|
من انقلابیم
رفتن به جبهه در تقدیرم نبود، در جنگ نرم برای خدا مینویسم
|
|
|
برای تان پیش آمده که در مه غلیظ راه را نتوانید تشخبص دهید؟! اگر جوابتان مثبت است،
حتما"چراغ مه شکن"را درک کرده اید.در فضای غبار آلود فتنه، بصیرت حکم همان چراغ مه شکن را دارد.
یکی از افرادی که این چراغ را بدست آورد و آن را در…
کنار کشیدن در زمان فتنه نوعی کمک به فتنه
این را هم عرض بکنیم؛ بعضیها در فضای فتنه، این جملهی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»(۱) را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنهگر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود.
در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمار یاسر دائم - آثار صفین را نگاه کنید - مشغول سخنرانی است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروههای مختلف؛ چون آنجا واقعاً فتنه بود دیگر؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنهی عظیمی بود؛ یک عدهای مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگری بود؛ این طرف میرفت، آن طرف میرفت، برای گروههای مختلف سخنرانی میکرد - که اینها ضبط شده و همه در تاریخ هست - از آن طرف هم آن عدهای که «نفر من اصحاب عبد اللَّه بن مسعود …» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین - یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است - انّا قد شککنا فی هذا القتال»؛(۲) ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. امیدواریم انشاءاللَّه خدای متعال ما را و شما را به آنچه میگوئیم، به آنچه نیت داریم، عامل کند؛ موفق کند.۱۳۸۸/۰۷/۰۲ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری فتنه, عمار حدیث, نهجالبلاغه
______________________________________
پ.ن
بی بصیرتی یعنی اینکه وقتی کاندید مورد نظرش رای نمی آورد مثل برد باخت فوتبال که طرفدار یک تیمی هست از باخت تیم ناراحت می شه می زنه و می شکنه ،در حالی که این تفکر از بی بصیرتی نشأت می گیره زیرا ملت ایران پیروز این جریان بوده نه یک شخص!!!
موضوعات: آموزنده
لینک ثابت
[جمعه 1396-02-29] [ 12:51:00 ب.ظ ]
|
|
كاركرد انتخابات
در نظام ولايى و اسلامى، نقش مردم، نقش اساسى و كليدى است. گاهى اين نقش با حضور در عرصههاى مختلفى همچون راهپيمايى ۲۲ بهمن و روز قدس و در مصلاهاى نمازجمعه تجلى مىيابد و گاهى پاى صندوقهاى رأى، زيباترين جلوه دمكراسى و مردمسالارى دينى را به رخ جهانيان مىكشد. از اينروست كه انتخابات در فرهنگ و زندگى مردم ايران جايگاه ويژهاى يافته است. اعتقاد و اعتماد به مردم مهمترين كانون اقتدار و عزت ملى میباشد و لذا همواره مورد تأكيد بنيانگذار جمهورى اسلامى امام راحل(ره) و خلف صالح وى امام خامنهاى(مدظلهالعالى) بوده است. البته مردم شريف و بصير و هميشه در صحنه كشورمان در سالهاى پس از پيروزى انقلاب تاكنون بارها و بارها عظمت و اراده پولادين و ارزش واقعى خود را به نمايش گذاردهاند و حقاً شايسته بهترين توجه و احترام و خدمت خالصانه و صادقانه مديران و مسؤولان كشورى و لشكرى مىباشند و اكنون كه دهه چهارم انقلاب كه به نام «دهه پيشرفت و عدالت» نام گرفته است در حال سپرى شدن است، حق دارند كه نسبت به معضلات و مشكلات عديده اقتصادى، از معيشت و اشتغال گرفته تا پديده شوم فساد و قاچاق و نيز آسيبهاى اجتماعى مزمن و رنجآور از تضعيف بنيان خانواده گرفته تا طلاق و حاشيهنشينى و سرقت و اعتياد و… شكايت و گلايه داشته باشند و از اينكه منويات و هشدارها و تذكرات نجاتبخش و حكيمانه مقام معظم رهبرى كمتر مورد توجه و عمل قرار مىگيرد، سخت معترض و ناراضى باشند! ولى باز هم با همه تنگناها، آنجا كه امر مصالح و منافع ملى و ارزشها و آرمانهاى نظام و انقلاب به ميان است، فارغ از همه گلايهها دست در دست يكديگر داده و به ميدان مىآيند. شور توأم با شعور اقشار مختلف مردم در ۲۹ ارديبهشتماه به فضل الهى خود بهترين گواه بر اين ادعا خواهد بود و انشاءالله انتخاباتی را رقم خواهند زد كه به كورى چشم دشمنان قسمخورده ملت، بر مجد و عزت و عظمت كشورمان ايران بيافزايد. البته آنچه نبايد هرگز از نظر دور داشت اين حقيقت است كه انتخابات همواره دو كاركرد اساسى و محورى را بهدنبال دارد: ۱. توليد فزاينده قدرت ملى ۲. تقويت كارآمدى نظام براى خدمت بيشتر هرچند لازمه اين امر چند مؤلفه مهم است كه بايد مورد عنايت و توجه همگان قرار گيرد و الا همين انتخابات ممكن است بهجاى توليد قدرت ملى، باعث سرافكندگى و ضعف گردد. از آنجمله است: «سلامت، امنيت، تمكين به قانون و نتيجه انتخابات» چه آنكه با پايان روز رأىگيرى، همواره بايد رقابتها به رفاقتها تبديل و در جهت تقويت اتحاد و انسجام ملى هر آنچه كه ثمره رأى و اعتماد و اقبال اكثريت مردم باشد، مورد حمايت همه آحاد قرار گيرد. در اينصورت است كه انتخابات بهعنوان پشتوانه اقتدار ملى رقم خواهد خورد و نكته بسيار مهم ديگرى كه نبايد از نظر دور داشت، انتخاب اصلح است، چراكه خروجى انتخابات بايد افرادى باشند كه اركان و ارزشهاى نظام و جامعه را باور داشته و نسبت به آنها از سر اعتقاد پايبند باشند و الا بهطور مثال اگر رئيس جمهورى انتخاب و يا عضو شوراى شهر و روستايى با رأى مردم به شوراى اسلامى راه يافت كه اساساً با آرمانهاى انقلاب و مردم و با اركان حاكميت و نظام سازگارى و يا همراهى ندارد، قطعاً به ميزان زاويه داشتن وى، جامعه و ملت خسارت خواهند ديد و لذا تأكيد بر انتخاب اصلح ازجمله امورى است كه همواره بايد مورد توجه قرار داشته باشد، تا به فضل الهى خروجى انتخابات در هر دورهاى چيزى باشد كه در تراز ملت شريف ايران بوده و كشور را بهسوى قلههاى پيشرفت و عزت و امنيت بيشتر پيش ببرد. در همین راستا بر همگان است که تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت جدی از آراء مردم و توجه به نقش امانتداری توسط مسئولان اجرایی و نظارتی صندوقهای رأی و نیز نشان دادن چهره واقعی ملت ایران که حاکی از عزم و تصمیم راسخ و اعتماد به نفس و سکینه و آرامش است و در نهایت انضباط مردمی قبل و حین و بعد از انتخابات که تنها با احترام به نهادهای قانونی و تمکین در برابر قانون میسر است را جدی بگیریم. بالطبع در اين مسير بهجاى پرداختن بر گسلها و حساسيتهاى قومى و مذهبى و جناحى و گروهى بايد همواره با مقاومت و مجاهدت، بر منافع ملى و اتحاد و يكپارچگى امت حول محور ارزشهاى دينى و انقلابى اصرار ورزيد تا روزبهروز بر عزت و اقتدار كشورمان ايران افزوده گردد. انشاءالله.
