او تعلیم داده می‌شود تا خدای سبحان با معرفت قرآن بر درجات او بیفزاید؛ زیرا درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است؛ به قاری گفته می‌شود: بخوان و بالا برو. او نیز می‌خواند و بالا می‌رود.
#(بحار، ج 89، ص 348). )

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-03-21] [ 03:00:00 ب.ظ ]

سبک زندگی خانواده های ناپاک مثل خانه ی عنکبوت است ...

 خانواده ناپاک مثل خانه عنکبوت سست است

 

به مشکلات خانواده ها فکر می کردم،و از اینکه کودکان معصوم در دست مادرانی اژدها صفت بزرگ می شوند و مردان مفلوکی که باید همسر این ماردوشان باشند و سر در کنار این زنهاروی بالین بگذارند تاسف می خورم! 


در حدیث معراج علامت هایی از این زنان را خوانده بودم،که پیامبر اعظم در سفر معراج سرنوشت این موجودات را دیده بودند و جبرائیل هم در مورد آن ها برای پیامر اعظم توضیحاتی داده بودند.


و دنبال نشانه ای از این درنده های دوپا بودم، و ردآن ها را از آیه های قرآن جستجو کردم.
که ببینم خداوند در مورد این ددمنشان چه هشداری داده است؟!


واقعا خانواده، این نهاد پاک که تربیت نسل را به عهده دارد و زن ومرد در این کانون باید با آرامش زندگی کنند و در سایه سار این بهشت کوچک، آرامش را به جامعه جاری کنند.


چرا؟ خانواده هایی را می بینیم که طبق فرمایش قرآن مهر «مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ» 90 عنکبوت بر آن حک شده است.

مثل کسانی که غیر از خدا اولیای خود برگزیدند، مثل عنکبوت است که خانه ای را برای خودانتخاب کرد، در حالی که سست ترین خانه ها. خانه عنکبوت است.
با آیات سوره عنکبوت روبرو شدم، که می فرماید سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است!


واز طرفی متوجه کشفیات جدید دانشمندان شدم که می گویند از تار های عنکبوت محکم ترین لباس را می بافند.
بعد از مطالعه و جستجو در مطالعات مفسرین ، به یافته جدیدی رسیدم که بسیار جالب بود.


همیشه شنیده ایم که قرآن بطن های فراوانی دارد، ولی به این روشنی وملموس متوجه نشده بودم!


بررسی در زندگی عنکبوت نشان می دهد که وظیفه لانه سازی به عهده عنکبوت ماده است، وقتی که عنکبوت ماده باردار می شود و نوزادانش متولد می شوند؛ ابتدا همسر خود را می کشد و بعد نوزادان را از لانه بیرون می کند.


واین سبک زندگی عنکبوت است که معروف به سست ترین خانه ها شده است.


یعنی کانون خانواده ای وجود ندارد، درست مثل زنهایی که از مسیر پاکی خارج می شوند و با نامحرمان ارتباط دارند و چه بسا همسر را به قتل می رسانند و فرزندان را رها می کنند.

 

http://eajazquran14.blogfa.com/post/24

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-03-16] [ 08:17:00 ب.ظ ]

الگوی همه آزادگان جهان ...

 

مقام علی علیه السلام
درباره مقام امیرالمؤمنین علیه السلام زبان های نوعِ بشر و قدرت و تصویر و ترسیم انسان ها عاجز از ارائه کُنه و حقیقت مطلبند؛ بلکه عاجز از تصوّر آن مقام شامخ و کُنه عظمت آن بزرگوارند.

ما با قیاس به معلومات خودمان می توانیم چیزی را بشناسیم و بفهمیم.

امیرالمؤمنین علیه السلام از مقیاس های ما خارج است.

او را با ذرع و پیمانه ای که برای سنجیدن انسان ها و فضیلت ها و مُحسّنات و زیبایی ها در اختیار ماست، نمی شود سنجید و اندازه گرفت.

او بالاتر از این حرف هاست. آنچه که ما می بینیم درخشش آن بزرگوار است که به چشم هر انسانی ـ حتّی دشمنان و مخالفان ـ می آید؛ چه برسد به دوستداران و یا شیعیان… درخشش را می بینند، امّا ابعاد و جزئیات را نمی توانند درک کنند و ببینند.