منبع سایت فرهنگی
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-02-28] [ 11:21:00 ق.ظ ]
|
|
«به کسی رای می دهم که اشداءعلی الکفار ورحماءبینهم باشد،برای بهشتی شدن مردم تلاش کند،برای جاری شدن خون شهدا را در رگ جامعه شب وروز نشناسد، برای انجام پروژه های فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی با امام خامنه ای مشاوره کند… »
«به کسی رای می دهم که دغدغه دین داشته باشد، از دشمنان نترسد، در مدت چهار سال ملت ایران را برای 50 سال آینده از نظر اقتصادی ،فرهنگی،علمی بیمه کند.سایه جنگ را از سر مسلمانان جهان بزداید،زمینه ظهور را فراهم نماید. »
«به کسی رای می دهم که چشم امیدش به دنیای غرب و اروپا نباشد،با اتکال به خدا و پشتیبانی امت کار ها به پیش برد»
«به کسی رای می دهم تقوی را سر لوحه کارخود قرار دهد»
«به کسی رای می دهم که به آرزوهای امام خمینی (ره) ومنویات امام خامنه ای واهداف شهدا جامه عمل بپوشاند»
«به کسی رای می دهم خطر پذیر باشد، مصداق فرمایش امام علی علیه السلام باشد:از هر کاری می ترسید با شجاعت به آن کار وارد شوید»
«به کسی رای می دهم که امید آفرین قلوب مستضعفین جهان باشد»
«به کسی رای می دهم که نشاط اسلامی، غرور ملی رابه جامعه تزریق کند، با امید به زندگی و فراهم کردن کار و ایجاد مسکن مناسب و ازدواج آسان برای جوانان و افزایش جمعیت برای نسلی قوی و امیدوار»
«به کسی رای می دهم که با تقویت فرهنگ دینی در آموزش عالی و آموزش وپرورش ،با بکار گیری اساتید متدین و معلمان فرهیخته باعث شکوفاشدن فرزندان این مرزو بوم شود»
«به کسی رای می دهم که در باره الناس علی دین ملوکهم بیندیشد ، و با ساده زیستی و انتخاب سبک زندگی اسلامی الگوی مردم باشد»
«به کسی رای می دهم که مهندسین افتخار آفرین مراکز هسته ای را به پستهای قبلی خود برگرداند و بتن های ریخته شده در قلب رآکتور هسته ای که با خون شهدای هسته ا ی بارور شده بود ،را فعال کند»
«به کسی رای می دهم که با شجاعت عاشورایی برای لغو سند ننگین 2030 که باعث جریحه دار شدن قلب مبارک امام عصر شده، تلاش کند و بداند که امام خامنهای و ملت پشتیبان اوست»
«به کسی رای می دهم که قانون پوشش اسلامی را برای مراکز علمی ،اداری،هواپیمایی… اجرا کند. این وضعی که موجود است را با فرهنگ سازی عفاف و حیا تغیر دهد.»
«به کسی رای می دهم که برای پیشرفت ورشد فرهنگ جامعه، کسی را به وزارت ارشاد بگمارد تا دغدغه فرهنگ داشته باشد، و به قول رهبرم شبهارا از فکر فرهنگ جامعه خواب از چشمانش بپرد»
«به کسی رای می دهم که سینما وتلوزیون را طبق فرمایش امام خمینی (ره)که فرمود:سینما وتلوزیون باید دانشگاه عمومی باشد، سازماندهی کند»
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[یکشنبه 1396-02-24] [ 10:24:00 ق.ظ ]
|
|
ضد انقلاب یعنی دنبال سازش با آمریکا باشه و انقلابی یعنی مقاوت در برابر سلطه آمریکا
ضد انقلاب یعنی سخنان امام خمینی را تاویل و تحریف کند وانقلابی یعنی ادامه دهنده خط امام باشد
ضد انقلاب یعنی بر خلاف امام خامنه ای حرکت کند وانقلابی یعنی پیرو رهبری بودن
ضد انقلاب یعنی سخنانش تایید حرف دشمنان ایران باشد وانقلابی یعنی باسخنانش دشمن را نایوس کند.
ضد انقلاب یعنی از استقلال ایران رنج ببرد وانقلابی شادمان از استقلال است
ضد انقلاب یعنی مانع اقتصاد مقاومتی شود و انقلابی یعنی اقدام وعمل در اقتصاد
ضد انقلاب یعنی دنبال واردات خارجی باشدو انقلابی یعنی دنبال صادرات و تولید ایرانی باشد
ضد انقلاب یعنی تعطیل کردن شرکت ها و کارخانه هاو انقلابی یعنی کار آفرینی و تولید ثروت
ضد انقلاب یعنی پذیرش تحقیرهای غرب و انقلابی یعنی رشد دهنده غرور ملی در جوانان
ضد انقلاب یعنی فاش کردن اسرار کشور و انقلابی یعنی حفظ اسرار نظام.
ضد انقلاب یعنی اشرافی زندگی کردن و انقلابی یعنی ساده زیستی
ضد انقلاب یعنی ناراضی کردن مردم و انقلابی یعنی تلاش برای حل مشکلات مردم
ضد انقلاب یعنی خوار کردن ارزشها و انقلابی یعنی تروج ارزشها
ضد انقلاب یعنی سکوت در برابر منکرات و انقلابی یعنی فریاد کشیدن و امر به معروف کردن
ضد انقلاب یعنی فراموش کردن اهداف شهدا و انقلابی یعنی زنده کردن راه و هدف شهدا
ضد انقلاب یعنی سکوت خواص در فتنه ها و انقلابی یعنی عمارشدن و بصیرت داشتن
ضد انقلاب یعنی امضای مخفیانه سند ننگین 2030 یونسکو و انقلابی یعنی محو این سند
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[شنبه 1396-02-23] [ 08:56:00 ق.ظ ]
|
|
میلاد بزرگ امام زمان کلام امام زمان (عج) : ای شیعه ما، ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبردهایم که اگر جز این این بود گرفتاریها به روی شما روی م آورد و دشمنان شما را ریشه کن میکردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید. منبع حدیث: تهدیب الاحکام،مقدمه جلد یک نه این سربازی ولایت برازندهی ما نیست،
این اقبال خوب ماست که شیعه به دنیا آمدهایم.
امامی داریم که منتظر ماست بی آن که ما را فراموش کند برای ما دعا میکند، استغفار میکند و اشک میریزد، این همه ادعای انتظار فقط شعار است و بس.
صرف زبان هایمان چه اندازه برای امام زمان است؛ اما هیچ گامی برای ظهور حضرت برنمیداریم،
شاید نمیدانیم این همه رفاه و آسایش از برکت وجود اوست.
کمی خجالت آرو است بر ما که برای شب های چله و چهارشنبه سوری هایمان برنامه داریم ولی بی اعتنا از کنار جمعه ها میگذریم، شاید دل گیر بودن غروب جمعه از دلتنگی امام زمانمان باشد.
و الان نیمه شعبان در راه است، مولود آخرین منجی جهان بشریت، نکند این بار هم دعاهایمان حاجات خودمان باشد، سالی یک بار دعا برای امام زمان وقت زیادی از تو نمی گیرد،انگار به یتیمی عادت کرده ایم ، یادمان رفته است پدری داریم سال ها، ماه ها و روزهای زیادی است که منتظر ماست خطاهایمان را ترک کنیم و بیدار شویم و بفهمیم سعادت و خوشبختی واقعی را.
بیایم همه با هم، همین امسال را برای فرج آقایمان دعا کنیم.باور کنیم مهدی فاطمه غریب است.همه جای شهر بوی غربت میدهد، مردمان شهر به بهانه امام زمان برای عقده های دل خودشان جشن می گیرند.بیایم همین یک شب را برای ظهور دعا کنیم. و در پایان کلامم دعا می کنم در راس دعاهایمان اللهم عجل لولیک الفرج باشد و امیدوارم با ولایت زندگی کنیم و با ولایت دنیا را ترک کنیم به حق محمد(ص) و آل محمد (علیهم السلام) .
پریسا عبادی
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
[سه شنبه 1396-02-19] [ 07:47:00 ق.ظ ]
|
|
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی که سؤالات رایج که این روز ها در کشور ما مطرح است، سؤالاتی در زمینه کاندیداهای ریاست جمهوری است. سؤالاتی در مورد معیار انتخاب افرادی که برای ریاست جهمور ثبت نام نمودند. کدام یک از این افراد شایستگی ریاست جمهوری ایران اسلامی را دارند؟ برای انتخاب خوب، کدام معیارها را لحاظ کنیم؟ بهترین جواب را از طریق تبیین اوصاف کاندیدای قرآنی، میتوان عنوان نمود. برای کاندیدای قرآنی ویژگیهای فراوانی میتوان عنوان نمود که ما به چند مورد اشاره میکنیم.
ا) داشتن تعهد: اولین صفت یک کاندیدای خوب، داشتن تعهد است. تعهد افراد نشانگر عمق دیانتشان است. تعهد یک صفت کلی است که خودش زیر شاخه های فراوانی دارد که امانت داری یکی از ویژگی های بارز آن است. مسئولیتی که افراد به عهده میگیرند، امانتی است که باید روزی در قبال آن پاسخگو باشند. اگر فرد امین باشد، از خیانت در مسئولیت واگذار شده، به دور خواهد ماند.
از طرف دیگر تخصص افراد موجب تسلط ابر جامعه خواهد شد که این تسلط اگر بدون دیانت باشد، فرد را به وادی دیکتاتوری خواهد کشاند که هم برای خودش خطرناک است و هم برای جامعه خطرآفرین خواهد بود . مصداق بارز آن در زمان ما صدام بود. اما زمانی که فرد دارای تعهد باشد، جلوی مستی قدرت را خواهد گرفت و از طرف دیگر چنین مسئولی در برنامه هایش اولویت را قشر محروم قرار خواهد و سیاست های خویش را متناسب با احوال محرومان تنظیم خواهد نمود. در اهمیت دیانت فرد مسئول همین بس که عزیر مصر با آنکه خودش فرد مشرکی بود ، ولی در واگذاری مسئولیت به حضرت یوسف، تعهد او را لحاظ کرد. چنان که قرآن در سوره یوسف آیه 54 چنین میفرماید:« وَقَالَ الْمَلِكُ ائْتُونِي بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِي فَلَمَّا كَلَّمَهُ قَالَ إِنَّكَ الْيَوْمَ لَدَيْنَا مِكِينٌ أَمِينٌ : و پادشاه گفت او را نزد من آوريد تا وى را خاص خود كنم پس چون با او سخن راند گفت تو امروز نزد ما با منزلت و امين هستى.»