تجلی حکومت الهی
آن وقتی که این انسان بزرگ اندیش و بزرگ بالاخره بر مسند قدرت و حکومت دست پیدا کرد ـ در آن دوران کاری کرد که اگر سال های سال مورّخان و نویسندگان و هنرمندان بنویسند و تصویر کنند کم گفته اند و کم تصویر کرده اند ـ وضع زندگی امیرالمؤمنین در دوران حکومت قیامتی است.

اصلاً علی علیه السلام معنای حکومت را عوض کرد. او تجسّم حکومت الهی، تجسّم آیات قرآن در میان مسلمین، تجسّم «اَشِدّاءٌ عَلی الکُفّارِ رِحُمَاءُ بَیْنَهُمْ» و تجسّم عدل مطلق بود.

او فقرا را به خود نزدیک می کرد و ضعفا را مورد رعایت خاص قرار می داد. برجستگانی که با پول و زور و بقیه وسایل مطرح شدن، خودشان را به ناحقّ مطرح کرده بودند، در نظر علی علیه السلام با خاک یکسان بودند.

آنچه در چشم و دل او ارزش داشت، ایمان و تقوا و اخلاص و جهاد و انسانیّت بود. با این مبناهای باارزش، امیرالمؤمنین کم تر از پنج سال حکومت کرد. قرن هاست که درباره امیرالمؤمنین می نویسند و کم نوشته اند و نتوانسته اند درست تصویر کنند و بهترین ها معترف به عجز و تقصیر خودشان هستند.

کار برای خدا
... امیرالمؤمنین برای خدا و در راه او کار می کرد. به درد مردم می رسید. مردم را دوست می داشت و خدمت به آنها را وظیفه خود می دانست. با این که حکومت او در جهت خدمت به مستضعفان بود، به این اکتفا نمی کرد؛ شب ها هم، تنها و به صورت فردی، به کمک یکایک مستضعفان می رفت. این زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام است.

ظلم ستیزی علی علیه السلام
علی علیه السلام در هر سطحی با هر نامی و زیر هر پوششی ظلم ستیز بود. زندگی دشوار امیرالمؤمنین را نگاه کنید. این جنگ های اوست. ببینید با چه کسانی جنگید؟ چه طور جنگید؟ با چه صلابتی جنگید؟ آنها چه کسانی بودند؟ زیر چه نام و عنوان های فریبنده ای پنهان شده بودند؟

امّا وقتی تشخیص می داد که این ظلم و باطل است درنگ نمی کرد. این راه ماست؛ راه دشواری که باید آن را طیّ کنیم. این راه یکایک کسانی است که ادّعای پیروی امیرالمؤمنین علیه السلام را می کنند؛ راه مقابله با ظلم و ظالم در هر سطحی و یا هر کیفیّتی…

شخصیّت و فضایل علی علیه السلام
شخصیّت امیرالمؤمنین علیه السلام ترکیبی از عناصری است که هرکدام به تنهایی یک انسان عالی مقام را اگر بخواهد به اوج آن برسد به زانو در می آورد.

زهد امیرالمؤمنین و بی اعتنایی و بی رغبتی او نسبت به شهوات زندگی و زخارف دنیایی یکی از این عناصر است.

علم آن بزرگوار و دانش وسیع او ـ که بسیاری از بزرگان مسلمین و همه شیعه بر آن اتّفاق دارند که بعد از نبیّ اکرم صلی الله علیه و آله وسلم کس دیگری غیر از امیرالمؤمنین از آن علم برخوردار نبوده است ـ یکی از این عناصر است.

فداکاری آن بزرگوار در میدان های مختلف ـ چه میدان های نظامی و چه میدان های اخلاقی و سیاسی ـ یکی از این عناصر است.

عبادت آن بزرگوار یکی دیگر از این عناصر است. عدل و دادگری امیرالمؤمنین که پرچم برافراشته شاخصی برای عدل اسلامی است. رأفت آن بزرگوار نسبت به ضعیفان ـ اعم از فقرا، کودکان، زنان و از کارافتادگان ـ یک وادی عظیم و یکی دیگر از ابعاد شخصیّت امیرالمؤمنین است… در همه اینها در حدّ اعلاست.