2) داشتن تخصص: صفت دوم کاندیدای قرآنی تخصص است. فردی که دارای تخصص باشد، از خطرات و مشکلات واهمه ای ندارد. او با استفاده از تخصص خود، مشکلات را به فرصت تبدیل خواهد نمود. چنان که یوسف علیه السلام به جهت تخصصی که داشت توانست در مقابل خطرات طبیعی که مردم مصر را تهدید میکرد، تصمیم درستی بگیرد و تهدید را به فرصت تبدیل کند. یوسف علیه السلام تخصص خود را چنین بیان نمود: قَالَ اجْعَلْنِي عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ : [يوسف] گفت مرا بر خزانههاى اين سرزمين بگمار كه من نگهبانى دانا هستم.»
3) داشتن قدرت تشخیص مشکل و ارائه راه کار : یکی از وظایف مهم دولتمردان تشخیص درست مشکلات و ارائه راهکار مناسب است. همان طوری که یوسف علیه السلام خطر خشک سالی را تشخیص داد و بلافاصله برای آن راهکار ارائه نمود. در سایه این تصمیم به موقع ایشان، از اتلاف وقت و ضایع شدن فرصت ها جلوگیری شد. چون فرصت موجود هفت سال بود و از طرف دیگر مدت تهدید هم هفت سال بود. اگر یوسف علیه السلام قدرت تصمیم گیری به موقع را نداشت، قطعا با مشکلاتی رو به میشد.
4) تبلیغ تخصص نه تعهد: از اوصاف بارز دیگر کاندیدای قرآنی بحث تبلیغ نمودن تخصص است. به این معنی که فرد هیچ گاه دینداری خودش را تبلیغ نمیکند. تا از طریق آن افراد متدین را به سوی خود جلب کند. از طرف دیگر دینداری را باید مردم خودشان تشخیص بدهند. همان طوری که عزیز مصردر مورد یوسف علیه السلام چنین تشخیص دادند. کاندیدای قرآنی تخصص خود را تبلیغ میکند و در ضمن عنوان میکند که توانایی لازم جهت عملی نمودن تخصص خودش را هم دارد. چون برخی افراد دارای تخصص و برنامه هستند، ولی توان اجرای آن را ندارند. ولی یوسف علیه السلام هم تخصص خودش را تبلیغ نمود و هم عنوان نمود که از توانایی لازم برای اجرای تخصص خود، برخوردار است. لذا خودش را با صفت «حفیظ» که اشاره به توانمندی اوست و با صفت«علیم» که اشاره به تخصص اوست، معرفی نمود.
برای کاندیدای قرانی اوصاف دیگری هم میتوان از ماجرای حضرت یوسف و سلیمان و داوود علیهم السلام برشمرد که برای پرهیز از اطاله کلام فعلا به این موارد بسنده میکنی
رامیان - حیدری
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[شنبه 1396-02-16] [ 02:35:00 ب.ظ ]
|
|
خداوند متعال عشق و ایثار را خلق کرده بود،عشق سراب بود،
حقیقت معنایی نداشت،و دلها تشنه ی عشق بود،عطش انسان ها به اخرسیده بود،
ایثار با دلسردی و یاس گوشه ای نشسته بود،چرا که عشق و ایثار بی معنا ترین حقیقت های زندگی بودند! انگار دنیا چیزی را کم داشت تا معنای عشق و ایثار رابه کمال برساند!
نوری در دل تاریک وظلمانی دنیا روشن شد،دلهای سرد و بی نور منور شدند،
غل و زنجیر زنگ زده ی دلها از هم گسست،و عینک های آهنی ازمقابل چشمان بشریت به کنار رفتند…مخلوق عظیم الشانی به نام معلم خلق شد،
و با آغاز خلقت این مخلوق،بهار نیزمتولد و متبلور شد!نفس عشق گرم شد،ایثار به نشانه ی ادب درمقابل مقام معلم سر تعظیم فرود آورد…همه جا گلباران شد..
و در میان این بحبوحه،بابا در باران نان آورد!و هیچکس نفهمید که بابا با چه سختی و با دست های پینه بسته نان آورد،
جز آن معلمی که جوانه ی عشق به پدر و مادر را در وجود کودک دبستانی رویاند!عقربه های بی رحم زمان به سرعت سپری میشدند و معلم ما همچنان مشغول تعلیم عبودیت به انسانیت بود…
و در این میان زمان چه کینه توزانه دانه دانه سپیدی را در میان موهای معلم به یادگارمیگذاشت ،
او همچنان مشغول بود،و زمان همچنان چین و چروک هایی بر سر و صورت و پیشانی او نقاشی میکرد،
باز هم فداکارانه مشغول تعلیم بود و هیچوقت به این فکر نمیکرد که وقتی این پروانه های زیبا از پیله رها شوند و به پرواز درآیند چقدر آشیانه را بوی تنهایی و غم فراخواهد گرفت!
چرا که او شعله ی عشق را عاشقانه در دل فرزندانش روشن میکرد و نهال عشق چون حقیقی باشد هیچگاه نمی خشکد!و همیشه جوان و سرسبز است
تقینژاد.
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
[سه شنبه 1396-02-12] [ 11:25:00 ب.ظ ]
|
|
معلم این حقیقت ناب کز دریای علم خویش ثمر می رساند به کیش خویش بشر خام و نپخته را کسیل می دهد به دریای علم خویش وین دریا نقشه ی برجسته حیات بشریست بافته بند دل به مکتب آرزو کاین آرزو نغمه های کودکانه ایست بر مسیری سخت هموار قدم می زند وین در یای دایم در طلاتم که بر ساحلش بهار نارنجی از وجود دریای بی کرانش ثمر میدهد تقدیم به تمام معلمین دنیا زهرا نعمت الهی
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
تو در غوغای پر از سکوت مثل موج دریاساحل را سیراب می کنی
از دور وجودت توراست این دور گران که پیوسته در آب است و آتش گر مادر نبود مهر تو بهترین بود خلق تو سایه ی آرامش است از بالین این آرامش گوهران تراوش می کنند بر آورد همی دستان تو املایه زندگانی گر بر این گیتی نباشی از خالقم چیزی ندانم ای تو پیرو راه انبیا (ص) پیشه ی تو پیشه ی انبیا (ص) کاش لحظه ها باشند تا در لحظه هایت غرق شوم
کاش که نوای علم تو باشند تا در علم تو حرف شوم از علم تو عالمان شوند حسابی از علم تو آورند کتابی عامل علم عالمان تویی شامل حالمان در پایه ی مکتب تویی زهرا نعمت الهی
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
…فرشته دیگر گفت : ای رسول خدا!ستمی که قابیل به هابیل کرد،برفررزندت حسین نیز روا خواهد شد
و بدان که صد افزون برپاداشی که خداوند به هابیل داده، به حسین هدیه خواهد کرد
و عذاب و گرفتاری قاتلان او نیز از عذاب قابیل ، دردناکتر خواهد بود.
رسول خدا وقتی به تفضیل شهادت فرزندش متذکر شد و شنید که چه سرنوشت سختی پیش روی حسین و اهلبیت او قرار دارد،
حالش دگرگون و برآشفته شد که دسته دسته فرشتگان برای تسلای ایشان، خدمت حضرت شرفیاب می شدند و با یاد آوری مدارج و مقامات اعطایی
خداوند به حسین، سعی می کردند از غم ایشان بکاهند…
منبع: دردانه خدا
موضوعات: داستان
لینک ثابت
[شنبه 1396-02-09] [ 07:01:00 ب.ظ ]
|
|
سوال اول:
آیا ترغیب به عزاداری و گریه برای امام حسین علیه السلام ترغیب به غمگینی - که حالتی منفی می باشد- نیست؟
چرا اسلام که بیان می شود کاملترین دین بشری است ما را به حالات منفی ترغیب می کند؟
پاسخ اجمالی:
اولین نکته در پاسخ به این سوال این است که بدانیم آیا اصلا ترغیب به عزاداری در اسلام وجود دارد یا خیر؟ بله این ترغیب در اسلام وجود دارد. و روایات فراوانی نه تنها در مورد عزاداری بر اهل بیت علیهم السلام در منابع حدیثی ذکر شده است بلکه در فرهنگ اسلامی و روایات معصومین علیهم السلام ترغیب فراوانی به گریه شده و برای آن ثواب ها و پاداش هایی ذکر شده است.
اما باید دانست گریه انواع و اقسام مختلف دارد و هر گریه ای نشان از غم و اندوه ندار د و منفی و نابهنجار نیست. اگر غم و گریه با علائمی مثل افول سلامتی، کناره گیری اجتماعی ، احساس بی ارزشی، احساس گناه، ایده خودکشی، بیش فعالی بدون هدف، طولانی بودن نشانه های غم و بروز و ظهور نشانگان به طور ناگهانی همراه باشد، بیمارگونه و مرض و منفی تلقی می شود.
گذشته از آنکه سوگواری بر امام حسین علیه السلام این علائم را به همراه ندارد،از دیدگاه علمی، سوگواری برای سیدالشهدا علیه السلام، کاملاً از شرایط یک عزاداری و غمگینی طبیعی، برخوردار است و با رفتارهای اجتماعی مبتنی بر شناخت، انجام می شود. عزاداری مسلمانان بر اساس شناختی که عزاداران از حسین بن علی علیهما السلام و اهداف عالی آن حضرت و حرکت منتهی به شهادت او دارند، انجام می پذیرد. به همین دلیل در حین مرثیه سرایی، سوگواری روشن گرانه دارند؛ نه شیون بی هدف. بلکه آنان با عزاداری، به تمام زندگی خود، هدف می بخشند و حیات خود را حسینی می سازند و کسب نشاط می کنند و از مرگ ذلّت آفرین، فرار می کنند و به سوی زندگی با عزت و شرافت، گام برمی دارند. بنابراین، اشک ریختن و عزاداری برای امام حسین علیه السلام، غمگینی و ماتم نابهنجار و بیمارگونه نیست؛ بلکه عین هنجارهای دینی و اجتماعی و مساوی با سلامت روح و روان است.
از دیدگاه علمی و روان شناسی، شاید بتوان گفت که اگر این نوع واکنش های عاطفی از یک مسلمان بروز نکند، نشان بیماری و مرض باشد؛ منظور از این کلام این نیست که هر شخصی که علائم سوگواری را در حق امام حسین علیه السلام بروز نمی دهد و برای آن حضرت گریه و زاری نمی کند ، از نظر روان شناسی علمی، بیمار شمرده می شود؛ بلکه شاید او به سیدالشهدا علیه السلام دل بستگی ندارد تا از فقدان و شهادت آن حضرت و مصایب وارده بر اهل بیت علیهم السلام، احساس غم نماید و چون وی به امام حسین علیه السلام دل بستگی ندارد و از آن حضرت، جداست، نمی تواند احساس رنج و غم کند . اگر این شخص به اباعبدالله علیه السلام دل بستگی داشته باشد - حداقل مسلمان باشد - ولی با این وجود، فاقد نشانگان غم باشد و یا منعی از بروز نشانگان در وی وجود داشته باشد و یا در بروز نشانگان عزا و سوگواری، دچار تأخیر گردد، این شیوة رفتاری او، نابهنجار تلقی می شود. پس غمگین بودن برای امام حسین علیه السلام، نشان سلامت است؛ نه بیماری و حالتی منفی و نابهنجار نیست .
نگاه ما به حادثة کربلا، تنها یک نگاه علمی، از دریچة یافته های روان شناسی نیست؛ تا برای این حادثة الهی، توجیه زمینی و بشری مستند به علم، ارائه کنیم و مثلاً برای گریستن و سوگواری برای امام حسین علیه السلام، توجیه روان شناختی داشته باشیم! نگاه صرفا بشری و تحلیل طبیعی و زمینی از یک حادثة الهی و آسمانی و ماورای فکر انسانی، بی تردید بی ثمر و ناصحیح است؛ بلکه مقصود آن است که بگوییم شکل سوگواری و غم گساری برای امام حسین علیه السلام، با نظریه های دقیق روان شناختی در مورد غم و ماتم و داغ دیدگی نیز کاملاً مطابقت دارد و موجب از بین رفتن تمام پیامدهای منفی غم و اندوه می شود.