قاطعیّت علی علیه السلام
... قاطعیّت و صلابت در راه حقّ، این خصوصیّت ـ اگر نگوییم مهم ترین ـ حداقل بارزترین خصوصیت زندگی امیرالمؤمنین است. آن چیزی که اوّل از این دستگاه حکومت مشاهده می شود، این است که امیرالمؤمنین بعد از تشخیص حقّ هیچ چیزی نمی تواند جلوی راه حقّ او را بگیرد. …امیرالمؤمنین از جمله کسانی است که در راه خدا هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند جلوی او را بگیرد و مانع او بشود.

آنچه را که تشخیص داد بدون هیچ گونه مبالاتی عمل می کند. اگر به سرتاسر زندگی امیرالمؤمنین نگاه کنید، این خصوصیّت را مشاهده می کنید.

قاطعیّت و صلابت از اولِ نشستن بر مسند حکومت، امیرالمؤمنین این قاطعیّت و صلابت را نشان می دهد؛ یعنی حکومت وقتی که به نام خدا و برای خدا و برای اجرای احکام الهی است، باید تحت تأثیر هیچ ملاحظه ای که مخالف با حقّ باشد قرار نگیرد. این آن منطقی است که امیرالمؤمنین دنبال می کرد.

صبر و بصیرت علی علیه السلام
امیرالمؤمنین از اوایل نوجوانی تا هنگام مرگ دو صفت بصیرت و صبر را با خود همراه داشت. بیداری و پایداری او یک لحظه دچار غفلت و کج فهمی و انحراف فکری و بد تشخیص دادنِ واقعیت ها نشد. از همان وقتی که از غارحرا و کوه نور پرچم اسلام به دست پیامبر برافراشته شد… حکومت نبوّت و رسالت آغاز گردید، این واقعیّت درخشان را علی بن ابی طالب علیه السلام تشخیص داد.

پای این تشخیص هم ایستاد و با مشکلات آن هم ساخت. اگر تلاشْ لازم داشت آن تلاش را هم انجام داد اگر مبارزه لازم داشت آن مبارزه را کرد. اگر جان فشانی می خواست جان خود را در طَبَق اخلاص گذاشت و به میدان برد.

اگر کار سیاسی و فعالیّت حکومت داری و کشورداری می خواست آن را انجام داد. بصیرت و بیداری او یک لحظه از او جدا نشد. دوّم صبر و پایداری کرد و در این راهِ استوار و صراط مستقیم استقامت ورزید.

این استقامت ورزیدن، خسته نشدن مغلوب خواسته ها و هواهای نفس انسانی نشدن نکته مهمّی است… همه در این خصوصیت باید سعی کنند که خودشان را به امیرالمؤمنین نزدیک کنند، هرچه همّت و استعدادشان باشد…

سخنرانی امام خامنه ای در باره امیرالمومنین علی علیه السلام

پ.ن

علی علیه السلام انسان کامل
امیرالمؤمنین علیه السلام یک الگوی کامل برای همه است.

جوانیِ پرشور و پرحماسه او الگوی جوانان است.

حکومت سراسر عدل و انصاف او الگوی دولت مردان است.

زندگی سراپا مجاهدت و سراپا مسئولیت او الگوی همه مؤمنان است.

آزادگی او الگوی همه آزادگان جهان است.

سخنان حکمت آمیز و درس های ماندگار او الگوی عالمان و دانشمندان و روشنفکران است.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[شنبه 1397-03-12] [ 06:23:00 ب.ظ ]

اجناس نجس را از خاك پاك ایران بیرون کنیم ...

جنس خارجی را نجس بدانیم

دومین دلیل و راهكار سید احمد کاشانی:

حمایت از تولید ایرانى؛ راهكار قطع سلطه اقتصاد خارجی

«دفاع در مقابل كفار، اگر استقلال کشور های اسلامی را می خواهید، واجب است به اجماع و نصوص قطعیه و فرقی نمى‏ كند.

وجوب دفاع از آن‏ كه كفار از راه جنگ و استعمال ادوات جنگ از قبیل توپ و تفنگ، و اراده سلطه بر مسلمین داشته باشند .