پاسخ ارائه شده خلاصه ای از صص285 الی 295 و صص 169 و 170 کتاب «پرسش ها و پاسخ های دانشجویی/ دفتر 13/ ویژه محرم/ می باشد.
پاسخ تفصیلی و شرح قسمت های مختلف این پاسخ، در نظرات ارائه شده توسط کاربران در اطلاعیه، قابل بررسی است.
http://soogvare.kowsarblog.ir/?p=278432&more=1&c=1&tb=1&pb=1
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
…خداوند با تکرار یادآوری حادثه ای که در پیش روی فرزند شماست،قصدی جز آماده سازی شما را برای تحمل این حادثه جانکاه ندارد.
در صورتی که شمارا آزرده ببیند، شاید مشیت خود را در باره سرنوشت حسین به گونه دیگری تغییر دهد که موجب رضای شما باشد!
به هر حال ما موظف هستیم به بیان این حقیقت که حسین تو را گروهی از قوم تو در خاک کربلا به شهادت خواهند رساند؛
با زبان تشنه و نه تنها او را ، که فرزندان،برادران، خواهرزاده ها وبرادر زاده های اورا یکی یکی به شهادت خواهند رساند. اهل بیت او را به اسارت
خواهند برد و ستم های بسیار برآن ها رواخواهند داشت.
منبع: دردانه خدا
موضوعات: تاریخ
لینک ثابت
شعور زندگی عاشقانه
بارسم حسینی که در روزگار ما با عشق محشور می شود.
اگر ما با افکار غلطمان دل اقای مهربانی ها را بیشتر از این به درد میاریم
و با رفتار و پوشش و بی حرمتی هایمان چشم های یاس نرگس را همیشه گریان نگه می داریم
.پس بیایددست دردست هم از این دیوانگی ها جلو گیری کنیم.
یاحسین آن که گدای توست منم
آنکه اسیر عشق توست منم
نشود هرگز کوته دست این گدا زعشق تو
برای من تنهاهمانندیست به مرگ دوری از تو
نعمت اللهی
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
در پست قبلی کتاب مناظره دکتر وشیخ رو معرفی کردم.در این پست به مناسبت قرار گرفتن در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی بشریت حضرت مهدی(عج) بحث های دکتر با علماو دانشگاهیان اهل سنت داشته را انتخاب کردم تا عزیزانی که کتاب را ندارند استفاده کنند.
دکترمحمدحسن شجاعی فرد:بحث جدید را شروع کنیم. دکترعمروموسی:دکترغیرازحکومت بحثی ندارد. دکتر:شما قبول دارید بالاخره درآینده دور یک حکومت همه جهان را اداره خواهد کرد. دکترزهیر:الان هم هست.می گوینددهکده کوچک جهانی،یعنی جهان به اندازه یک دهکده است که باید توسط امریکااداره وحکومت شود. د:آیا در کتاب ها نام مهدی المنتظر را شنیده اید. شیخ ابراهیم عثمان:یک چیزهایی شنیده ام اما مطالعه زیادی در این مورد ندارم.
ادامه »
موضوعات: تحریر دروس استاد نخعی
لینک ثابت
[جمعه 1396-02-08] [ 10:02:00 ق.ظ ]
|
|
❗️ هشدار امام خمینی(ره): در ایام انتخابات، آن اشخاصی که در حوزه هستند باید دست از کارها بردارند!!!
? امام خمینی(ره):
‼️ ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً؛ همانطور که پیغمبر میکرد؛ همانطور که حضرت امیر میکرد. در این ایام، که اعلان میکنند مسئله انتخاب #رئیس_جمهور [را]، آن اشخاصی که در #حوزه_ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند. و اگر نکنند، فردا مسئولاند پیش خدا و اگر مسامحه کنند، فردا مسئولاند پیش خدا. مردم را دعوت کنند به دخالت در امور، به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح…
?مکلف هستید که عمل بکنید و مردم را دعوت کنید… قضیه سپردن یک مملکتى است به دست یک کسى که اگر ناباب از کار در آید، صدمه به اسلام میزند، جمهورى اسلامى را از بین میبرد. این یک مسئله حیاتى است براى شما، براى اسلام و مسلمین. آسان این را نگیرید که ما دخالت نمیکنیم؛ یک دسته بگویند: ما دخالت نمیکنیم، از باب اینکه امر سیاسى است، به ما چه! این امر سیاسى به همه مربوط است، به اسلام مربوط است، به حفظ اسلام مربوط است.
? اگر دخالت نکنند و یک صدمهاى به اسلام برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهى مسئول هستیم؛ #یک_یک ما! کسى بگوید: «به من چه ربطى دارد؟» [مثل] این است که بگوید: اسلام به من چه ربطى دارد. مگر میتوانى بگویى: اسلام به من چه ربطى دارد؟! تو مکلفى حفظ کنى. امانت خداست و حفظش امروز به این است که رئیس جمهورش یک رئیس جمهور صحیح باشد.
? بخواهد آن بگوید من کشاورزم و چه کار دارم به این کارها، آن بگوید من..، شما میتوانید بگویید من کشاورزم و امام حسین را میخواهند بکشند، من چه کار دارم؟ شما این حرف را میتوانید بزنید؟ شما میتوانى بگویى که من کشاورزم، من کارمندم، من تو ادارات هستم یا جاهاى دیگر، قرآن را میخواهند از بین ببرند به من چه؟ چطور میتوانى بگویى؟ مقدمه است این از براى بردن این مسائل.