یا از راه علم و تدبیر مسلمین را غافل نموده و سلطه بر ایشان یابند و یا از راه تجارت و راه ‏هاى دیگر…. خلاصه، عزم كفار بر ضعیف کردن مسلمین است،

گاهى از راه جنگ و گاهى از راه حیله و تزویر و علم و تدبیر…… یا این‏كه کالای خود را در کشورهای اسلامی وارد مى‏کنند .

و به این طریق اموال آن‏ها را مى ‏برند و راه كسب و تجارت را به رویشان مى ‏بندند تا به این وسیله آن‏ها فقیر و پریشان شوند….

و اگر از راه كسب و تجارت، قصد نابودی مسلمین نمودند، دفاع به این نحو خواهد شد كه ترك استعمال کالاهای آن‏ها را نموده، از ورود  و تجارت كفار درکشور های اسلام مانع شوید.

و این اجناس نجس را از خاك پاك مسلمین خارج كنیم تا نه اجنبى مغازه و كارخانه  داشته باشد و نه با او معاشرت شود .

و باید کالا و منسوجات ایرانی را ترویج نمود و  تجارت و كسب را در کشور های اسلامی منحصر كرد و با مسلمین و و با شركت‏هاى بزرگ عقد قرار داد بست. 

مدارس براى تحصیل انواع علوم و صنایع  افتتاح نمود تا اشاعه‏ ى علم و صنعت و كسب و تجارت شود».

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[جمعه 1397-03-11] [ 05:14:00 ب.ظ ]

بغض در گلو مانده علما در حمایت از کالای ایرانی ...

علما حمایت از کالای ایرانی

راهكارهاى سید احمد كاشانى براى برون‏ رفت از وضع نابسامان اقتصادى‏


سید احمد پس از ذكر دردمندانه و سوگمندانه از اوضاع و احوال اقتصادى و سیاسى مسلمین درصدد ارائه‏ ى دلایل و راهكارهاى خود براى برون‏ رفت از این شرایط برآمده است:
دلیل و راهكار اول: افزایش سرمایه و توسعه تجارت؛ پشتوانه اقتدار مسلمین‏
«…پوشاک مسلمین از منسوجات كفار باعث تقویت كفار و تضعیف مسلمین است؛ به جهت آن‏كه رواج تجارت و کسب منشأ قوت ثروت مى ‏باشد ..

اگر منسوجات كفار منسوخ شود و لباس مسلمین در منسوجات خودشان منحصر شود حتما راه كسب صد هزار جمعیت اقلاً مهیا خواهد گردید و راه تحصیل معاش جمع كثیر از مسلمین آماده خواهد شد….

ما گروه مسلمین به نبود تجارت و كسادى کالاهای تولید ملی، كسب خود را ضعیف نمودیم.

خلاصه قدرت كفار و استیلاى كفار بر ما میسر نشد مگر به جهت ثروت ایشان و ضعف و ذلت ما میسرنشد مگر به‏ سبب فقر و مسكنت ماو كفار به جهت ثروتشان مذاهب باطله و كتب ضاله خود را ترویج مى‏ كنند.… ،

به همین ‏جهت است كه یكى از رؤساى فرنگ مى ‏گوید: قوت ما از سه چیز شد: اول، كشیش؛ دوم، تجارت؛ سیم، توپ ومن حقیر مى ‏گویم: اگر از تجارت، مال پیدا نکرده بودند نمى ‏توانستند به تهیه‏ ى توپ و تقویت كشیش بپردازنداگرچه این دو نیز اسباب قوت دولت و ملت مى ‏باشد ولكن منشأ آن‏ها تجارت است.»

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-03-09] [ 03:58:00 ب.ظ ]

فریاد علما در حمایت از کالای ایرانی ...

سیره علما در حمایت از کالای ایرانی

سید احمد بن فخرالدین موسوى كاشانى و حمایت از كالاى ایرانى‏
در  دوره مظفر دین شاه مى‏ توان به اقدامات «سید احمد بن فخرالدین موسوى كاشانى» از علماى زمان  شاه قاجار، اشاره كرد.