? قدرتهاى بزرگ امروز لمس کردهاند که سیلى از اسلام خوردهاند. آنها از ما بیشتر ملتفت هستند که چه کرده است اسلام با آنها. اینها میخواهند این اسلام را کنار بگذارند. چطور کنند؟ حیلههاى مختلف؛ یکى هم اینکه شما را وادار کنند که وارد نشوید. خودشان شیطنت کنند یک کسى را تعیین کنند. آن کس که تعیین شد، بکشد ما را به طرف #امریکا، ولو ده سال دیگر. همه باید توجه به این مسائل داشته باشید. مسائل سیاسى مالِ همه است؛کُلُّکُمْ راعٍ ?صحیفه امام،ج15،ص16- دیدار با روحانیون
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-02-07] [ 09:41:00 ق.ظ ]
|
|
«ریئس جمهور نگاهش به خارج نباشد»
رئیس جمهور،هم بایدمقاوم باشد،
هم باید کاری باشد،
هم مردمی باشد،
هم باید ارزشی باشد،
هم باید با تدبیر باشد،
هم باید پابند به قوانین ومقررات باشد،
مجری قانون است،
هم باید درد مردم را احساس کند،
هم باید طبقات مختلف مردم را ببیند… اینها خصوصیاتی است که در انتخاب آن کس که ما میخواهیم کلید اجرایی کشور را به او بسپریم،نقش دارد. ما مردم در این زمینه تصمیم گیریم… بیانات امام خامنه ای در دیدار دست اندر کاران برگزاری انتخابات(16 اردیبهشت 1392)
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-02-06] [ 06:32:00 ب.ظ ]
|
|
اصلح کیست؟ نگاهی به ویژگی های تبیین شده در کلام امام خامنه ای
آنکه را چوب لای چرخ نظام می گذارد انتخاب نکنید
رکن اصلی،تدین است
متدین ، مانعی برای وابسته شدن دارد
کاندیدی که درک لازم را نداشته باشد به درد نمی خورد
اصلح باید از بن دندان با فساد مبارزه کند!
مرد درد باشد
به تعداد حق تان اسم بنویسید
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است
هیچ کس نگوید رای من تنها چه تاثیری دارد
تخریب نکنید
هفته نامه پنجره
طه اورعی
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
[یکشنبه 1396-02-03] [ 06:32:00 ب.ظ ]
|
|
مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.1
امام خامنه ای(مدظله):
هدف دشمن این است که مردم احساس کنند راه حل مشکلات ، سازش با غرب است و از درون ، نظام را برای سازش تحت فشار قرار دهند ،همه باید هوشیار باشند، فتنه جدیدی در راه است.
35 بهار است که همه در این آزمون موفق می شند، مخصوصا پیش کسوتامون ،مثل شهدا پدران و مادران، مادر بزرگامون پدر بزرگامون؛ معلمامون و چه خوب مارو تربیت کردند، دستشون درد نکنه.
رفتند…سر وقت وبه موقع رفتند و مارو هم با خودشون بردند…دشمنا مون عصبانی شدند!!! به قول ایت الله شهید مظلوم بهشتی که فرمود :ای آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت بمیر
قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ… بگو با همین خشم (و کینه ای که در دل دارید) بمیرید.
(سوره آل عمران،آیه 119)
امتحان پایانـی مانده……
كه همون انتخابات است….
كه اگر نرویم…رد می شویم مطمئنا
اماممان خامنه ای “روحی له الفدا” فرمود:
“به قصد عبادت بروید”
میروند رای میدهند…
و انگشتان را فرو می كنند در چشم شیاطین !
نمره ی كامل خواهند گرفت و حتما خدا و رهبر ، امام شهداهم راضی می شود،«ان الله لایغیر به قوم حتی یغیروا ما به انفسهم » _____________________ 1.سخنان امام خامنه ای در 25 اردیبهشت
موضوعات: فرهنگی, آموزنده
لینک ثابت
بنام خالق پیدا و پنهان که پیدا و نهان داند به یکسان ماه رجب،ماه عاشقی راه گم کرده وسرگردانم،همچومرغ عشق در سوی تو من نالانم نمیدانم چه کردم با دلم،آن میدانم که باز حیرانم این حوالی بود آن نور امید،این دل چه کرده است با من که حیرانم هنوز میرسد باز نشانی از سوی یار،آری این ماه،ماه عشق است چه خوشحال است دلم چه خوشحال است دلم باز می یابد تورا،همه باید تو باشی ،چون امید است در دلم سر در خاک گذارم به هوای عشق تو،می ستایم من تورابه امید بوی تو آری همه باید او باشد … محبوبه نوروزی
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
فضل الهی با حساب است
در حدیثی آمده است که عده ای از فقرا آمدندخدمت رسول خدا (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) رسیدند و عرض کردند : ای رسول خدا ! ثروتمندان برا? انفاق اموالی دارند و ما نداریم، استطاعت حج دارند و ما نداریم، و پول آزاد کردن بردگان دارند و ما نداریم .
پیامبر (صلیاللّه علیه و آله و سلّم ) فرمود : هر کسی صد بار ((تکبیر)) بگوید افضل است از آزاد کردن یک برده، و کسی که صد بار ((تسبیح خدا)) بگوید افضل است از اینکه یکصد اسب را برای جهاد زین و لجام کند، و کسی که صد بار ((لا اله الاالله )) بگوید، عملش از تمام مردم در آن روز برتر است، مگر اینکه کسی بیشتر بگوید .
این سخن به گوش اغنیاء رسید، آنها نیز به سراغ این اذکار رفتند، فقرا خدمت پیامبر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) رسیدند و عرض کردند : سخن شما به گوش آنها رسیده و آنها هم مشغول ذکر شده اند ! پیامبر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) فرمود : ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء : ((این فضل الهی است به هر کس بخواهد می دهد)) (اشاره به اینکه این برای امثال شما است که اشتیاق انفاق دارید و وسیله آن در اختیار ندارید، و اما برای آنها که ثروتمندند راه وصول به فضل الهی از طریق انفاق از ثروت هایشان است ) . ** مجمع البیان جلد 10 صفحه 284 . ***
تفسیر نمونه جلد 24 صفحه 112
موضوعات: تحریر دروس استاد نخعی
لینک ثابت
[شنبه 1396-02-02] [ 06:15:00 ب.ظ ]
|
|
رسول مکرم اسلام فقط از منبر و خطابه برای بیان دین اسلام استفاده نمی کرد بلکه در موقعیتهایی از نقاشی با خطوط استفاده می فرمودند:
در حدیثی از ابن مسعود نقل شده است که پیامبرصلی الله علیه و آله مربعی را رسم کرد و یک خط در وسط آن و خطی بیرون آن کشید و خطوط کوچکی در کنار خط میانی رسم کرد و فرمود این خط وسط انسان است و این مربع اجل اوست که دورش را گرفته و بر او احاطه دارد و این که خارج قرار دارد آرزوی اوست و این خط های کوچک پیشامد ها و بیماری هایند اگر یکی خطا رود این یکی او را نیش میزند و اگر این هم خط رود آن دیگری او را میگزد.