او از جمله علمایى است كه از رواج تولیدات دولت‏ هاى بیگانه در ایران به‏ شدت ناراحت و نگران بوده است؛ ازاین ‏رو با بیانى تند و دلسوزانه درصدد بیدارى و آگاهى بخشیدن به مردم از اوضاع مملكت و نفوذ گسترده و پنهان بیگانگان از راه سلطه بر بازارهاى تولید و عرضه‏ ى ایران برآمده است.
این عالم ریزبین و نكته‏ سنج، متذكرانه درصدد هوشیار نمودن مردم است در جایى مى ‏گوید:

«هان، هان، اى دوستان و برادران! لختى سر از خواب غفلت بردارید و از بى‏هوشى به خود آیید و حجاب را از دیده بردارید و عقل و علم را راهنمای خود نمایید و كمى به هر طرف نظر دقت و عبرت افكنید….

ملاحظه كنید كه دشمنان دین و مملكت ازهرجهت، اطراف مسلمین را احاطه کرده اند، راه كسب و تجارت را از هر سو بر ایشان مسدود كرده و به روش های گوناگون با کالاهای خود، ما را چون اطفال بازى داده، هر دم به رنگى و هر ساعت به نیرنگى، چنگال نفوذ خود را در کشور های اسلام محكم می کنند…..

و بازار مسلمین پراز اجناس فرنگی و لباس خارجی شده است. تجار نباید مامور فروش کالای كفار شوند و مردم دیندار نباید لباس خارجی بپوشند……

لختى تفكر كنید و تعمق نمایید و در عظمت اسلام نگاه کنید كه چه بود مرزهای مملكت اسلامى از منتهاى آفریقا تا پشت دیوار چین؟

وا اسفا چگونه غربیان بر ما مسلط شدند، راه كسب و تجارت را از مسلمین گرفتند و به همین جهت مارا پریشان و زیر دست خود نمودند؟»
(مكتوبات و بیانات سیاسى و اجتماعى علماى شیعه، ج ۲، صص ۱۰۲-۱۰۴)

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-03-07] [ 05:39:00 ب.ظ ]

زندگی به سبک ابوحمزه ...

زندگی به سبک ابوحمزه

رفته بودم سنوگرافی و اولین بار بود که صدای تپش قلبش را شنیدم، با شنیدن صدای قلبش ضربان قلبم تند شد.

خانم پزشک خیلی سفارش کرد که برای ادامه زندگی نوزاد باید مواظب باشی!


بچه، فقط به تو وابسته است، باید در تمام دوره بارداری در استراحت کامل باشی،و گرنه زبانم… ممکنه که بچه ات زنده نمونه ،قلبم هری ریخت.
نوزاد تو مانند یک میوه نارسه که با یک دم برگ به شاخه درخت وصل است، هر وزش بادی و یا ضربه نوک پرنده ممکن است آن را از شاخه جدا کند!


الحمدالله آن مدت را با تمام سختی به شیرینی گذراندم.
با تولدش وابستگی او را بیشتر متوجه شدم، اگر توی بغلم بود آرام بود وقتی که توی گهواره می گذاشتمش چنان شیون می‌کرد که فکر می‌کردم حتما بیماری خاصی دارد.


با بغل کردن آرام می‌گرفت و گاهی هم لبخند زیبایی تحویلم می‌داد.

هرقدر مرا بیشتر می‌شناخت  وابستگی او بیشتر می‌شد.
این وضع همچنان ادامه داشت، لحظه‌ای تحمل دوری از مرا نداشت، حتی زمانی که سیر بود باز هم از دوری من بیقراری می‌کرد.
تا جایی که هنگام نمازخواندن هم او را بغل می کردم .

###
بعد که بزرگتر شد اگر به خاطر اشتباهش تنبیه می‌شد باگریه به طرف من می‌دوید، و حالا اشک من بود که سرازیر می‌شد.


وقتی از تاریکی می ترسید آغوش من بهترین جایگاه  بود.
وقتی برای کار خوبش تشویقش می‌کردم ،برق شادی را توی چشماش می‌دیدم.
یعنی هنگام شادی، گریه، ترس در همه حال من پناهش هستم و با من زندگی می‌کند.

فرزندم با وجود من هیچ وقت نگرانی نداشت ،نگرانی غذا ، و امنیتش ، احساسش پر از امید بود.

آنوقت بود که فهمیدم من بهشت کودکم هستم.