برای انتقال هر موضوعی می توان از تصویر و نقاشی ونمایش استفاده نمود. به عنوان مثال برای تحریک ذائقه کودکی که به غذا یا خوراکی خاصی میل ندارد می توان استفاده برد. مثلا با نمایش دادن احساس لذت و بیان لذتی که از آن خوراکی می بریم، یا برای انتقال مفهوم آیه یا حدیث با نقاشی می توان آموزش داد.مانند تصویر سازی از حدیث «الصلاه عمودالدین» با نقاشی خانه ای که سقف آن دین است و ستون های آن نماز و سطح کف خانه ولایت است و در طرف دیگر سقف خانه ای که روی زمین سقوط کرده ،اهمیت نماز به کودک تفهیم می شود. این مفاهیم به صورت تکرار در تمامی رسانه های تصویری ونمایشی موجود باشد؛همانطور که قرآن مسائل کراراً متذکر شده است.
منبع:کتاب نقش هنر
کشف الاسرار ج4 ص 30
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
جوانان مسلمان سرگرم زور آزمایی و مسابقه وزنه برداری بودند.سنگ بزرگی آنجا بود که مقیاس قوت و مردانگی جوانان به شمار می رفت و هر کس آن را به قدر توانایی خود حرکت می داد.در این هنگام رسول اکرم رسید و پرسید:
«چه می کنید؟»
-داریم زور آزمایی می کنیم.می خواهیم ببینیم کدام یک از ما قویتر و زورمندتر است.
-میل دارید که من بگویم چه کسی از همه قویتر و نیرومندتر است؟
-البته،چه از این بهتر که رسول خدا داور مسابقه باشد و نشان افتخار را او بدهد.افراد جمعیت همه منتظر و نگران بودند که رسول اکرم کدام یک را به عنوان قهرمان معرفی خواهد کرد؟عده ای بودند که هر یک پیش خود فکر می کردند الآن رسول خدا دست او را خواهد گرفت و به عنوان قهرمان مسابقه معرفی خواهد کرد.
رسول اکرم:«از همه قویتر و نیرومندتر آن کس است که اگر از یک چیزی خوشش آمد و مجذوب آن شد،علاقه به آن چیز او را از مدار حق و انسانیت خارج نسازد و به زشتی آلوده نکند،و اگر در موردی عصبانی شد و موجی از خشم در روحش پیدا شد،تسلط بر خویشتن را حفظ کند،جز حقیقت نگوید و کلمه ای دروغ یا دشنام بر زبان نیاورد،و اگر صاحب قدرت و نفوذ گشت و مانعها و رادعها از جلویش برداشته شد،زیاده از میزانی که استحقاق دارد دست درازی نکند.»
توجه به جوانان وحضور در جمعشان و محسوس کردن مسایل عقلی با مصادیق مادی از بهترین روش های تبلیغی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به ان اهتمام داشته است.
مهمترین ابزار شناخت بشر، حواس ظاهری است. موضوع درک حواس ظاهری محسوسات است.موضوعات غیرمحسوس از راه عقل درک میشود لذا هرچه مقدمات حسّی واضح تر باشد درک عقلی و ذهنی نیز بهتر تصور میشود؛ بنابراین در انتقال مفاهیم لازم است محتوای دینی عقلی صرف را با روشهای متنوع محسوس می کردند. معصومین علیهم السلام از همین شیوهها برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کردهاند.
منبع: سیره و سخن پیامبر اعظم
موضوعات: فرهنگی
لینک ثابت
ماه رجب ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگار های شیطانی از ایینه دل است.ماه ولایت و بر افروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است ماو رجب ماه اعتکاف است.اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسان که در پیچ و خم های مادیات غرق شده خود را باز یابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به دریای بی کران انس و مهر خداوند بپیوندد که سراسر مغفرت و رحمت است .در اعتکاف باید زمان دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشید،به خویشتن پرداخت و معایب ،کاستی ها و درد های خود را شناخت و در جست و جوی درمان بود. باید نامه ی اعمال را مرور کرد و به فکر تدارک و جبران فرصت های از دست رفته بود در اعتکاف می توان به مرگ اندیشید و خود را برای حضور در پیشگاه خدای مهربان اماده کرد.در فضیلت اعتکاف همین بس که معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است چنان که خدای منان در ایه 125سوره بقره می فرماید :ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگانو معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هر گونه الودگی تطهیر کند.اری اعتکاف میثاقی است دوباره عهدیست صد باره نگاهیست یک باره به عمق ناپیدایی عشق. سه روز خود را برای او مخلص کردن عشق را در سحر معنا کردن و روزه را اغاز وصال دانستن .اعتکاف حج کوچکیست در دل ،عمره بزرگیست در نفس ،فربانگاه زیبایست در قلب،سه شب بیداری از سوز عشق و بیزاری از دنیا و خود را در زمزم معرفت شستشو دادن. خدایا از من در گذر انچه را از من بدان داناتری و اگر بار دیگر به ان باز گردم تو نیز به بخشایش باز گرد .خدایا انچه از اعمال نیکو که تصمیم گرفتم و انجام ندادم ببخشای .خدایا ببخشای انچه را با زبان به تو نزدیک شدم ولی با قلب ان را ترک کردم .خدایا ببخشای گناهانم و سخنان بی فایده و خواسته هاب بی مورد دلم و لغزش های زبانم را.امین….. منبع:نوشته برداشت از دعاهای حضرت علی…
معصومه تقی نژاد
موضوعات: دلنوشته
لینک ثابت
[جمعه 1396-02-01] [ 10:04:00 ب.ظ ]
|
|
|
|
|
|