###
خدایا من هم مثل کودکی هستم که می‌خواهم با تو زندگی کنم هنگامی که گرسنه می‌شوم این توهستی که با نعماتت مرا سیر می‌کنی، اگر اجازه تو نبود لقمه‌ای از گلویم پائین نمی‌رفت،

بارلها بدون اذن تولب به غذا ‌زنم.
هنگام تشنگی این اجازه توست که قطرات گوارای آب را به من می‌نوشانی، از سحری تا افطار آبی نمی‌نوشم.


وقتی که می‌ترسم این پناه توست که به من آرامش می‌دهد.


بارلها من مثل یک کودک هستم که بدون لطف رحمت تو ادامه زندگی برایش امکان ندارد.

پرودگارا! در این شب ها و روزهای رمضاینت به تو وابسته شده‌ام و کاش این وابستگیم را بعد از ماه مهمانیت برایم مهیاکنی تا بدون اذن تو همان گونه از حلال هایت استفاده نمی‌کردم ؛ چشم هوس هایم را کورکنی به حرامت گرفتار نشوم.

خدایا کمک کن تا ابد و دهر کودکت باشم، با همان باور و امید .

خدایا خودت را به من بشناسان، که اگر بشناسمت عاشقت خواهم شد!

سیدی اگر دستم را نگیری با یک باد خشن و شاید رقیق از تو جدا شوم.

اگر نبود لطف و رحمت تو معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار شده بودم!


پروردگارا به تشویق تو نیاز دارم تا شادی آن را تا عمق سلول های بدنم احساس کنم و آنوقت است که رشد می‌کنم و به بالندگی می رسم.

خدایا می خواهم به سبک ابوحمزه زندگی کنم، مولای مهربانتر از مادر، در این روزهایی که میهمان تو هستم و چه سعادتی بالاتر و برتر که اذن دادی تا به بهشت رمضانت ورود کنم، و در بغل کریمانه‌ات بهشت آخرتت را احساس کنم.

هرچند فقط امید به رضایتت دوخته‌ام، وقتی در این روزهایی که با گرسنگی و تشنگی گذراندم و تحمل کردم یعنی  که نیازمند تشویقت که رضایتت می‌باشد هستم ،نه بهشت و آب و حور غلمانش…

خدایا از کوتاهی‌های که به علت جهلم بوده مرا ببخش. خدایا به غیر خودت کسی را ندارم.

لَاسْتِیجابٍ لِعَفْوِكَ عَنّی بَلْ لِثِقَتِی بِكَرَمِكَ وَ سُكُونِی إلی صِدْقِ وَعدِكَ وَ لَجَأی إلَی الإیمانِ بِتُوحِیدِكَ وَ یَقِینِی وَ بِمَعْرِفَتِكَ مِنّی أنْ لا رَبّی غِیرُكْ وَلا إلهَ إلا أنْتَ وَحدَكَ وَلا شَرِیكَ لَكْ .”
هرچند من لیاقت ندارم، ولی به امید تو آمدم و می‌خواهم به تو وابسته باشم،همانگونه که طفلم به من ایمان و باور داشت که او را گرسنه و تنها نخواهم گذاشت.
و توعالی ترین و نهایی ترین امید من  هستی و من بدون تو هیچم.

کاش ایمان من هم مثل کودک به خدایم بود.

خدایا بهشت من تویی

#همنوا_با_ابوحمزه

 

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[شنبه 1397-03-05] [ 03:20:00 ب.ظ ]

فتوای امام خمینی برحرام بودن تجارت خارجی ...

ایرانی تولید حمایت

حضرت امام خمينى(ره)،قبل از آغاز نهضت اسلامى و پس از شروع آن، همیشه يكى از مدافعان استفاده از كالاهاى ايرانى و رويگردانى از مصرف اجناس خارجى بودند.


اين ويژگى، بعدها در آثار فقهى ايشان نيز، جلوه ‏اى تام و تمام داشت.

در مسأله شماره ۲۸۳۱ رساله عمليه ايشان آمده است: «اگر در روابط تجارى با اجانب خوف آن است كه به بازار مسلمين صدمه اقتصادى وارد شود و موجب اسارت تجارى و اقتصادى شود، واجب است قطع اين‏گونه روابط، و حرام است اين نحو تجارت.»

اين رويكرد، پس از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز دوران رهبرى حضرت آيت ‏ا… خامنه‏ اى نيز، تداوم پيدا كرده و از سوى ساير علماى اعلام نيز، مورد حمايت و پشتيبانى قرار گرفته است.

نامگذارى سال ۱۳۹۷، به ‏عنوان سال «حمايت از كالاى ايرانى» خود نمونه‏ اى بارز از چنين انديشه و رويكردى محسوب مى ‏شود.
حضرت امام خمينى(ره) رهبر كبير انقلاب اسلامى درباره شهيد آيت ‏الله سيد حسن مدرس مى‏فرمايند:

«در آن وقت لباس كرباس ايشان زبانزد بود؛ كرباسى كه بايد از خود ايران باشد مى ‏پوشيد.»

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[جمعه 1397-03-04] [ 07:28:00 ب.ظ ]

شهید نواب و حمایت از کالای ملی ...

نواب حمایت از تولید داخلی استقلال

دغدغه علما همیشه حفظ استقلال و تامین رفاه ملت ایران بوده است.
شهيد نواب صفوى، رهبر فدائيان اسلام كه در مبارزه با نفوذ استعمار عزمى جدى داشت،

بارها در خلال سخنانش برای فرهنگ سازی و اصلاح فکر مردم، از رجحان كالاى ايرانى بر خارجى سخن گفت.(او به روشنی متوجه بود که چگونه دشمن ریشه فقر را در ایران نهادینه می کند تا زمینه نفوذ و  چپاول ثروت و وابستگی را برای ایرانیان ابدی نماید)

او در يكى از جلسات تهران «فخريه»، در سخنرانى‏ اش در مسجد چراغى ساخت ايران را روى دست گرفت و از مردم خواست به جاى راحت‏ طلبى و استفاده از توليدات غربى با خريد كالاى ايرانى به تقويت بنيه اقتصادى ایرانیان كمك كنند.

ما چه کرده ایم و چه می کنیم و به کجا می رویم«این تذهبون» تکویر 26

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-03-02] [ 09:49:00 ق.ظ ]

سید حسن مدرس و حمایت از البسه ایرانی ...

حمایت از کالای ایرانی سیره علما

علما چه خون دلهایی خوردند تا  مردم ایران متوجه خطر نفوذ و وابستگی به خارجی هارا متوجه شوند. برای حفظ استقلال ،قدم اول را حمایت از تولید داخلی می دانستند ،که ویروس فقر و  بیکاری را می توان با واکسن حمایت از کالای ایرانی ایمن  کرد.


شهيد سيد حسن مدرس  طرح حمايت از البسه ايرانى را به مجلس برد. او سه سال پيش از سقوط قاجاريه طرحى را پيشنهاد كرد كه بر مبناى آن، البسه همه كارمندان دولت، بايد از منسوجات ساخت ايران تهيه مى‏ شد. پيشنهاد شهيد مدرس، در همان جلسه به تصويب رسيد؛ اما بعدها هيچ اقدامى براى اجرايى شدن آن صورت نگرفت.

صدایی که با مظلومیت در گلو با زبان روزه خفه شد!

از ما سوال خواهد شد، که هرچند آن زمان نبوده اید ولی تاریخ را خواندید چرا عبرت نگرفتید و به دستور سید حسن مدرس شهید عمل نکردید!؟

لا يُسْئَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَ هُمْ يُسْئَلُونَ «23 انبیاء»

او (خداوند) از آنچه انجام مى‌دهد سؤال نمى‌شود، امّا آنها (مردم، در انجام كارهايشان) مورد بازخواست قرار مى‌گيرند.
نکته ها

مسئوليّتِ پاسخگويى انسان در قبال كارهايى كه انجام مى‌دهد، بارها در قرآن مطرح شده است، از جمله: «فَوَ رَبِّكَ لَنَسْئَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» «1» به پروردگارت سوگند كه از همه‌ى مردم سؤال خواهيم كرد. و يا در جايى ديگر مى‌خوانيم: «وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ» «2» آنها را متوقّف كنيد، آنها بايد بازخواست شوند. به هر حال در روز قيامت، از افكار و نيات، از جوانى و عمر، از درآمد و مصرف، از انتخاب رهبر و اطاعت از بزرگان، سؤال خواهد شد.

1.حجر 92

2.صافات 24

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت
[سه شنبه 1397-03-01] [ 02:18:00 ب.ظ ]